Christian86 Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Jeg tenkte jeg fikk lage en tråd på dette. Jeg har prøvd å se gjennom oversikten som er festet øverst, men sitter enda igjen med noen spørsmål. Det jeg har gjort hittil er: Registrere www.minverden.info hos godaddy.com Legge dette til i zoneedit med korrekt IP adresse fra modemet, og ikke internt i nettverket. Jeg har fått to nameservere og lagt disse inn hos Godaddy.com Jeg har lagt inn software for dynamisk oppdatering siden jeg ikke har fast ip. Her begynner da moroa: Jeg starter AD innstallasjonen, legger inn dns server, men får feilmelding om DNS badkey...RCODE_BADKEY når AD legges inn. Kan noen si meg hva jeg gjør galt? Det hele virker nemlig å bero på dette, for det virker ikke som at maskinen får kontakt med nameserverne fra zoneedit. Jeg har prøvd å legge dem til manuelt senere, men da får dem ikke svar fra serverne. Når jeg titter på zoneedit sin FAQ står det noe om 3 dager og ventetid, men gjelder dette for meg? Endret 15. februar 2008 av Christian86 Lenke til kommentar
araziel Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 For det første er jeg rusten som fy når det kommer til AD og de greiene så tror ikke jeg kan hjelpe. Problemet her er ikke at du forsøker å la serveren din bruke DNSene fra zoneedit som interne DNSer da? (der du heller burde bruke DNS serverne fra ISP/OpenDNS e.l)? Nameserverne hos zoneedit skal bare inn hos godaddy, etter det kan de glemmes fullstendig. Det eneste som deretter skal oppdateres er IPen din hos zoneedit. Siden jeg skrev den guiden har jeg forresten begynt å bruke OpenDNS med DNS-O-Matic (http://www.dnsomatic.com/) som kan distribuere din nye dynamiske IP til en haug tjenester, blant dem zoneedit/dyndns/no-ip etc. Vet ikke om dette er noe som kan gjøre det enklere, men lykke til anyways Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2008 For det første er jeg rusten som fy når det kommer til AD og de greiene så tror ikke jeg kan hjelpe. Problemet her er ikke at du forsøker å la serveren din bruke DNSene fra zoneedit som interne DNSer da? (der du heller burde bruke DNS serverne fra ISP/OpenDNS e.l)? Nameserverne hos zoneedit skal bare inn hos godaddy, etter det kan de glemmes fullstendig. Det eneste som deretter skal oppdateres er IPen din hos zoneedit. Siden jeg skrev den guiden har jeg forresten begynt å bruke OpenDNS med DNS-O-Matic (http://www.dnsomatic.com/) som kan distribuere din nye dynamiske IP til en haug tjenester, blant dem zoneedit/dyndns/no-ip etc. Vet ikke om dette er noe som kan gjøre det enklere, men lykke til anyways det jeg gjør er å lage AD, så kommer det opp eksemplet headquaters.microsoft.com, type in your nameserver here. Der har jeg prøvd dns til zoneedit, og www.minverden.info. Men begge gangene stopper det helt opp.. Lenke til kommentar
SilverWolf Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Hei Problemet er sikker at du prøver å benytte DNS serverne til godaddy.com og disse støtter mest sannsynlig ikke dynamiske updates som AD installasjonen prøver å gjøre mot DNS serveren. Anbefaler å sette opp en intern DNS server som AD benytter og heller linke den eksterne DNS zonen mot denne. Regards SilverWolf Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) Hei Problemet er sikker at du prøver å benytte DNS serverne til godaddy.com og disse støtter mest sannsynlig ikke dynamiske updates som AD installasjonen prøver å gjøre mot DNS serveren. Anbefaler å sette opp en intern DNS server som AD benytter og heller linke den eksterne DNS zonen mot denne. Regards SilverWolf hvordan gjør jeg dette? eventuelt om du kan sette opp en minguide så ville jeg bli veldig glad Gjerne også for hva jeg skal skrive der det står nameservers. Endret 19. februar 2008 av Christian86 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå