Gå til innhold

Selvmordsbølge i engelsk småby


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eh? Hva skal man med berømthet når man er DAU?!

 

Ja, si det.. Det er vel mere å havne på forsida i avisene osv..

 

Det som er rart er at de nesten ikke rekker å gravlegge en tenåring før de finner en annen som har hengt seg. Det kan være snakk om dager før nestemann gjør det samme. De lager blest og oppstyr om dette, og det tiltrekker ungdommene enda mer. En ond sirkel. Men hva skal man gjøre.. Slike ting havner jo i nyhetene, men samtidig kan det være nettopp det som trigger alt dette.

 

Det står om dette i VG i dag også

 

Ser at til og med pressen blander sammen dødsfallene, at de roter med rekkefølgen. Det står en rekkefølge i en engelsk avis, også står det en annen rekkefølge i en norsk avis.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Det er ikke hver dag man leser om 17 tenåringer som tar selvmord som kjenner hverandre.

Det kommer an på hva man legger vekt på ordet "kjenner"

"jeg vet hvem han er, men jeg kjenner han ikke så mye", "han kjenner jeg, gjennom kameraten min", "Han kjenner jeg. Jeg møtte han på sentere her nede" blablala..

 

 

Å tro at ungdommer gjør det for "berømtheten" skyld er bare patetisk

 

"...I'm depressed because my whole family died in a car accident. Now i'm sitting here again without my family. I'm lonely and depressed.."

 

"haha han gjorde det pga han vil komme i avisa/media whatsoever ikke fordi familen døde" hvor dumt høres ikke det ut?

 

 

Å media kan gjøre hva de vil(vinkle, gjøre om osv..) bare de baserer seg på "fakta"

Lenke til kommentar
Jeg kan fortelle hva du eller andre skal gjøre: Ingenting! Det er ingenting å gjøre med dette.

 

For at ingen skal misforstå så mener jeg ikke at jeg personlig skal gjøre noe dah.. jeg mener jo selvsagt politi, media og andre som kan ha innflytelse på dette. Man kan ikke bare sitte stille og se på at alle disse ungdommene lar seg påvirke på en positiv måte av disse selvmordene, som igjen gjør at de selv gjør det.. Noe som jeg tror er vesentlig i denne saken. Men så kommer spørsmålet om hva man skal gjøre, og det er nok ikke en lett oppgave..

 

Det kommer an på hva man legger vekt på ordet "kjenner"

"jeg vet hvem han er, men jeg kjenner han ikke så mye", "han kjenner jeg, gjennom kameraten min", "Han kjenner jeg. Jeg møtte han på sentere her nede" blablala..

 

ja, jeg skjønner hva du mener med dette, men faktum er at flere av disse faktisk var venner, som media har forklart også..

 

Å tro at ungdommer gjør det for "berømtheten" skyld er bare patetisk

 

Selvom noen kanskje synes det virker patetisk, så synes jeg det virker mulig når man ser på omstendighetene. At det har blitt en trend blandt de unge i Bridgend. Det er ihvertfall det jeg syns det ser ut som på utsida, men man vet jo ikke..

 

"...I'm depressed because my whole family died in a car accident. Now i'm sitting here again without my family. I'm lonely and depressed.."

 

"haha han gjorde det pga han vil komme i avisa/media whatsoever ikke fordi familen døde" hvor dumt høres ikke det ut?

 

Ingen vet hvorfor de tok livet sitt. Ingen har etterlatt seg noen som helst avskjedbrev eller lignende. Alle var lovende unge friske mennesker med ingen tydelig åpenlys grunn til å ta livet sitt. Og jo jeg er enig, det eksempelet du kommer med hørest dumt ut ja.. Og det er heller ikke noe som har skjedd i denne saken..

 

Å media kan gjøre hva de vil(vinkle, gjøre om osv..) bare de baserer seg på "fakta"

 

Det eneste man har å gå utifra i denne tråden er media og utsagn fra familier og venner til de avdøde. Er det jeg diskuterer utifra. Flere familier og venner har sagt det samme som jeg sier i denne tråden forresten..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Herregud, nå får enkelte av dere rulle inn synes jeg.. JEG synes dette er forferdelig rare greier, og jeg tror at det har noe med hverandre og gjøre.. om ikke alle, så har de fleste det.. det er mitt synspunkt! Hvis noen av dere ikke er enig i det, så javel! Det er deres fulle rett selvsagt! Mener dere at jeg burdte ha klare bevis for å legge ut mine mistanker eller meninger om akkurat denne saken?

Du spør som om det er et absurd konsept å ha bevis før man påstår noe. "Skal jeg liksom måtte rettferdiggjøre mine påstander med logikk, bevis og rasjonell tanke? Svaret er ja, det skal du.

Og ikke kom med "du tråkker på respekten for de som er døde" for det har jeg bekreftet før at det ikke er min hensikt

Det er da 100% likegyldig hva hensikten din er. Vi påstår ikke at din hensikt ved å starte tråden var å tråkke på minnene til de døde, vi sier at _du faktisk gjør det_.

Lenke til kommentar
Vel, jeg tror iallfall ikke at folk tar selvmord for å bli "berømt" - hva hjelper det om man kommer på all verdens forsider når man uansett er død og dermed ikke får vite om det?

 

Nei, det fårn si! Er ikke bare jeg som tror at det kanskje kan være slik, bare så det er sagt.. Jeg tror at de har fått for seg at hvis man henger seg som alle de andre 17 ungdommene har gjort, så begår man en heroisk handling som skaper blest og oppstyr.

 

Abigor: Da er det vel tryggest å ikke ta selvmord da.. ;)

Lenke til kommentar

Bare for å oppklare litt, jeg ville ikke kalle dette en liten bygd. Bridgend har omtrent 40,000 innbyggere. Det er vel mer eller mindre på størrelse med Moss.

 

Men høres tragisk ut uansett. Tipper det går en slags dominoeffekt. Tar en ungdom livet sitt, vil en venn ta livet sitt pga smertene fra tapet av vennen sin, osv.

Lenke til kommentar
Vel, jeg tror iallfall ikke at folk tar selvmord for å bli "berømt" - hva hjelper det om man kommer på all verdens forsider når man uansett er død og dermed ikke får vite om det?

 

Nei, det fårn si! Er ikke bare jeg som tror at det kanskje kan være slik, bare så det er sagt.. Jeg tror at de har fått for seg at hvis man henger seg som alle de andre 17 ungdommene har gjort, så begår man en heroisk handling som skaper blest og oppstyr.

 

 

Det kan hende, men hva er vitsen når de alikevel er døde og ikke får fulgt med på alt oppstyret? Da kan de vel heller forsvinne hjemmefra en stund eller noe sånt, skaper vel mer enn nok oppstyr bare det, i tillegg til at de får fulgt med på det selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...