iKent Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Ja. jeg må bare si det en eller annen plass.. RADIO musikk er noe av det dårligste jeg vet om! de sier at de kan ikke spille "bråkete" musikk fordi at noen ikke liker det. hvorfor er det bare boyband og techno på radio? jeg synes med fordel de kan ha mer metall/rock osv på radio. ja, jeg vet det finnes en radiokanal som heter bandit, men den får jeg ikke inn på radio i bil og på mp3 spiller osv.. fler en meg som føler seg truffet? Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) . Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) Musikken på radio er plukka ut for å treffe så mange som mogeleg. Det seier seg sjølv at metall derfor ikkje er så mykje brukt. Pop er ein ganske vid sjanger og den eit fleirtal kan høyre på over tid. Det er musikk som ikkje stresser folk, sjølv om dei ikkje synest noko om den sjangeren. Hadde ein kanal spelt mest tekno og metall ville folk skifta kanal ganske kjapt om dei ikkje tykkjer noko om ein av sjangrene. VG-lista og liknande er representativt for kva eit fleirtal av landets befolkning faktisk vil høyre på, difor spelar dei musikk frå dei listene heile tida. Eg høyrer kun på radio når eg kjører bil og det tilfeldigvis er Brann-kamp (fotball) på, ellers står det ein radio på jobben, det går greit. Eg har ikkje noko interesse for radioprogrammer og skal eg først høyre på musikk vil eg helst velje den sjølv ut frå min musikksmak. Tråden flyttes til musikk. Edit: Innlegg nr. 20k Endret 16. februar 2008 av Zeph Lenke til kommentar
iKent Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 whoops^^ skrev på feil Tab i mozzila >_> beklager feil forum Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Pyro og Tinitus på P3 sender rock og metall i bøtter og spann. På Tinitus kan det til og med bli litt for mye av det gode (growl-metal). Forøvrig hadde det vært helt greit hvis radioen sendte masse populær musikk. Det som er problemet er at det bare er et lite knippe låter som blir igjen og igjen og igjen og igjen og igjen og igjen. På nisjesendingene (f.eks Pyro, Tinitus, DJ Friendly, Lydverket) er det god variasjon, men på dagprogrammene ødelegger de et titalls låter ved å spille dem sikker 20 ganger daglig. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 VG-lista og liknande er representativt for kva eit fleirtal av landets befolkning faktisk vil høyre på, difor spelar dei musikk frå dei listene heile tida. Det der skjønner jeg rett og slett ikke, jeg har til gode og møte en person som virkelig nyter VG-lista. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Listene går ut frå antal singler og album som er solgt her og i europa den siste tida, den vil difor være representativt. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 VG-lista er generert utifra hva som selger mest, så det er nok en majoritet av musikkjøperne som liker radiomusikk. Radiomusikk er ålreit det, men det kan bli litt repetetivt og langtekkelig. Lenke til kommentar
vStyle Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Radio 1 er det verste. Variert musikk, lolz. De samme 10 sangene om og om igjen.. åh gud Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) Listene går ut frå antal singler og album som er solgt her og i europa den siste tida, den vil difor være representativt. VG-lista topp 20 går kun utifra singelsalget (butikk og internett).VG-lista topp 40 Album går utifra albumsalget. Problemet er vel at singelsalget er latterlig lavt i forhold til albumsalget. Og av prismessige årsaker er det stort sett ungdom og fjortisser som kjøper singler. Dette gjenspeiles også i kvaliteten og mangfoldet på Topp 20-listen. Vi ser fort at Topp 40-listen er en langt mer seriøs liste. Endret 16. februar 2008 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Listene går ut frå antal singler og album som er solgt her og i europa den siste tida, den vil difor være representativt. De burde jo egentlig spille sanger fra de albumene som ikke har blitt solgt. De fleste har jo de som er solgt likevel. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Er vell de artistene med mest PR, artikler i Se og Hör og et gigantisk plateselskap bak seg som spilles på radio/VG lista. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Hører omtrent aldri på radio, men husker at det var stas å sette på National Rap Show med Tommy Tee da jeg jobbet på fredager. Er nisjeprogrammer for litt alternativ musikk en gang i uka eller så. Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 HVis du hører på NRJ ja, men hør på NRK p3, bra saker all over the place Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Hører lite på radio men syns generelt kvaliteten er ganske bra, men nå er jeg kanskje blant de som ikke metall og sånn musikk. Uansett radiomusikk skal jo være musikk færrest mulig kan mislike og kan høre og samtidig gjøre andre ting. Tror ikke de vil at folk skal legge sjelen sin i musikken de spiller. Nei radio 1 er bra, greit å bli oppdatert på hva som er nytt og kult Lenke til kommentar
Olum Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Jeg driter i hvordan musikk det spilles på radioen. Det begynner å bli noen år siden jeg hørte på det. Jeg hører det fra tid til annen, men jeg hører aldri på det. Det spilles omtrent bare lett, simpel musikk. Det er ingen sanger som er så gode at de gir det grøsninger nedover ryggen. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 men hør på NRK p3, bra saker all over the place P3 er nok den beste, ja. Men også der spiller de enkelte låter aaaaaltfor mange ganger, spesielt A- og B-listen. Lenke til kommentar
BlindAct Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Da får alle metalfans her kjøpe massevis av album! Bruke flere tusen kroner, så tar vi dem igjen til slutt! Jeg husker før, for 2, kanskje 3 år siden, hatet jeg metal. Ingen spesiell grunn, men jeg tenkte liksom på hva andre hørte på. Følgte moten om du vil. Turte liksom ikke å være litt annerledes. Jeg tror det er det som er det samme med de fleste rundt omkring. De har liksom ikke så mye valg. Når jeg begynner å skrive litt lange innlegg, pleier jeg vanligvis å gjenta ting litt for ofte, så jeg unnskylder hvis dere syns dere har brukt opp tiden med å lese mitt innlegg. Så til spørsmålet som er emnetittelen, etter min mening, alt for mye dårlig. Men dette er min smak, hadde du spurt meg for 2-3 år siden hadde jeg sagt ja uten å nøle. Den musikken jeg likte da, hater jeg nå. Å! Det var godt å få ut meningen min! Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Går det ann å trekke konklusjonen at radiomusikk = easy listen-musikk? Lenke til kommentar
embark Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) "Tekno" på radio!? Norsk radio? Aldri opplevd... Det går en del i P3 på jobben, og de vet virkelig hvordan de overspiller låter. Det er de 10-15 samme låtene som går igjen og igjen HELE DAGEN. Det hadde svartnet for meg, hadde jeg vært radioverten. Skranglete indie-dritt som høres uferdig ut og tyggis-pop-piss... Er det virkelig det majoriteten hører på for tiden? Endret 18. februar 2008 av Ferr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå