Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kjøtt til bursdag

Skinney

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har bursdag imorgen og har tenkt til å koke/steke sammen noe godt til mine venner og bekjente. Får 8 stk på besøk og har bestemt at jeg skal lage Fløtegratinerte poteter, med salat, pepper saus og godt kjøtt. Desert vil bestå av Creme brulet ;-)

Problemet er at jeg ikke klarer å bestemme meg for hva slags kjøtt jeg skal kjøpe inn. Har tenkt på både Lam og Indrefilet av svin her. Men er veldig usikker. Noen som har noen forslag her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer an på hvor mye tilbehør du har, men 200gram kjøtt per person burde du spandere på deg ;)

Du steker selvfølgelig med to panner, og to biffstykker i hver panne. Det tar ikke lang tid å steke biff. Den skal uansett hvile like lenge som den er stekt (ca.), så innen du har servert de første så har de andre hvilt ut. Er en grunn til at sausen skal være varm ;)

Lenke til kommentar

Ovnsstekt lam er nok enklere, og er gjerne minst like mørt og godt. Problemet er at du må steke ganske mye av gangen, derfor spiser jeg aldri det om det er bare meg, evt. en til. Når dere er åtte ville jeg definitivt gått for lam. Eventuelt en entrecôte, sett at du får kjøpt et helt stykke (og ikke ferdigskjært). Kommer an på hva som er billigst, egentlig.

1600gram burde du kjøpe. Dra innom din lokale slakter/slaktedisk og spør pent hva de anbefaler ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...