Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Lungene får ikke plass - chestburster eller forbigående plage?

Licht

Anbefalte innlegg

Jeg våknet i dag av at brystkassen min hadde krympet, eller i alle fall føles det slik. Det gjør vondt hvis jeg puster dypt inn, særlig hvis jeg ligger (hurra ingen søvn). Det er litt mindre gale hvis jeg sitter, ganske ok hvis jeg står oppreist. Hvis jeg skal forklare det så enkelt som mulig, så føles det som om lungene egentlig ikke får plass til å fylles, og at de presser bort noe bein eller muskelvev hvis jeg puster dypt inn. Hvis noen har blitt slått i brystet før, så minner det hele mest om den følelsen man har umiddelbart etterpå.

Kan noen bein ha blitt dyttet litt nedover fordi det har lagt vekt på dem en stund? Er det mulig å forstrekke noen muskler i området over ribbeina, og at det kan forårsake dette?

Det er de eneste to forklaringene jeg kan komme på, sånn på stående fot, men jeg er ikke sikker på om de stemmer. Har aldri vært med på noe liknende før. :D Viktigst av alt - kommer faenskapen til å gå over av seg selv?

Jeg holder selvsagt muligheten åpen for at brystkassen min eksploderer slik at det hopper en ikke enda helt utvokst alien ut - og vil si fra hvis dette skjer, slik at tråden kan stenges.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik har skjedd med meg og. Etter jeg har sovet hele natten på magen. Det går over av seg selv (i alle fall i mitt tilfelle). Er ikke helt sikker på grunnen, men at ribbebena blir litt sammenpresset over lang tid (hele natten) kan være en av grunnene. Om det ikke går over så kan du selvfølgelig spørre en lege.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...