lasse_hansen87 Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) Hei sann.. Har skaffet meg Photoshop CS3, og bruker det til bilderedigering, og det jeg da lurte på var, er det noen internett side, helst på norsk, som beskriver diverse ting.. Så en fyr som senket en bil blant annet i programmet, og laget røde øyer, er det en nett side som kan hjelpe meg igang med dette?? Så også en fyr som stripet hår til folk i programmet.. Har prøvd å google litt, men finner ikke ut åssen jeg gjør dette. Mvh Lasse Hansen Endret 16. februar 2008 av lasse958 Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Søk på photoshop + tutorial på google, så får du svar Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 For å trikse med bilbilder virker http://www.digimods.co.uk/tutorials/tutorials.htm som en bra side. Kan vel egentlig finne hvordan du lager røde øyne der også, ved å lese noen fargeskifte tutorials tipper jeg. Er riktignok ikke på norsk men. (Annet tips er også å bruke masser av tid i photoshop og bare leke rundt i det for å bli kjent med det og hvordan ting fungerer) Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Start med denne: http://www.moderskeppet.se/grunderna/ Du lærer kanskje ikkje akkurat det du vil, men mykje av det grunnleggjande i PS, som alltid kan vere greit, og vil gjere det enklare å følgje andre tutorials o.l. seinare. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Tre gode sider: http://www.pixel2life.com/ http://www.good-tutorials.com/ http://psdtuts.com/ Birger Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 Tusen takk skal dere ha =) Da sjekker jeg litt der så finner jeg nok ut noe =) Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) et annet spørsmål, hvordan fungerer egentlig det med layer, har ikke helt skjønt det der... Hvordan lagrer jeg det jeg gjør på bilde i en layer.. får ikke lagt det til der... Jeg tar bildet, lager en layer, og merker layeren, og merker det jeg vil ha i layeren, men får ikke lagt det i layeren... HJELP, hva skal jeg gjøre? hehe.. Håper noen kan hjelpe meg.. Endret 16. februar 2008 av lasse958 Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 et annet spørsmål, hvordan fungerer egentlig det med layer, har ikke helt skjønt det der... Hvordan lagrer jeg det jeg gjør på bilde i en layer.. får ikke lagt det til der... Jeg tar bildet, lager en layer, og merker layeren, og merker det jeg vil ha i layeren, men får ikke lagt det i layeren... HJELP, hva skal jeg gjøre? hehe.. Håper noen kan hjelpe meg.. Om du markerer(selection) det du vil ha i et nytt layer og trykker CTRL-J så kopierer den det du har i selection og lager et nytt layer ut av det. Eller; 1) Selection av det du vil ha i nytt layer 2) Trykk ctrl-c(layere du kopierer i fra må være aktivt) Eller ctrl-shift-c for å kopiere fra ALLE synlige layers 3) lag et nytt layer (ctrl-shift-n på tastatur) og lim inn (ctrl-v) Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 tusen takk.. der fant jeg ut det også vettu. hehe.. Hvis jeg f.eks har ei jente på bilde, og får leppene hennes over på layer, kan jeg da farge bare de?? prøvde se, men fikk farge utenfor leppene også.. Og er det noen som vet åssen jeg farger/striper hår? Tusen takk på forhånd Lenke til kommentar
maxell Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Mulig det er litt småfrekt av meg å spørre, men har du virkelig kjøpt deg Photoshop CS3? Litt snodig bare at noen med såpass liten kunnskap om et program har gått til anskaffelse av det, spesielt siden det er et relativt kostbart program vi snakker om her..... Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 tusen takk.. der fant jeg ut det også vettu. hehe..Hvis jeg f.eks har ei jente på bilde, og får leppene hennes over på layer, kan jeg da farge bare de?? prøvde se, men fikk farge utenfor leppene også.. Og er det noen som vet åssen jeg farger/striper hår? Tusen takk på forhånd Om du bare tar leppene i nytt layer kan du bruke "Ctrl-U" (jeg har null peil på hva tingen heter) og skifte farge med den. For å stripe hår må du nok "farge" selv i de fleste tilfeller. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Hvis jeg f.eks har ei jente på bilde, og får leppene hennes over på layer, kan jeg da farge bare de?? prøvde se, men fikk farge utenfor leppene også..Då har du berre ikkje vore nøye nok når du gjorde markeringa, men sidan du har det på eit lag for seg sjølv er det jo berre å viske bort det som ikkje skal vere der, med viskelæret (Eraser tool). Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 Jeg har kjøpt meg programmet ja.. Har drevet med foto endel år. Men har aldri hatt et sånn bra program.. Brukt Lightning room, men synes dette virka bedre... Så oppgraderte.. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Lightroom og Photoshop er eigentleg meint å brukast saman. LR til RAW-konvertering, og PS til det LR ikkje kan gjere (selektive justeringar (justere berre ein del av biletet), HDR, panorama o.l.). Det er to forskjellige verktøy. Lenke til kommentar
DannyTheBoy Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Er det noen sm vet hvordan man lagrer bilder fra phostoshop, som inneholder effekter? Vet man kan lagre det som photoshop dokument. Men er det en annen måte? Slik at man ka nse effektene uten å åpne photoshop? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Er det ikkje berre å lagre som t.d. PNG eller JPEG? File --> Save as, eller File --> Save for web... Endret 20. mai 2011 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
DannyTheBoy Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Er det ikkje berre å lagre som t.d. PNG eller JPEG? File --> Save as, eller File --> Save for web... Skal prøve. Takker JPEG vet jeg ikk funker for da funker ikke effektene Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Då må du nesten forklare kva slags effektar du prater om. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Har du layers/lag m.m. så må du slå de sammen når du lagrer, du skal få spørsmål om dette før fila lagres. Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Har du layers/lag m.m. så må du slå de sammen når du lagrer, du skal få spørsmål om dette før fila lagres. hvis ikke kan du høyreklikke der layerene er og velge "merge visible" Endret 20. mai 2011 av stelar7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå