Programvare Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Synes at det aller meste som spilles på raidoen er trött listepop. Kun for at det skal fenge for 14-15 år gamle jenters mobiltelefonradioer. Hender at det finnes noe grei musikk på p4 over lengre perioder. Öystein Sunde spilte de en del for noen år siden, men jeg hörer ikke på raido så mye, så jeg vet ikke om det er endret. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Hugs at radio og skal kunne lyttast på av folk som aldri kjøper musikk. Å ha ein masse metall og tekno på radio ville skremt vekk desse. Dei som er interessert i musikk høyrer uansett ikkje på radio for å finne sin musikk. Lenke til kommentar
madompa Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) VG-lista og liknande er representativt for kva eit fleirtal av landets befolkning faktisk vil høyre på, difor spelar dei musikk frå dei listene heile tida. Det der skjønner jeg rett og slett ikke, jeg har til gode og møte en person som virkelig nyter VG-lista. Hei. Edit: Men on-topic, det er en grunn til at det heter pop-musikk. Populær-musikk. See? Pop er vel egentlig ikke en "sjanger" heller, det er vel rett og slett det som er pop(ulært). Endret 18. februar 2008 av madompa Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 P1 spiller ganske variert. Alt fra gamle klassikere til ny popmusikk, via svisker og voksenpop. P2 spiller vel i dag bare klassisk, jazz og verdensmusikk(hva nå enn det er). P3 spiller populær moderne musikk, både indiegreier, tyggispop, hip-hop, r'n'b, rock, litt metal og gamle klassikere. P4 spiller minste felles multiplum-muzak. I hver fall slik jeg hører det. Jeg tar selvsagt utgangspunkt i de formaterte delene av døgnet. Utenom formateringshelvete så spiller P3 veldig mye bra musikk i Pyro, Ambolt, Lydverket, Urørt og Harald Are Lund. P2 spiller masser herlig klassisk, ofte sender de konserter og forestillinger direkte. Ingenting som å høre direktesendt Opera, med diskusjoner i pausene Lenke til kommentar
MoonJazz Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 På nyttårsaften hørte jeg Metallica - Battery på radion, husker ikke kanalen da. Lenke til kommentar
embark Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 På nyttårsaften hørte jeg Metallica - Battery på radion, husker ikke kanalen da. Minner meg på en gang jeg tilfeldigvis svitsja på radioen, og fikk høre 'Mourning Palace'. The shock of a life-time. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Eg fekk med med Metallica - Whiskey In The Jar ein gang, trur det er første gangen eg har høyrt den. Høyrte faktisk Tool - Vicarious og når 10,000 Days kom ut. Eg er ikkje typen til å skru på radioen for å høyre f.eks. Pyro. Det er ikkje så mykje som fell i smak hos meg, mykje betre å slenge på eit album frå PC-en. Lenke til kommentar
MoonJazz Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Jeg har også hørt nothing else matters på radion mange ganger da, men det er ike stort. Lenke til kommentar
MoonJazz Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 P3 er kanalen man skal høre på, på kvelden. I dag hørte jeg minst 3 Black Metal sanger på P3 på vei hjem. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 P3 sendte faktisk 8 minutter med Stairway to Heaven en morgen. Ikke den mest originale sangen, men på grunn av lengden og sendetiden er det litt spesielt. Tipper programlederen trengte en lengre pause da. Lenke til kommentar
embark Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 P3 sendte faktisk 8 minutter med Stairway to Heaven en morgen. Ikke den mest originale sangen, men på grunn av lengden og sendetiden er det litt spesielt. Tipper programlederen trengte en lengre pause da. De kutta vel akkurat før soloen. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 De kutta vel akkurat før soloen. Nei, tror ikke det. Lenke til kommentar
DeathBabe Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Jeg har hørt Metallica på radioen noen Fåååå ganger... Hørte Kiss i går, da Lenke til kommentar
MoonJazz Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Men seriøst P3 er bra på kvelden:D Lenke til kommentar
DeathBabe Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Pyro? Jeg syns det bare er Emomusikk der, nesten... .. Det var det før, hvertfall....70% emomusikk.. Lenke til kommentar
MoonJazz Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Rart, hørte den sangen Dimmu Borgir vant en Spellemann pris for, på P3 i går eller dagen før der Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Nokre unødige innlegg sletta. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Pyro? Jeg syns det bare er Emomusikk der, nesten... .. Det var det før, hvertfall....70% emomusikk.. Kikk innom noen vilkårlige sendinger herfra og sjekk om det fremdeles er emomusikk (hva nå enn du definerer som emomusikk). Lenke til kommentar
MoonJazz Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Han definerer emo musikk som, MCR og FOB. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Eg fekk med med Metallica - Whiskey In The Jar ein gang, trur det er første gangen eg har høyrt den. Høyrte faktisk Tool - Vicarious og når 10,000 Days kom ut. Eg er ikkje typen til å skru på radioen for å høyre f.eks. Pyro. Det er ikkje så mykje som fell i smak hos meg, mykje betre å slenge på eit album frå PC-en. P3 sender ofte klassikere som endel Metallica-låter, Led Zeppelin, Prince, Queen, Rage Against the Machine, Nirvana etcetera i de formaterte timene. P3 har 4 lister som jeg vet om. A-lista, som består av 9 låter som hver spilles med ca 3 timers mellomrom, iløpet av en uke har hver eneste låte blitt spillt ca 35 ganger (ikke rart man blir lei av musikken om man hører mye på radio). B-lista som består av varierende antall låter som er på vei til å bli hits eller som har vært hits, hver låt spilles ca 20 ganger i uken. C-lista er helt nye låter, hver låt spilles ca 2 ganger daglig. I tillegg har de en "klassikerliste" som består av låter med klassikerstatus som spilles med (u)gjevne mellomrom. Metallicas Whiskey in the jar regner jeg med kanskje ligger på den listen. Ellers så er ikke A-, B-, og C-listene så alt for gale, mye blanda drops og endel bra. Problemet er at låtene blir fullstendig utspillt. Om du er en stakkar som hører endel på radio på jobb så er det nummeret før du hiver radioen ut av vinduet før lunch på tirsdagen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå