Gå til innhold

Hva skyldes egentlig bråket i Danmark?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
At de blir dårlig behandlet av politiet og det med tegningene

altså, at alle med innvandrerbakgrunn blir dårlig behandlet. Det jeg har hørt ihvertfall

Har ikke hørt noe om at innvandrerne i Danmark blir dårlig behandlet, kansje du mistolker dem med frankrikets innvandrere.

Utrolig nok tror jeg dem nå tenner på byene i Danmark pga de store avisene trykker Muhammed igjen etter at tegneren ble drapstruet.

Lenge leve ytringsfriheten.

Lenke til kommentar
At de blir dårlig behandlet av politiet og det med tegningene

altså, at alle med innvandrerbakgrunn blir dårlig behandlet. Det jeg har hørt ihvertfall

Har ikke hørt noe om at innvandrerne i Danmark blir dårlig behandlet, kansje du mistolker dem med frankrikets innvandrere.

Utrolig nok tror jeg dem nå tenner på byene i Danmark pga de store avisene trykker Muhammed igjen etter at tegneren ble drapstruet.

Lenge leve ytringsfriheten.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/02/15/527098.html

Her står det faktisk at Muhammad-tegningene og de elendige forholdene for innvandrerungdom i større danske byer er en faktor mange regner med i disse opptøyene.

Lenke til kommentar
Kansje vi snart ser franske tilstander i Danmark, skremmende egentlig. Lurer på hvor lenge det er til Norge står for tur.

Man vet akkurat når det inntreffer. Problemene øker jevnt og når man kommer opp mot 30% dårlig integrerte fremmedkulturelle i en bydel eller region eksploderer problemene fullstendig.

Lenke til kommentar

Flytter man til et annet land får man tilpasse seg forholdene der. Skal man forvente at nordmenn som flytter til arabiske land skal ha rett til å gå i bh og shorts på gata der nede når de regnes som en dødssynd? Nei man tilpasser seg landet man kommer til. Vi kan forarge oss over æresdrap og burkaforbud men det er en del av kuluten i deres land. Derfor flytter vi ikke til land som er totalt forskjellig fra vårt eget.

Hvorfor skal det være så vanskelig å gjøre det samme her i landet? Folk som kommer hit får tilpasse seg våre skikker og vår kultur og ikke kreve at vi skal underkaste oss dem. De fleste religioner i verden har en ikkevoldelig profil bortsett fra EN!

Det å bruke rasisme spøkelset som skremsel fører bare til at det fungerer som facisme. Hvis du ikke retter deg etter meg er du rasist! Jeg skal drepe deg og banke deg for det du sier og gjør. Dette er facisme.

I et demokratisk samfunn akspeterer man at folk er forskjellige men forholder seg til spilleregler som gjelder innen for et demokrati. Vold og trusler og fortielse tilhører et diktatur og det vil vi ikke ha her på berget.

Det kommer nå en meget sterk dansk film på Kino om Jehovas Vitner og det forfedelige psykologiske spiller de driver med sine medlemmer. Selv folk på venstresiden i norsk politikk tar avstand fra dem. Hva er egentlig forskjell på Jehovas Vitner og Facistiske muslimer (de som truer oss med drap og terror). Regner med at ordlyden hadde vært en helt annen hvis dette hadde handlet om muslimske sekter. Hvorfor skal barna kaste bort fritiden på koranskoler og å gå i moskeer. Skal man bli integrert i det norske samfunnet kan man ikke holde seg for seg selv, men delta i samfunnet. Bli med på klasseturer og bursdager sammen med de vantro.

Det er selvfølgelig totalt politisk ukorrekt å mene dette om facistise muslimer, men vi tar gjerne å skriver kritisk om Scientologer og Jehovas Vitner som tross alt ikke går til væpenet aksjon på de som protesterer mot dem.

Hvis ikke muslimene selv skjønner dette og deltar i samfunnet og lar ungene og kvinnene komme seg ut så vet jeg ikke hvilken vei dette går.

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar

Anders Fogh Rasmussen Statsminister i Danmark uttalte i dag følgende:

De unge har misforstået det. De må forstå, at de lever i et samfund, at hvis der er noget, man er utilfreds med, så taler man op det - og man diskurerer det. Alt det snak om Muhammed og profeten. De må forstå, at der her i Danmark er ytringsfrihed, sluttede statsministeren.

http://www.bt.dk/article/20080217/politik/80217029/

Arabere vil boykotte Danmark

Offentliggjort 17.02.08 kl. 18:09

Formanden for en arabisk forbrugergruppe opfordrer til en "uigenkaldelig boykot" af danske varer som gengæld for genoptryk af en tegning af profeten Muhammed i danske aviser.

http://jp.dk/udland/mideast/article1269211.ece

Hadde de hatt baller så hadde de flyttet fra et land de ikke trives i og tilbake til hjemlandet, men hey hva med trygda, sosialhjelpa og alle barnepengene?

De penga er mye mer verdt en Allah og Koranen og Muhammed når de kommer til stykket. Falske hyklere integriteten deres er ikke en dritt verd! Enten får de protestere ved å si at de ikke vil bo her, ellers får de la seg integrere og la religionen komme i annen rekke slik som er skikken her i landet. Demokrati og folkeskikk kommer før religion her i landet. Vi har til og med skilt stat og kirke her på berget! Så vanskelig kan det da vel ikke være for folk med andre religioner!

Har du noen gang hørt om scientologer eller jehovas vitner som sprenger bomber og tenner på ambassaser fordi noen kritiserer religionen og hjernevaskingen deres?

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar
På nyhetene ikveld viste de "antirasister" som var sinna på Muhammed-tegningene... og hadde startet hundrevis av branner i København.

Vet ikke om jeg skal le eller gråte... de demonstrerer visst FOR "toleranse" ved å demonstrere IMOT ytringsfrihet, og så setter de fyr på alt i sin vei.

Facister er vel mer korrekt. Folk som vil nekte noen andre sin mening og si det kun er EN sannhet! Totalitære stater som Kina, NordKorea og mange land i midtøsten er slik.

Vold? Hva slags religioner i verden fremmer mest vold, æresdrap hugge av armene ved stjeling osv?

Er det Buddistene?

Er det Katolikkene?

Islam/Shahira=Facisme i praksis!

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar

Årsaksbildet er nok - som så ofte ellers - sammensatt.

Det kan godt være at uroen til dels skyldes muhammed-tegningene. Jeg tror imidlertid ikke 14-15-åringer, som har bodd hele livet i Danmark, og som neppe er "gode" muslimer i utgangspunktet, føler seg så forferdelig støtt av disse tegningene.

Det kan godt tenkes at opptøyene skyldes misnøye med politiet, men jeg tror heller ikke dette er noen vesentlig faktor.

Først og fremst tror jeg alt dette bråket skyldes pøbelens manglende tilhørighet til Danmark. Det er ikke så viktig om en dansk skole eller bedrift brenner, siden man gir pokker i det danske, ja kanskje forakter det.

Lenke til kommentar

I følge den danske stat:

- Ungdommene.

- Foreldrene.

Jeg vet ikke helt, men jeg har tro på bakenforliggende årsaker til

- Ungdommenes oppførsel og

- Foreldrenes eventuelle forsømmelse eller mangelfulle oppdragelse.

Hva det skyldes? Det blir bare gjetninger, eller som i den danske statsministerens utsagn; idioti.

Jeg siterer gjerne Knut Nærum; "Den franske innenriksministeren forsøker å roe opptøyene ved å kalle demonstrantene 'avskum', noe som nok vil fungere godt".

Lenke til kommentar

Tror egentlig dette kun handler om en ting; ungdommer som vil gjøre faenskap. Og hvem er det som er mest glad i å gjøre faenskap? Innvandrerungdom og venstreradikale selvfølgelig.

Tegningene er bare et påskudd, slik som rivinga av ungdomshuset var..

Endret av Majestixx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...