Forumforumforum Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 men hør på NRK p3, bra saker all over the place P3 er nok den beste, ja. Men også der spiller de enkelte låter aaaaaltfor mange ganger, spesielt A- og B-listen. Må si meg enig. Blir evig lei sangene om og om igjen. Har hørt på P3 hver sommer da jeg har jobbet de siste årene. Og siden i sommer har jeg hørt på P3 nesten hver dag.. Men etter jul måtte jeg rett og slett slutte. Hører på radioprogrammene jeg liker å høre, og synes er morsomt, ellers går det litt mer i P4 hvis radioen står på i bakgrunn. Lenke til kommentar
The Jester Race Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Radiomusikk er som regel bæsj, men av og til kommer det en ålreit låt på en av de 5000000 kanalene. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Jeg synes ikke at vi har vanvittig mange kanaler her i landet. NRK P1/P2/P3/MP3/Klassisk/Nyheter/Jazz, P4, Kanal 24, Radio 1, NRJ, The Voice = 12 kanaler. Pluss noen til hvis du har DAB. Lenke til kommentar
The Jester Race Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Ja okei da, men merk: P1, P2, P3 = mainstream bull, og Klassisk og Jazz, vel, det sier seg selv. Er NOE bra en sjelden gang på The Voice og NRJ, men resten er for det meste dårlig. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 (endret) P3 er faktisk den minst mainstream kanalen i Norge. De har et variert program som strekker seg over et vidt spekter, og har mange ytterpunkter. I arbeidstiden midt på dagen er det mye tullsnakk og standard-musikk, men mot kvelden har de mange nisjeprogrammer. Pyro og Tinitus er henholdsvis rock og metal. National Rap Show har tung hip-hop. DJ Friendly serverer elektronisk musikk som du aldri har hørt før. Urørt har en del nyskapende musikk. Harald Are Lund serverer mye rart som ikke er standard. Lydverket er ganske seriøse. Filmpolitiet er morsomt hver gang (selv om det ikke er et musikkprogram). Endret 23. februar 2008 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Når er det Pyro går? Hvilken musikk er det som spilles der (litt dypere enn bare 'Rock')? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Tirsdag 22:00. Spillelister her Lenke til kommentar
The Jester Race Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Jo, ja, det er mye forskjellig musikk på P3, men jeg har personlig en sær musikksmak og liker bare DEN sjangeren liksom. Så... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 men jeg har personlig en sær musikksmak og liker bare DEN sjangeren liksom. Så... Men må du ikke komme her og kalle alt annet for 'mainstream bull' uten å utdype den meningen.Etter hva jeg har fått med meg sender The Voice og NRJ mye gansta-hip-pop. Er det noe i nærheten av den leiren du hører hjemme? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Av en eller annen rar grunn gjetter jeg på In Flames. Lenke til kommentar
The Jester Race Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Ja, det er det jeg tenker på endrebjorsvik. Lycantrophe: Ja. Liker bare noen få sanger av andre grupper Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Isåfall har du gått glipp av mye. :> Lenke til kommentar
The Jester Race Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Haha, jeg hører på jævli mye annet musikk for å se om jeg liker noe nytt, men jeg finner ikke så mye Jeg likte før mye av Metallica, Iron Maiden, Linkin Park osv. men er gått lei mye. God musikk går visst ut på dato en gang, for meg. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Ja, det er det jeg tenker på endrebjorsvik. Isåfall burde 'National Rap Show' på P3 passe for deg. Der er det tre timer med rap og rap-snakk. Sjekk ut spillelistene, så finner du garantert en del ting du liker.Dermed har P3 likevel noe for deg. Lenke til kommentar
The Jester Race Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Vet ikke hvor jeg forvirret deg/skrev missforstående, men jeg tåler bare ikke rap. Er NOEN låter jeg hører på i ny og ne, men ellers... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Hva i alle dager er det du hører på da? Lenke til kommentar
The Jester Race Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Det står rett her oppe, det melodiske death-metal bandet In Flames. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Så den eneste grunnen for at du i det hele tatt skal gidde å skru på radioen er hvis de spiller In Flames? Jeg hører forsåvidt aldri på radio. For lite kontroll Lenke til kommentar
M-Gard Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Radio-musikk suger, har ikke mer å si. Lenke til kommentar
AshtraY Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Eg fekk med med Metallica - Whiskey In The Jar ein gang, trur det er første gangen eg har høyrt den. Høyrte faktisk Tool - Vicarious og når 10,000 Days kom ut. Eg er ikkje typen til å skru på radioen for å høyre f.eks. Pyro. Det er ikkje så mykje som fell i smak hos meg, mykje betre å slenge på eit album frå PC-en. P3 sender ofte klassikere som endel Metallica-låter, Led Zeppelin, Prince, Queen, Rage Against the Machine, Nirvana etcetera i de formaterte timene. P3 har 4 lister som jeg vet om. A-lista, som består av 9 låter som hver spilles med ca 3 timers mellomrom, iløpet av en uke har hver eneste låte blitt spillt ca 35 ganger (ikke rart man blir lei av musikken om man hører mye på radio). B-lista som består av varierende antall låter som er på vei til å bli hits eller som har vært hits, hver låt spilles ca 20 ganger i uken. C-lista er helt nye låter, hver låt spilles ca 2 ganger daglig. I tillegg har de en "klassikerliste" som består av låter med klassikerstatus som spilles med (u)gjevne mellomrom. Metallicas Whiskey in the jar regner jeg med kanskje ligger på den listen. Ellers så er ikke A-, B-, og C-listene så alt for gale, mye blanda drops og endel bra. Problemet er at låtene blir fullstendig utspillt. Om du er en stakkar som hører endel på radio på jobb så er det nummeret før du hiver radioen ut av vinduet før lunch på tirsdagen. Riktig. Når eg jobbar er alltid radioen på. Etter nokre dagar med P3 er eg allereie lei kanalen. Dette er p3 på dagtid. På kveldstid er det annerleis!. P4 og særleg kanal 24 likar eg betre for dei spelar alltid ei ny låt. Skrur av av sjelden gang rihanna kommer på, men elles eg er nøgd med p4 og kanal 24. Kan forøvrig ikkje fordra Energy, the voice og radio1. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå