Gå til innhold

Trenger hjelp ang PhotoShop CS3

Anbefalte innlegg

Hei sann..

Har skaffet meg Photoshop CS3, og bruker det til bilderedigering, og det jeg da lurte på var, er det noen internett side, helst på norsk, som beskriver diverse ting.. Så en fyr som senket en bil blant annet i programmet, og laget røde øyer, er det en nett side som kan hjelpe meg igang med dette??

Så også en fyr som stripet hår til folk i programmet..

Har prøvd å google litt, men finner ikke ut åssen jeg gjør dette.

Mvh

Lasse Hansen

Endret av lasse958
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

et annet spørsmål, hvordan fungerer egentlig det med layer, har ikke helt skjønt det der...

Hvordan lagrer jeg det jeg gjør på bilde i en layer.. får ikke lagt det til der...

Jeg tar bildet, lager en layer, og merker layeren, og merker det jeg vil ha i layeren, men får ikke lagt det i layeren... HJELP, hva skal jeg gjøre? hehe..

Håper noen kan hjelpe meg..

Endret av lasse958
Lenke til kommentar
et annet spørsmål, hvordan fungerer egentlig det med layer, har ikke helt skjønt det der...

Hvordan lagrer jeg det jeg gjør på bilde i en layer.. får ikke lagt det til der...

Jeg tar bildet, lager en layer, og merker layeren, og merker det jeg vil ha i layeren, men får ikke lagt det i layeren... HJELP, hva skal jeg gjøre? hehe..

Håper noen kan hjelpe meg..

Om du markerer(selection) det du vil ha i et nytt layer og trykker CTRL-J så kopierer den det du har i selection og lager et nytt layer ut av det.

Eller;

1) Selection av det du vil ha i nytt layer

2) Trykk ctrl-c(layere du kopierer i fra må være aktivt) Eller ctrl-shift-c for å kopiere fra ALLE synlige layers

3) lag et nytt layer (ctrl-shift-n på tastatur) og lim inn (ctrl-v)

Lenke til kommentar

Mulig det er litt småfrekt av meg å spørre, men har du virkelig kjøpt deg Photoshop CS3? Litt snodig bare at noen med såpass liten kunnskap om et program har gått til anskaffelse av det, spesielt siden det er et relativt kostbart program vi snakker om her.....

Lenke til kommentar
tusen takk.. der fant jeg ut det også vettu. hehe..

Hvis jeg f.eks har ei jente på bilde, og får leppene hennes over på layer, kan jeg da farge bare de?? prøvde se, men fikk farge utenfor leppene også..

Og er det noen som vet åssen jeg farger/striper hår?

Tusen takk på forhånd

Om du bare tar leppene i nytt layer kan du bruke "Ctrl-U" (jeg har null peil på hva tingen heter) og skifte farge med den. For å stripe hår må du nok "farge" selv i de fleste tilfeller.

Lenke til kommentar
Hvis jeg f.eks har ei jente på bilde, og får leppene hennes over på layer, kan jeg da farge bare de?? prøvde se, men fikk farge utenfor leppene også..
Då har du berre ikkje vore nøye nok når du gjorde markeringa, men sidan du har det på eit lag for seg sjølv er det jo berre å viske bort det som ikkje skal vere der, med viskelæret (Eraser tool).
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Har du layers/lag m.m. så må du slå de sammen når du lagrer, du skal få spørsmål om dette før fila lagres.

hvis ikke kan du høyreklikke der layerene er og velge "merge visible"

Endret av stelar7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...