Loddebolt Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) Anskaffet et FloppyDTV DVB-C og en Conax CAM fra Komplett for å teste ut CanalDigital på min HTPC med Windows Vista Ultimate. Etter mye plunder fikk jeg montert allt i det trange kabinettet (HP dc7100SFF). Lastet ned de siste driverne til kortet og en firmwareoppgradering som var anbefalt for å få støtte for Conax CAM. Firmwareoppgraderingen ble satt i gang, men stoppet etter ett sekund! Katastrofe tenkte jeg og forbannet Vista mens jeg ventet utålmodig i 10min for at prosessen skulle bli ferdig. Måtte til slutt avbryte oppdateringen og reboote maskinen og kortet så ut til å funke greit. Fikk ikke tunet inn en tøddel og få knapper virket i programvaren til kortet like lite som de virket før oppgraderingen. Til slutt satte jeg allt inn i en WinXP boks for å prøve oppgraderingen der og da gikk det greit. Fikk fortsatt ikke inn noen kanaler, men fikk i det minste se at tilsynelatende søk ble gjort etter kanaler. Satte så så kortet tilbake i Vista HTPC og ting funket heller dårlig der som før. Kjørte diagnoseprogrammet som fulgte med fra DigitalEverywhere og da står det bare model: error og cam: no Kan det være noe feil med kortet? Hadde vært kjekkt å vist om noen har fått dette til å virke med Vista. PS! Har kabeltv fra Nornett. CD har digitaltilbud i deres nett. Endret 16. februar 2008 av oj9900 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå