Gå til innhold

Audiosurf - Treffer ikke blokkene rytmen?

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om det bare er jeg som har dette problemet, men jeg synes ikke "blokkene" kommer i takt med musikken i det hele tatt. De henger ofte etter i forhold til rytmen, og det er sjelden jeg føler at blokkene treffer. De gjør det innimellom, på enkle og tydelige steder. Men underveis er det lite som får meg til å føle meg inni musikken. Selv på enkel dunk dunk musikk treffer de ikke helt. Jeg klarer ikke å føle rytmen i det hele tatt. Hele spillet føles bare som et racing/puzzle-spill hvor man kan velge hvilken bakgrunnsmusikk man vil ha.

Noen andre som opplever det samme?

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vet ikke om det bare er jeg som har dette problemet, men jeg synes ikke "blokkene" kommer i takt med musikken i det hele tatt. De henger ofte etter i forhold til rytmen, og det er sjelden jeg føler at blokkene treffer. De gjør det innimellom, på enkle og tydelige steder. Men underveis er det lite som får meg til å føle meg inni musikken. Selv på enkel dunk dunk musikk treffer de ikke helt. Jeg klarer ikke å føle rytmen i det hele tatt. Hele spillet føles bare som et racing/puzzle-spill hvor man kan velge hvilken bakgrunnsmusikk man vil ha.

Noen andre som opplever det samme?

Må si meg enig i det du sier, føler liksom at jeg spiller et romskip spill med itunes spillende i bakgrunden :/

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg prøvd Audiosurf selv, men det jeg kan se utfra noen videoer er at det virker som om blokkene beveger seg litt framover, som medgående trafikk. De starter nok på riktig sted, men siden de beveger seg noe, blir det ikke helt riktig timet når du først treffer på dem. Det er iallfall slik det så ut for meg, tar forbehold om at jeg kan ta fullstendig feil her :p

Skjønner uansett ikke hvorfor de evt har gjort det, tar jo litt av poenget med blokkene vekk.

Lenke til kommentar

Det er egentlig mest den ploink-lyden som kommer når du treffer en blokk som jeg reagerer på. Visuelt sett er det litt vanskelig å se akkurat når blokken treffer, for man har gjerne oppmerksomheten lenger fram på banen. Men det kommer altså en lyd idet man treffer/plukker opp en blokk, og den lyden treffer sjelden rytmen. Det er som om man setter en psykisk utviklingshemmet person til å spille på tamburin inntil musikken til Prodigy...

Lenke til kommentar
Det er egentlig mest den ploink-lyden som kommer når du treffer en blokk som jeg reagerer på. Visuelt sett er det litt vanskelig å se akkurat når blokken treffer, for man har gjerne oppmerksomheten lenger fram på banen. Men det kommer altså en lyd idet man treffer/plukker opp en blokk, og den lyden treffer sjelden rytmen. Det er som om man setter en psykisk utviklingshemmet person til å spille på tamburin inntil musikken til Prodigy...

Har du testet å skru av effekt lyden, evt bytte lyd??

Hadde også forventet enda mer presis gjenskapning av rytme og musikken, men overlever enda..

Men,

Prøver å få ps3 kontrollen til å funke, men selv om den registreres og lar seg kalibrere i windows osv, finner ingen spill den.

Har testet med den driveren alle linker til, men kommer bare en dos screen i 1 sekund før ingenting skjer og skjermen blir borte,

Noen som vet hva jeg må gjøre??

Lenke til kommentar
Har du testet å skru av effekt lyden, evt bytte lyd??

Hadde også forventet enda mer presis gjenskapning av rytme og musikken, men overlever enda..

Ja, jeg har vurdert å skru av lyden, men jeg syns liksom noe av poenget blir borte. For meg er rytmen viktig i musikk, og da hadde jeg håpet å få være en større del av den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...