bendik_S Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) Akkurat investert i et sapphire hd3780x2, men opplever følgende problem: Etter ca 5-10min i for eksempel crysis med alt på fullt slår PC-en seg av, skjermkortet viste seg å vere glovarmt, etter gjentatte forsøk kan det virke som om problemet ligger i at viften ikke skrur seg opp under load. Har noen opplevd liknende problem ? finnes der applikasjoner for å justere fan-speed for ati ? Endret 16. februar 2008 av bendik_S Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Veit du ka GPU temperaturen ligger på då? Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Veit at du kan justere fan-speed med nVidia sin nTune software, har du prøvd å sett etter lignende funksjon i Catalyst Control Center? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Kanskje RivaTuner også kan få det til. Lenke til kommentar
fredrikba Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Hva med å bruke ATI tray tools? Pleide alltid jeg å bruke for kontrollere viftehastigheter med ATI kort. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Eg bruka rivatuner til å justere vifte-hastigheita til skjermkortet... Funka bra Lenke til kommentar
bendik_S Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 prøvde riva tuner, men det får ikke identifisert driveren, det samme gjelder for ati-tools. vurderer å returnere kortet til nettbutikken siden dette ser ut til å ver en feil med kunn dette eksemplaret, finner ingen som har opplevd liknende problemer med samme kort. Lenke til kommentar
jpmid Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Det skal mye til før viftehastigheten justeres opp. Jeg har bare opplev det når jeg kjører demoen i 3DMark06 på 1920x1200. Da øker viftehastigheten i ildflue-delen. I spill og i benchmarking i 3DMark06 suser den bare så vidt. Det virker ikke som om viften øker farten før temperaturen er godt over 80. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 min bråker ikke så mye den heller. Hører den kun under 3dmark06, sikkert under firefly-demoen på meg og. Men det kortet skal være varmt, ihvertfall er mitt det. pga størrelsen hindret det litt luftflyt i kabinettet mitt, så av sikkerhetsmessige årsaker monterte jeg en vifte rett over skjermkortet for å kjøle ram og NB. Kan sikkert være lurt for deg og... overoppheta skjermkort pleier å føre til artifacts, ikke slå av maskin direkte etter min erfaring. sjekk temp på NB, ram og cpu, mulig de er syndere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå