Gå til innhold

FloppyDTV DVB-C firmwareoppgradering

Loddebolt

Anbefalte innlegg

Anskaffet et FloppyDTV DVB-C og en Conax CAM fra Komplett for å teste ut CanalDigital på min HTPC med Windows Vista Ultimate. Etter mye plunder fikk jeg montert allt i det trange kabinettet (HP dc7100SFF). Lastet ned de siste driverne til kortet og en firmwareoppgradering som var anbefalt for å få støtte for Conax CAM. Firmwareoppgraderingen ble satt i gang, men stoppet etter ett sekund! Katastrofe tenkte jeg og forbannet Vista mens jeg ventet utålmodig i 10min for at prosessen skulle bli ferdig.

Måtte til slutt avbryte oppdateringen og reboote maskinen og kortet så ut til å funke greit. Fikk ikke tunet inn en tøddel og få knapper virket i programvaren til kortet like lite som de virket før oppgraderingen.

Til slutt satte jeg allt inn i en WinXP boks for å prøve oppgraderingen der og da gikk det greit. Fikk fortsatt ikke inn noen kanaler, men fikk i det minste se at tilsynelatende søk ble gjort etter kanaler.

Satte så så kortet tilbake i Vista HTPC og ting funket heller dårlig der som før. Kjørte diagnoseprogrammet som fulgte med fra DigitalEverywhere og da står det bare model: error og cam: no

Kan det være noe feil med kortet? Hadde vært kjekkt å vist om noen har fått dette til å virke med Vista.

PS! Har kabeltv fra Nornett. CD har digitaltilbud i deres nett.

Endret av oj9900
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...