affe90 Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Hei! Jeg skriver dette i ren frustrasjon. Jeg har ikke sovet mange timene i natt. I dag er det 6 dagen. 6 dagen med ubeskrivelig hodepine. Dunkene, føler at den følger pulsen. Den ligger rett over øyet, litt i pannen i samme område. Jeg vet at Diskusjon.no ikke er et kvalifisert helsepersonell, men noen som har noen tips eller aning på hva det kan være? Til informasjon, om jeg tar en Ibux 600 Mg så hjelper det maaange timer, men tok nettop 2 paracet (500) som ikke hjelper, så kan ikke ta noen ibux. Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 kom deg til legen!!!!!!!! Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Hvorfor går du i det hele tatt rundt i seks (!!!) dager med dundrende hodepine uten å komme deg til legen? Det er jo slik du skal gjøre dag 2! Det kan jo være noe skikkelig alvorlig! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Etter det du beskriver så høres det ut som migrene. Men seks dager i strekk??? Lenke til kommentar
affe90 Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 For det første: Beklager feilpost. Lette etter en Helse kategori, men fant ingenting. Høhø. Ja, jeg er faktisk på den 6 dagen med dundrende hodepine. Jeg har legetime snart, men ikke før etter ferien. Jeg skal revurdere akkurat det der. Men som nevnt, det kan være migrene. Jeg lurte på om noen har hatt samme erfaring? Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) For det første: Beklager feilpost. Lette etter en Helse kategori, men fant ingenting. Høhø.Ja, jeg er faktisk på den 6 dagen med dundrende hodepine. Jeg har legetime snart, men ikke før etter ferien. Jeg skal revurdere akkurat det der. Men som nevnt, det kan være migrene. Jeg lurte på om noen har hatt samme erfaring? Jeg har hatt migrene i sikkert 23 år nå. En periode før jul hadde jeg smerter hver dag i over en mnd. Men da var smerte noe annerledes enn hva jeg er vant til. Etter snart 3 mnds sykemelding og mange timer med lege (og sykehus) så ble konklusjonen kronisk sinusitt (bihulebetennelse) og utmattelse av jobb. Jobb og bihulebetennelse gjorde ga nok trykk på hodet og forårsaket hodepinen. Kjenner du deg igjen av noe av dette? Stress på skole/jobb? Problemer med bihulene? Endret 16. februar 2008 av Mirann Lenke til kommentar
affe90 Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 For det første: Beklager feilpost. Lette etter en Helse kategori, men fant ingenting. Høhø.Ja, jeg er faktisk på den 6 dagen med dundrende hodepine. Jeg har legetime snart, men ikke før etter ferien. Jeg skal revurdere akkurat det der. Men som nevnt, det kan være migrene. Jeg lurte på om noen har hatt samme erfaring? Jeg har hatt migrene i sikkert 23 år nå. En periode før jul hadde jeg smerter hver dag i over en mnd. Men da var smerte noe annerledes enn hva jeg er vant til. Etter snart 3 mnds sykemelding og mange timer med lege (og sykehus) så ble konklusjonen kronisk sinusitt (bihulebetennelse) og utmattelse av jobb. Jobb og bihulebetennelse gjorde ga nok trykk på hodet og forårsaket hodepinen. Kjenner du deg igjen av noe av dette? Stress på skole/jobb? Problemer med bihulene? Ah, sykt skremmende ord du kom med der. Har 100% medfølelse for deg. Skal vi se her: Jeg har ingen problemer med bihulene og har aldri hatt bihulebetennelse så vidt meg bekjent. Det hele startet da jeg hadde en utplasseringsperiode på 2 uker på en It-avdeling på en skole. Masse stress, jeg følte også at jeg stresset selv. Dette er det eneste. Så det var nå nylig, den siste uken av den 2 ukers perioden det oppsto. Hvordan i alle dager kan jeg få "stresset ned" om det er det som gjelder? Bruker noen timer foran skjermen, ja, men har fortsatt et liv med en nydelig kjæreste og en masse venner. Tingen er om jeg prøver å f.eks slappe av blir jeg fort rastløs å tenker på ting som jeg brude har gjort. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) Ah, sykt skremmende ord du kom med der. Har 100% medfølelse for deg. Skal vi se her: Jeg har ingen problemer med bihulene og har aldri hatt bihulebetennelse så vidt meg bekjent. Det hele startet da jeg hadde en utplasseringsperiode på 2 uker på en It-avdeling på en skole. Masse stress, jeg følte også at jeg stresset selv. Dette er det eneste. Så det var nå nylig, den siste uken av den 2 ukers perioden det oppsto. Hvordan i alle dager kan jeg få "stresset ned" om det er det som gjelder? Bruker noen timer foran skjermen, ja, men har fortsatt et liv med en nydelig kjæreste og en masse venner. Tingen er om jeg prøver å f.eks slappe av blir jeg fort rastløs å tenker på ting som jeg brude har gjort. Det kan det godt hende at det er jobben som forårsaker migrene. Jeg var blant annet med nevrolog og fikk beskjed om å ikke stresse på jobb, spise ordentlig, sove nok og trene. Ja ja.. Det vet vi alle og hvem forsøker vel ikke å leve sånn? (Spes. de som har migrene) Jeg aner ikke hvordan man kan stresse ned. På det verste så tenkte jeg og på jobben konstant. Selv om alt annet i livet var bra. Hadde ofte problemer med å sove om kveldene for lå tenkte på alt jeg måtte få gjort på jobbe. Jeg trente også ganske hardt når presset var som verst på jobb, bare får å få tankene unna og nok energi til å takle hverdagen. Så jeg vet ikke. Men jeg synes du bør komme deg snarest til lege (selv om det ikke er sikkert du får hjelp med en gang.) Edit: Når man stresser så ansgregner man som oftest skuldre og nakke. Det kan hjelpe å få noen til å massere og trykke. Også puten du ligger på om natta kan ha innvirkning. Endret 16. februar 2008 av Mirann Lenke til kommentar
SSGXD Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Hei! Jeg har hatt migrene siden jeg var 6-7 år.. (snart 17 nå).. Du må dra til legen!! Det jeg gjorde var å ta blodprøver, rønken av hodet, og målte spenninger i hodet og masse sånt. Så vidt jeg husker, er veldig lenge siden jeg gjorde dette. Grunnen til at du må ta alle disse testene er fordi man vil utelukke andre ting før en sier at det er migrene. For eksempel svulst i hodet o.l.. (ikke for å uroe deg). Jeg måtte også føre dagbok i et år over "anfallene" av migrenen min, fordi en vil se om du eventuelt kan få forebyggende medisiner. (det får en ikke dersom det er for lang tid mellom migreneanfallene) Det er også forskjellige ting som kan kjennetegne migrene. Når jeg får migreneanfall blir synet mitt forstyrret, jeg mister følelsen i huden og smaken min blir svekket. Det er også vanlig å ha vondt på et bestemt sted i hodet. Det er ikke uvanelig at migrene anfall kan vare over flere dager. Jeg har selv opplevd migreneanfall som ikke har gitt seg 100% før etter en uke. Og det er frustrerende, fordi det er uhyre smertefult å ha et migrene anfall. Noe som også er viktig er å ikke sitte å se på tv, pc, lese og sånt noe. Prøv å roe øynene mest mulig, og unngå skarpe lyder. Det beste er faktisk å ta seg smertestillende, og legge seg til å sove på et helt mørkt og stille rom. Og lufte slik at det ikke blir dårlig luft i rommet. Prøv bare å ta det med ro så godt du kan, så går no migrenen over. Du kan også lese dette her, om migrene.. Endret 10. mars 2008 av SSGXD Lenke til kommentar
Kaffeleif Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Det kan også være hjernehinnebettenelse, legen asap! Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Det kan også være hjernehinnebettenelse, legen asap! Dette innlegget kan du ignorere, med mindre du har feber og nakkestivhet. Lenke til kommentar
SSGXD Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Det kan også være hjernehinnebettenelse, legen asap! Dette innlegget kan du ignorere, med mindre du har feber og nakkestivhet. Men han burde uansett komme seg til legen så fort som mulig. Lenke til kommentar
Kaffeleif Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Det kan også være hjernehinnebettenelse, legen asap! Dette innlegget kan du ignorere, med mindre du har feber og nakkestivhet. Jeg hadde sterk hodepine i 2-3 dager, uten feber og merket ikke noe til nakkestivehet (legen gjorde det), og jeg fikk beskjed om at jeg hadde hjernehinnebetennelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå