Gå til innhold

Bærbar med GeForce 8800M


MistaPi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Bra at det finnes et litt billigere alternativ på markedet også, selv om jeg lurer veldig på hvordan denne takler varmeutviklingen! Det neste jeg håper på er at 8800 lanseres i 15" dataer, og helst som XMX II (tror det var navnet i alle fall) ;)

Dessverre er jo 8800m gtx et mxm III kort... de 15" laptopene som har fått satt inn det kortet har brukt sin egen type mxm. Det kommer vel mest sannsynlig noen kraftigere mxm II kort i 9-serien til nvidia snart :)

 

(du hadde forresten skrivd xmx, det er mxm :tease:)

Lenke til kommentar

denne pcen dere har linket til har jo eksistert lenge , produsenten av denne heter Clevo . Clevo er en pc produsent som er spesialisert på produksjon av bærbare pcer , og og produserer bærbare på kontrakt for "resellers". her er link til pcen på hjemmesida til Clevo : http://www.clevo.com.tw/en/products/prodin...sp?productid=61 . Ved snakk om varmeutvikling på pcen , rådes dere til å se lese litt i Clevos`s forum på Notebookreview : http://forum.notebookreview.com/forumdisplay.php?f=1017 . Finnes også en tråd der om problemer med vifter/støy som var interessant.

Lenke til kommentar
Hører mye fram og tilbake ift viftestøy, de fleste sier den kan være litt høy når man spiller\bruker andre krevende apps, men at den er helt grei ellers på surfing etc. Gleder meg til å få den :)

 

 

Ja d stemmer nokk det.-. leser også at Clevo snart slipper en ny firmware , som skal fixe viftestøy-problemet. Når bestillte du , og når er forventet leveringstid ?

Lenke til kommentar
Så ikke dum ut den nei, bra konkurrent til bl.a xps m1730 :)

 

En middels konkurrent, samme pris, men et skjermkort mindre og vesentlig dårligere harddisk løsning. Men artig at den har kommet til Norge, veldig bra.

Nei, prisen er endel lavere faktisk ;) Du får dessuten langt bedre batterilevetid og mulighet for å velge skjermoppløsning selv. Det er her ankepunktet mitt mot dell er da 1920x1200 er for høyt for endel spill, selv med SLI-konfig, eks crysis. Mye av poenget med en spillpc faller bort om du må bruke lavere og ikke-native oppløsninger som gir slørete bilder.

 

For tilnærmet lik konfig, de øvrige specs er da så og si identiske:

16100,- inkl frakt hos multicom (8800m)

18495,- inkl frakt hos dell (8700m SLI for tilnærmet lik ytelse)

 

Fordelene med multicomen vil da være fingerprint-leser, bedre batterilevetid, bedre garanti (3 år mot dells 1 år som standard). Fordelene med dell er muligens lavere viftestøy, tror det ut ifra tester jeg har lest, hjemme-hos-deg support på mye første år og litt tøffere design.

Lenke til kommentar
Så ikke dum ut den nei, bra konkurrent til bl.a xps m1730 :)

 

En middels konkurrent, samme pris, men et skjermkort mindre og vesentlig dårligere harddisk løsning. Men artig at den har kommet til Norge, veldig bra.

Nei, prisen er endel lavere faktisk ;) Du får dessuten langt bedre batterilevetid og mulighet for å velge skjermoppløsning selv. Det er her ankepunktet mitt mot dell er da 1920x1200 er for høyt for endel spill, selv med SLI-konfig, eks crysis. Mye av poenget med en spillpc faller bort om du må bruke lavere og ikke-native oppløsninger som gir slørete bilder.

 

For tilnærmet lik konfig, de øvrige specs er da så og si identiske:

16100,- inkl frakt hos multicom (8800m)

18495,- inkl frakt hos dell (8700m SLI for tilnærmet lik ytelse)

 

Fordelene med multicomen vil da være fingerprint-leser, bedre batterilevetid, bedre garanti (3 år mot dells 1 år som standard). Fordelene med dell er muligens lavere viftestøy, tror det ut ifra tester jeg har lest, hjemme-hos-deg support på mye første år og litt tøffere design.

 

Med kupongkode (som vel alle bruker) får du en 8800GTX Sli mec 320GB 7200 rpm (merk) harddisk for 19.000 kr, den går ganske langt utenpå denne saken fra Multicom. Det med kupongkode er jo sært, men i realiteten ligger det alltid en 10-15% kode ute så den reelle prisen er lavere enn oppgitt pris. Med Office i tillegg fikk jeg min for 19.300.. Jeg kom på 18k når jeg konfigurerte et så likt oppsett som mulig med Multicommaskinen, trenger jo OS, T9300 og 320 GB HD for å komme i nærheten av samme ytelse.

Lenke til kommentar
Så ikke dum ut den nei, bra konkurrent til bl.a xps m1730 :)

 

En middels konkurrent, samme pris, men et skjermkort mindre og vesentlig dårligere harddisk løsning. Men artig at den har kommet til Norge, veldig bra.

Nei, prisen er endel lavere faktisk ;) Du får dessuten langt bedre batterilevetid og mulighet for å velge skjermoppløsning selv. Det er her ankepunktet mitt mot dell er da 1920x1200 er for høyt for endel spill, selv med SLI-konfig, eks crysis. Mye av poenget med en spillpc faller bort om du må bruke lavere og ikke-native oppløsninger som gir slørete bilder.

 

For tilnærmet lik konfig, de øvrige specs er da så og si identiske:

16100,- inkl frakt hos multicom (8800m)

18495,- inkl frakt hos dell (8700m SLI for tilnærmet lik ytelse)

 

Fordelene med multicomen vil da være fingerprint-leser, bedre batterilevetid, bedre garanti (3 år mot dells 1 år som standard). Fordelene med dell er muligens lavere viftestøy, tror det ut ifra tester jeg har lest, hjemme-hos-deg support på mye første år og litt tøffere design.

 

Med kupongkode (som vel alle bruker) får du en 8800GTX Sli mec 320GB 7200 rpm (merk) harddisk for 19.000 kr, den går ganske langt utenpå denne saken fra Multicom. Det med kupongkode er jo sært, men i realiteten ligger det alltid en 10-15% kode ute så den reelle prisen er lavere enn oppgitt pris. Med Office i tillegg fikk jeg min for 19.300.. Jeg kom på 18k når jeg konfigurerte et så likt oppsett som mulig med Multicommaskinen, trenger jo OS, T9300 og 320 GB HD for å komme i nærheten av samme ytelse.

Du må jo bruke oppsettet med 8700m gt for å få lik spillytelse som multicommen og da ender det på 18.495,- men med rabattkoden blir det imidlertid ganske likt multicommen. Imidlertid er det ikke rabattkoder hele tiden akkurat (har handlet mye hos dell og følger med rabattkodene hele tiden: her, og mange gir mindre rabatt enn 15%, eks 10%, studentrabatt osv.

 

Såklart er jo dells oppsett til 19.000,- bedre, har selv vurdert det, men vil ikke betale 4000,- ekstra for en maskin med elendig batteri selv om spillytelse er nesten 70% høyere i mange spill.

 

EDIT: Og for oss som har OS, dvs XP som er markant bedre enn vista i spill så sparer vi også endel på multicommen ;)

Endret av Delavar
Lenke til kommentar

Jeg skal nok bestille fra multicom nå mot slutten av Påska, skjer jo ikke noe med bestillinga på helligdagene uansett. Hadde egentlig bestilt gjennom iwill.no men clevo sendte feil oppløsning på skjermen og leveringstiden ble litt drøy så jeg heller mot å helelr bestille den fra multicom som lovet ganske rask levering. Skal bestille med wxga+ da jeg liker den oppløsninga best, endel spill, eks crysis hvor en ikke kan spille i 1920x1200, samt at det blir litt for smått for meg.

Lenke til kommentar

jeg fant denne testen (er en god del bilder der også) og hvis du blar ned til Emissionen så er det høyeste antall dB de kommer opp på 49.3dB og det er under dvd spilling.

 

og ifølge wikipedia så er 50 dB Visking så da er skulle man tru at den ikke bråker så dramatisk som enkelte vil ha det til.

 

jeg har laget en tråd her på hw.no hvor vi kan snakke videre: Multicom Kunshan M570

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...