Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Stille tenning med tenningslampe på Mitsubishi Lancer '91

Mr_Jelsa

Anbefalte innlegg

Hei, jeg bare lurte på noen ting angående å stille tenninga på en mitsubishi lancer '91. Jeg skifta fordeleren fordi den røyk, og nå går den ugjevnt på tomgang. Jeg har fått tak i en tenningslampe, men er ikke helt sikker på hvor du skal lyse med den slik at du ser hvor mange grader fortenning du skal ha, og hvor mange grader fortenning det skal være på en lancer. Jeg ser ikke helt hvor du kan lyse på svinghjulet, fordi det er jo reimer der, og det er jo flere forskjellige hjul. Jeg har ikke verkstedsmanual. Hadde vert superdupert med en guide eller noe. Takker for alle inlegg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132
Hei, jeg bare lurte på noen ting angående å stille tenninga på en mitsubishi lancer '91. Jeg skifta fordeleren fordi den røyk, og nå går den ugjevnt på tomgang. Jeg har fått tak i en tenningslampe, men er ikke helt sikker på hvor du skal lyse med den slik at du ser hvor mange grader fortenning du skal ha, og hvor mange grader fortenning det skal være på en lancer. Jeg ser ikke helt hvor du kan lyse på svinghjulet, fordi det er jo reimer der, og det er jo flere forskjellige hjul. Jeg har ikke verkstedsmanual. Hadde vert superdupert med en guide eller noe. Takker for alle inlegg :)

Nå tror jeg du blander mye, reim på svinghjul? svinghjulet står mellom motor og gear og det er dette clutchen er festet på. Det er nok reimhjulet på veiva du skal sikte på, hvis det er flere reimer er det vanligst at alle blir drevet av reimhjulet på veiva. Dette er sansynligvis det største reimhjulet og sitter mest sansynlig lengst nede. Du finner det lett ved å følge register reims dekslene. Kan ikke si nøyaktig hvor mange gradet det skal være men antar 7-10 grader fortenning uten vakum på 850 o/min er ikke langt unna sannheten. Fest tenningslampa på sylinder 1. Lykke til

Lenke til kommentar

ops, jeg visste jo egentlig det. Kom bare ikke på at svinghjulet satt lengre inne.. Trodde det var ett og samme hjul, men nå har jeg fått stilla den inn, og det skulle være 5 grader +- på fortenninga... Men takker for informasjonen om svinghjulet uansett :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...