comicz Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 http://wubi.sourceforge.net/ Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) Første gangen jeg fikk øyet for linux for flere år siden ble jeg skikkelig fascinert av muligheten til å fjernstyre andre maskiner sikkert ved hjelp av ssh samt eject-kommandoen og aafire. Etter min egen erfaring er aafire og aalib generelt en ganske lur måte å trekke folk til anderledes bruk av konsoll på Endret 20. februar 2008 av v3g4rd Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Tenkte jeg skulle vise frem avant-window-navigator, screenlets og litt Compiz-Fusion action på seminaret. Noen som har noen andre kule desktop ting som jeg kunne tatt en kikk på? Foresten noen som har idéer til en eventuell konkuranse? Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Hmmm, kommer ikke på så veldig mye mer interessant, men her er et par ideer om det kan være av interresse. Enlightenment er jo litt kult og ser bra ut. Project Looking Glass kanskje? Egentlig GUI'er da. Glemte nesten Metisse som også kanskje kan være interessant å vise. Når det gjelder konkurranse, må det være på selve seminaret, eller er det mulig å ha en konkurranse med f.eks et spill/program som har støtte på både Windows eller Linux (så de ikke trenger å installere Linux for å delta). Der de f.eks konkurrerer om best score i et spill, lage den beste logoen eller et eller annet i Gimp etc. Litt lost der egentlig, burde i alle fall være noe som alle kan delta på og ikke krever noe kunnskaper om Linux eller store kunnskaoer til programvare for Linux så alle kan delta, men alikevel har noe relatert til Linux. Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Hmmm, kommer ikke på så veldig mye mer interessant, men her er et par ideer om det kan være av interresse. Enlightenment er jo litt kult og ser bra ut. Project Looking Glass kanskje? Egentlig GUI'er da. Glemte nesten Metisse som også kanskje kan være interessant å vise. Når det gjelder konkurranse, må det være på selve seminaret, eller er det mulig å ha en konkurranse med f.eks et spill/program som har støtte på både Windows eller Linux (så de ikke trenger å installere Linux for å delta). Der de f.eks konkurrerer om best score i et spill, lage den beste logoen eller et eller annet i Gimp etc. Litt lost der egentlig, burde i alle fall være noe som alle kan delta på og ikke krever noe kunnskaper om Linux eller store kunnskaoer til programvare for Linux så alle kan delta, men alikevel har noe relatert til Linux. Det jeg mente med konkuranse var noe på selve seminaret ja. Kan hende vi skal innskaffe en kopi av Quake Wars for å dele ut til en heldig en på seminaret. Alle som får sitte plass skal dessuten få t-skjorte og ubuntu live-cd. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Tenkte jeg skulle vise frem avant-window-navigator, screenlets og litt Compiz-Fusion action på seminaret. Noen som har noen andre kule desktop ting som jeg kunne tatt en kikk på? Foresten noen som har idéer til en eventuell konkuranse? Kanskje ta en kikk på cairo-dock å..... Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Ser ikke at noen har nevnt at du burde ta opp dette med virus i Linux vs windows. Hvilken dag vil dette være forresten? Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) Linux eier windows hvis man liker å se på litt suspekte nettsider. Det bør være en vinner hos tenåringene Endret 22. februar 2008 av _Viper_ Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Ser ikke at noen har nevnt at du burde ta opp dette med virus i Linux vs windows. Hvilken dag vil dette være forresten? Får vel ta opp detta med virus og da ;-) Dette blir på Torsdagen fra 12 til halv 2. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 De fleste som kan litt bruker heller ikke Ubuntu. Hæ? Jeg er LPI-sertifisert, arbeider med GNU/Linux professjonelt, og kjenner til mye av innmaten i kjernen, men jeg kjører likevel Ubuntu på hjemmemaskinene mine, med unntak av serverene, der jeg kjører Debian GNU/Linux og ruteren som kjører OpenWRT (med fullstendig egnekonfigurerte iptables-regler), dette er spredd ut over tre lokasjoner som er knyttet sammen med OpenVPN og RADIUS som sentral autentisering. Hvordan i svarte skal hvilken distro man kjører ha noe som helst å si om kunnskapsnivået? Det er jeg enig i, man har veldig liten valgfrihet i Ubuntu. Tull, det er da ikke mye fri programvare som ikke finnes i pakkebrønnene til Ubuntu. Lenke til kommentar
Haventh Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) Et godt alternativ til ubuntu er opensuse, veldig lett å bruke den og. Enemy territory : quake wars er lagd for både windows og linux, har prøvd demoen (for lenge siden) og det er et veldig bra spill. Så for de som spiller det kan du jo informere om at det fungerer i linux, utenwine også. Som konkuranse kan du jo se hvem som klarer å installere gentoo med alle hjelpemidler (bare selv hjelp) eller arch og i tillegg sette opp vindusbehandler, på en begrenset tid så klart. Endret 22. februar 2008 av Arath Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Da må man nesten kjøre en test-install for å se hva som er raskt og hva som er dårlig. Syns det var en god ide jeg... også gjerne kanskje til slutt kjørt en install via prosjekter av en eller annen distro. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Vet ikke om dette er nevnt før, men hva med å ha en maskin stående der folk kan teste ut Linux? Lenke til kommentar
pulse Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Vet ikke om dette er nevnt før, men hva med å ha en maskin stående der folk kan teste ut Linux? Vet ikke hva som skjer i år, men i 2007 var ubuntu tilgjengelig via nettverksboot på tg, for alle deltagere Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Hvordan i svarte skal hvilken distro man kjører ha noe som helst å si om kunnskapsnivået? Nå er ikke jeg i utgangspunktet enig i det som ble sagt om Ubuntu, men jeg tror at vi trygt kan anta at 10 tilfeldige brukere av Arch/Slack vet mer enn 10 tilfeldige brukere av Ubuntu/Fedora. Virker som du ble litt indignert, Mr. LPI-mann. ^^ Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) Jeg ble ikke indignert av det nei, jeg er bare så jævlig lei av folk som tilfeldigvis har installert Arch, og som tror at alle som bruker Ubuntu ikke vet bedre. Når sant skal sies, så er jeg jævlig lei av alle som tror de er 1337 h4xx0rs etter å ha bootet opp en Ubuntu-cd, men da mener jeg at det er disse som bør bli angripet, og ikke alle som kjører Ubuntu. Hver sin smak, osb. Endret 22. februar 2008 av bepe86 Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Jeg ble ikke indignert av det nei, jeg er bare så jævlig lei av folk som tilfeldigvis har installert Arch, og som tror at alle som bruker Ubuntu ikke vet bedre. Når sant skal sies, så er jeg jævlig lei av alle som tror de er 1337 h4xx0rs etter å ha bootet opp en Ubuntu-cd, men da mener jeg at det er disse som bør bli angripet, og alle som kjører Ubuntu. Hver sin smak, osb. *Skrur av IRC klienten brukt til 1337 skryt, knekker Ubuntu platene og benekter all IT-kunnskap og forbindelse med hardware.no* Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Den siste der, tok jeg ikke, Skinney. Lenke til kommentar
Del Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Nå er ikke jeg i utgangspunktet enig i det som ble sagt om Ubuntu, men jeg tror at vi trygt kan anta at 10 tilfeldige brukere av Arch/Slack vet mer enn 10 tilfeldige brukere av Ubuntu/Fedora. Virker som du ble litt indignert, Mr. LPI-mann. ^^ Jeg ble faktisk indignert, og ser ikke relevansen overhodet. Linus selv kjører Fedora, jeg gikk over fra Debian til Kubuntu på alle maskiner hjemme, og først da sparket jeg MS ut av huset. Det blir for meg veldig feil å hovere over ubuntubrukere som om de bruker ubuntu bare fordi de ikke har peiling. Problemfritt system med alt klart via apt, howto for nærmest alt mellom himmel og jord for akkurat din versjon, det er store fordeler knyttet til å velge ubuntu. At andre velger en litt mer kronglete vei har jeg stor respekt, men hovering blir altså dumt. Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Den siste der, tok jeg ikke, Skinney. Tulla med at jeg var en av disse 1337 h4xx0rs nerdene du hata ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå