X-Periment Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Hmm .... Altså, det som er greia her; omtrent ved juletider var broren min på besøk hos meg. Broren min har alltid vært utrolig musikk interressert og har dermed en god samling med musikk på lager. Store deler av denne samlingen overførte vi til min PC. Det vil med andre ord si at på PC-en min nå ligger det godt og vel 15,000 sanger jeg aldri har hørt en dritt av for å si det pent. Derfor fant jeg ut at; whatthehell, jeg skal høre på alle, alle 15,000! En vanlig dag ville du hørt metall summe ut gjennom anlegget, men nå har samlingen forandret seg til å omfatte både hip-hop, electronica og sågar soul. Til vanlig er jeg nok egentlig ganske reservert mot ny musikk og holder meg aller helst innenfor noe lignende av det jeg alt har hørt på. Derfor ser jeg på det her som en måte å utvide min musikk smak og kanskje også frigjøre litt plass på harddisken min. Jeg tenkte vel egentlig først høre stemningen her og om det faktisk er noen som er interressert å følge litt med på hva som blir sagt, og kanskje få åpnet sine egne øyne (ører?) for ny musikk. Er folk interressert fortsetter jeg å poste, hvis ikke gjør jeg det bare i stillhet;) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Eg antar det ikkje er snakk om å høyre gjennom alle 15 000 frå A til Z sidan det ville tatt rundt 40 døgn i strekk. Eg trur du går lei etter nokre hundre. Lenke til kommentar
The Jester Race Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Er det ikke rimelig vanskelig å få ny musikksmak hvis man rett og slett ikke liker noe annen musikk enn det man vanligvis hører på ? Eller missforsto jeg tråden? Btw, tar vell en stund å høre gjennom alle de 15k sangene. Bare ca. 150 sanger tar det omrent 10 timer å høre gjennom. Lenke til kommentar
X-Periment Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 Eg antar det ikkje er snakk om å høyre gjennom alle 15 000 frå A til Z sidan det ville tatt rundt 40 døgn i strekk. Eg trur du går lei etter nokre hundre. iTunes kalkulerte så fint for meg at det ville tatt omkring en 44 døgn å høre! Og jo, jeg planlegger egentlig å høre alt fra A-Å. Ser så klart poenget ditt med at jeg kan gå lei, men derfor har jeg fortsatt en iPod shuffel jeg hører på, på vei til skole og slikt, og hører fra A-Å når jeg sitter foran PC-en og spiller eller noe annet lite fornuftig Lenke til kommentar
X-Periment Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 Er det ikke rimelig vanskelig å få ny musikksmak hvis man rett og slett ikke liker noe annen musikk enn det man vanligvis hører på ?Eller missforsto jeg tråden? Btw, tar vell en stund å høre gjennom alle de 15k sangene. Bare ca. 150 sanger tar det omrent 10 timer å høre gjennom. Du misforstod nok litt ja, tanken er ikke å få en ny musikk smak, tanken er heller ikke at jeg er veldig i mot alt annet, tanken er at jeg setter aldri på eller hører på noe annet enn det jeg veit på forhånd at jeg liker.. Reservert er kanskje et dumt ord, men jeg er lite nytenkende kan vi kanskje si Lenke til kommentar
toazty Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 regner med at brodern din har fått tak i denne musikken på lovlig vis også Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Korleis held du kontroll med kva du høyrer på etterkvart då? Om du høyrer på 50 låter på shuffle ein dag, korleis veit du kva låt som var kva når du kjem heim igjen og skal luke ut det som er uinteressant? Det er ein veldig god måte å oppdage ny musikk på, ein gang må du først høyre den, og kva er då betre enn å bla gjennom ørten tusen. Eg kjem over ny musikk stort sett ved anbefalingar frå forumet eller andre. Høyrer aldri på radio og er ikkje typen til å gå på Platekompaniet for å lytte på musikk der. Edit: Du har forresten for lang signatur X-Periment, maks fire linjer. Endret 15. februar 2008 av Zeph Lenke til kommentar
X-Periment Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 regner med at brodern din har fått tak i denne musikken på lovlig vis også Så vidt jeg vet Skal passe litt på hva jeg sier nå Lenke til kommentar
X-Periment Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Korleis held du kontroll med kva du høyrer på etterkvart då? Om du høyrer på 50 låter på shuffle ein dag, korleis veit du kva låt som var kva når du kjem heim igjen og skal luke ut det som er uinteressant? Det er ein veldig god måte å oppdage ny musikk på, ein gang må du først høyre den, og kva er då betre enn å bla gjennom ørten tusen. Eg kjem over ny musikk stort sett ved anbefalingar frå forumet eller andre. Høyrer aldri på radio og er ikkje typen til å gå på Platekompaniet for å lytte på musikk der. Edit: Du har forresten for lang signatur X-Periment, maks fire linjer. Altså ... Det jeg gjør, iPoden min fyller jeg med det jeg tilvanlig hører på, min gamle, trofaste, vanlige musikk smak. Og iTunes klarer jo følge med på hva jeg spilte sist av musikk, sørger jeg bare for å sjekke hvem siste sangen var før jeg la meg i går! Så klart, det er ikke et feil fritt system og jeg kan ikke garantere at 100% blir hørt igjenom, men det blir noe nytt og spennende uansett Takk for advarslen, skal finne på en ny signatur jeg da:D Endret 15. februar 2008 av X-Periment Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå