Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm ved oppstart av ny PC

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har akkurat bygd ferdig en PC med asus P5N-D MB, XFX 8800GT gfx, 4gb crucial balistix, antec 650w neo psu, q6600 cpu, men ved første oppstart så kommer det ikke noe bilde på skjermen (samsung bw226). Noen som har noen idéer? Har dessverre ikke noe annet skjermkort som er pci eller pci-e for å sette inn for å sjekke om det er skjermkortet, men vifta på skjermkortet går, MB lyser grønt, cd-rom, mus, tastatur, starter alle opp, men altså, skjermen får ikke signal...

Hjelp!! :)

-^sinus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmm...prøv å start opp med bare 2 gig minne. hvis ikke det går prøv med 1 gig minne

det samme problemet hadde eg etter eg hadde bygget min første pc... kom ikke inn i bios ( eller signal til skjermen i det hele tatt) før det bare stod igjen 1 gig minnebrikke. restartet og satt i en til og holdt på sånn til alle 4 gig va montert og siden ikke noe problem. ganske merkelig egentlig, men sånn e pc faktisk

rekner med du har sjekket at alle ledninger og kabler er riktig montert. hvis ikkje dette hjelper så skulle du kanskje ha sjekket opp i om du har minnebrikker som ikke hovedkortet støtter ( tenker mest på frekvens då (mhz))

Endret av gjeewaytee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...