Gå til innhold

spørsmål om x360 trådløs adapter


3000

Anbefalte innlegg

har en x360 trådløs adapter og lurer på hvor mye denne klarer.. har telenor mini bredbånd på 1500 ned og 300 opp, vist eg skulle ha oppgradert til ja la oss si 16000/700 kbps. vil eg da ha merket noe hastighets forskjell? en kompis har optisk bredbånd men har kabel tilkobling,og ned lasting av demoer osv. går sykt kjapt. Blir hastigheten bedre med kabel kontra trådløs?

 

takker for svar!

Endret av 3000
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal oppgradere linjen din ganske mye før den trådløse adapteren blir flaskehalsen. :) Støtter ikke denne 802.11g (54Mb/s)? Dette er en del mer enn 1.5Mb/s. Men du opplever altså at din kompis laster demoer betydelig raskere enn deg selv om han bare har 100Kb/s mer enn deg? Det høres litt suspekt ut. Har du testet at du får den båndbredden du betaler for (f.eks her)?

 

Edit: Er du forresten TNT 897? I så fall, takk for kampene i går ;)

Endret av rekyl
Lenke til kommentar

Er meg ja, vi eide nå litt :thumbup:

 

Ok da skjønner eg mer, kompisen min har optisk bredbånd eller noe skrev feil i første post.. og laster ned demoer blant annent sykt kjapt i forhold til meg, men så har eg bare telenor mini og da med 1,5mb ned og 300kbs opp. men fikk svar på det eg lurte på :w00t:

Endret av 3000
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Er meg ja, vi eide nå litt :thumbup:

 

Ok da skjønner eg mer, kompisen min har optisk bredbånd eller noe skrev feil i første post.. og laster ned demoer blant annent sykt kjapt i forhold til meg, men så har eg bare telenor mini og da med 1,5mb ned og 300kbs opp. men fikk svar på det eg lurte på :w00t:

 

optisk bredbånd? har ikke alle det?

så vidt jeg vet kan man få maks 20mbit i norge og det er lattelig tregt, i realiteten er det ikke 20mbit engang...

dessuten må du ta Live som en faktor, selv om jeg kan laste ned i ca 1.2mb/s betyr ikke det at jeg kan gjøre det fra Live...

 

du kan maks ca laste ned i 150kb/s som er ufattlig tregt.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
har en x360 trådløs adapter og lurer på hvor mye denne klarer.. har telenor mini bredbånd på 1500 ned og 300 opp, vist eg skulle ha oppgradert til ja la oss si 1600 ned og 700 opp. vil eg da ha merket noe hastighets forskjell? en kompis har 1600 ned 700 opp men har kabel tilkobling, og ned lasting av demoer osv. går sykt kjapt.

 

takker for svar!

 

Jeg har trådløst adapter og ADSL2 (20Mb/s) fra nextgentel og merker ingen forskjell fra wired & wireless! Laste ned en demo tar ikke mange minutter, så sjekk om det er noe annet som kan være problemet til at det går fortere hos kompisen din.

Jeg streamer også Divx filmer trådløst fra PC til 360 uten at det begynner å hakke etc.

 

 

så vidt jeg vet kan man få maks 20mbit i norge og det er lattelig tregt, i realiteten er det ikke 20mbit engang...

Det er sant, jeg får 16-17mbit, men at det er latterlig tregt... ?

Husker fortsatt hvordan det var å sitte på 28.8k modem å vente på bilder som skulle loade ferdig, og rett før man fikk se puppen tok noen å løftet av telefon røret og tilkoblingen ble brutt!

Endret av KEELr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...