Beej80 Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Hei, lenge siden sist jeg har hatt noen bilder til kritikk nå. Disse 2 bildene har lagt mer eller mindre siden sommeren da jeg tok de. Foretok noen justeringer i LR da, og fant de frem igjen i dag. Gammel fiskemottak ødelagt av naturkreftene: Husøyvågen i solnedgang Slekten min er derfra så det kan godt være at disse bildene betyr mer for meg enn de fleste andre. Dersom du/dere finner de kjedelige så er det greit, men jeg ønsker helst å unngå masse innlegg ala "Kjedelig" der det er det eneste innholdet. Det kan være fargene osv. er noe 'off', da skjermen min ikke er kalibrert. Dersom noen har noen innspill ang. redigeringen, forslag osv er det velkomment. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Nei, kjedelig var de da langt ifra. Kan ikke si så mye om redigeringen, vet ikke hvor mye "behandling" du har gitt dem...men umiddelbart vil jeg berømme stemningen du har fått frem, komposisjonen og fargene. Føler det passer å bruke adjektivet "vakkert" her. RandiA Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 Bildene er kun behandlet i LR. Det som er gjort av justeringer er: (Fiskemottaket) Eksponering +1/2 MYE highlight recovery (Maks for å få frem skyene) Brukt litt fill-light og økt sortnivået for å få frem kontraster Clarity +55 Justert fargemetning Split Tone Sharpen og lagt til vignettering (Husøyvågen) Clarity Vibrance Curves (hovedsaklig hevet midtones) Og Sharpening Så det første bildet er mest redigert, men det fremkommer jo nokså klart. Ellers takker jeg for en veldig positiv tilbakemelding Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 :!: ..det var bildene som var positive.... at det ser ut som veggen på det hvite huset med blå "kanter" ser skjev ut, er sikkert ikke fotografens skyld...for horisonten ser jo stort sett rett ut... RandiA Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 :!: ..det var bildene som var positive.... at det ser ut som veggen på det hvite huset med blå "kanter" ser skjev ut, er sikkert ikke fotografens skyld...for horisonten ser jo stort sett rett ut...RandiA Hehehe, Joda den veggen ser meget skjev ut, og jeg er klar over det. Horisonten er rettet opp etter byggene i 'senter' på bildet, jeg tror skjevheten skyldes forvrengning i objektivet. Mener å huske bildet er tatt på 18mm. Kunne vel kanskje ha fikset det i PSP X2, men har ikke prøvd å fikse sånt før. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Ja, virket litt merkelig ....vet ikke hvordan slikt kan oppstå jeg..synd hvis objektiver forvrenger slik da...greit å rette opp horisonter ja, men skjeve vegger bør man ikke tukle med :!: :!: RandiA Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Syns de var fine, men det siste hadde kanskje litt vel mye av vannet med.. Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 Ja, du sier gjerne noe der. Her er ett med litt mindre av vannet med, litt usikker på hvordan det ble i forhold. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Ja, du sier gjerne noe der. Her er ett med litt mindre av vannet med, litt usikker på hvordan det ble i forhold. Mvh, Beej80 Ikke så dumt det heller, men jeg likte det opprinnelige best....syntes det ga mer ro over bildet..for i partiet med hus er det mange ulike farger og fasonger, og da synes jeg det er godt for øyet å hvile på den store "homogene" flaten... RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå