Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Rentefond - Gull eller tull?

torbjornen

Anbefalte innlegg

Eg har sett ein del av sparepengane inn i rentefond (Landkreditt Høyrente) fordi eg trudde at eg ville få litt betre rente enn på ein vanleg høgrentekonto. Plassering av desse pengane i aksjefond er uaktuelt pga risiko.

Fondet har den siste månaden lokka med ei effektiv rente på frå litt over 6,2% til litt over 6,4%. Samstundes har fondet berre hatt litt over 0,4% i avkastning, og alt under 0,5%x12 vert som kjent mindre enn 6.

Det eg lurer på er om effektiv rente er reell, eller om dette er noko banken skrur opp høgst mogeleg for å gje inntrykk av at fondet er betre enn det eigentleg er. Korleis vert eigentleg den effektive renta rekna ut? Vil det svare seg for meg å ha pengane ståande, eller bør eg flytte pengane tilbake til ein god høgrentekonto?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK, eg var faktisk inne på tanken om at ein sikkert måtte ta med renters rente for å finne årleg rente i eit fond.

No har eg vore inne og sjekka at avkastninga siste månaden var på 0,37%. Det gjev ei årleg rente på 4,53%, som likevel er langt under effektiv rente, som i følgje Landkreditt er på 6,44%. Så spørsmålet vert igjen: Korleis kjem bankane fram til effektiv rente, og er dette juks frå bankane si side?

Lenke til kommentar

Den effektive renten (ofte også kalt ”yield”) uttrykker hvilken avkastning et pengemarkedsfond vil gi kommende 12 måneder, forutsatt at rentenivået og fondets rentefølsomhet ikke endrer seg i denne perioden. Effektiv rente er oppgitt etter fradrag for forvaltningshonorar.

Ovennevnte er sakset fra SKAGEN Fondene. SKAGEN Høyrente tar null i salgs- og kjøps-gebyr men har et årlig forvaltningshonorar på 0.25% og jeg vil anta de fleste tilbydere av pengemarkedsfond har noe lignende.

Akkuratt nå har jo Kaupthing 5.2% rente på brukskonto og 6.20% dersom man har over 100 000 NOK.

Kauphting skriver også:

Edge Sparekonto gir deg meget gode rentebetingelser fra første krone ved minimumsinnskudd på NOK 5000. Med større innskudd kan du få høyere rente ved å binde hele eller deler av sparebeløpet for en periode. Vi garanterer deg minst 0.50% rente over Norges Bank styringsrente (foliorenten) ut 2008, og minst Norges Banks styringsrente (foliorenten) ut 2011.

Angående sparing i pengemarkedsfond/bank vs. aksjefond så har aksjefond fordelen med utsatt skatt som man ikke får i førstnevnte.

Ellers finnes det mye informasjon i prospektene til de div. pengemarkedsfondene o.l. som det kanskje kan være en idé å sette seg litt inn i.

Lenke til kommentar

Dersom ikkje renta eller rentefølsomheita til fondet endrar seg "trur" banken altså at eg skal få 6,44% i løpet av eit år. Men ting har vel ikkje endra seg så mykje i januar/februar, men likevel vart renta omrekna til årsrente på fattige 4,53%. Ein skulle då kanskje tru at effektiv rente vart 4,53%, og ikkje 6,44%. Difor lurer eg på om det finst objektive kriterier for å berekne "renta", eller om banken kan setje ho kunstig høg for å kapre kundar. Kan eg verkeleg forvente å ha fått 6,44% om eit år dersom pengemarknadsrentene ikkje endrar seg?

Lenke til kommentar

Det er meir enn det, og eg ser at sparekonto i Kaupthing ikkje er så dumt. No er det også litt jobb å byte bank, sidan eg må skaffe meg pass osv. Årsaka til at eg valde å setje pengane inn i Landkreditt Høyrente var dels at eg har nettbank der frå før, men det skadar heller ikkje at dei var beste pengemarknadsfond i 2007 og var av dei få fonda som var betre enn beste høgrentekonto. Det er det imidlertid lita hjelp i dersom renta hamnar nede på 4-talet i staden for noko over 6. I så fall hadde pengane det betre der dei var, Landkreditt har 5,8% på sparekonto.

Lenke til kommentar
Hvor mye penger er det forresten snakk om? Kaupthing tilbyr nemlig 6.20% rente på brukskonto, eneste krav er at innskuddet må være minimum 100 000.

Hvor har du det beløpet fra? Kaupthing Edge Sparekonto gir deg 6.20% fra 5000 kroner. Ikke 50'000 eller 100'000, men 5000.

Det er meir enn det, og eg ser at sparekonto i Kaupthing ikkje er så dumt. No er det også litt jobb å byte bank, sidan eg må skaffe meg pass osv.

Du trenger ikke pass for å opprette sparekonto i Kaupthing. Jeg opprettet en selv i forrige uke, det holdt lenge med førerkort eller bankkort med bilde. Enkelt og greit :)

Lenke til kommentar
Hvor mye penger er det forresten snakk om? Kaupthing tilbyr nemlig 6.20% rente på brukskonto, eneste krav er at innskuddet må være minimum 100 000.

Hvor har du det beløpet fra? Kaupthing Edge Sparekonto gir deg 6.20% fra 5000 kroner. Ikke 50'000 eller 100'000, men 5000.

Du snakker om sparekonto, jeg snakket om brukskonto.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...