Gå til innhold

Svindel ? ?

Anbefalte innlegg

Jeg lagt ut en salgsannonse på autodb.no. Jeg mottok en mail fra en eventuell kjøper fra UK:

Thanks for the mail .

I do want you to understand that i have agreed with

the price of purchasing the moto for 314 EUR

I want you to know that i got in contact with my

associate in the france before travelling to the

USA,who owes me the sum of 1000 euros which he as agreed to send a

cheque OF 1000 euros to you .

I would need your full name , contact address and

phone no(mobile number and home number) ,so that the cheque can be sent

to your address.As soon as you recieved the cheque:

1)You would then have the cheque of(1000 euros )

cashed,

2)collect how much i BOUGHT IT for 314 EUR

3)And have the rest of the money sent to my agent

through western union money transfer so that he

can come to your location TO CONCLUDE THE TRANSACTION

and for the shippment of the moto

I read from you, with your contact details for the

cheque to be sent to you.

Carl

Er det noen som har opplevd det samme? Syns det er mistenksomt at han vil sende en sjekk på 1000 EUR til meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er en scam. Så akkurat om den på The Real Hustle S03E03. Går ut på at du får sjekken og er mer enn villig til å sende avgårde "vekslepengene" og tingen du selger. Etter at du har gjort dette kan Mr. Scam gjøre sjekken ugyldig.

For all del få ham til å sende deg sjekken, men ikke foreta deg noenting før pengene hviler trygt på kontoen din.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Vær veldig forsiktig med utenlanske bud, jeg la ut motorsykkelen min for salg i høst og fikk et bud i fra afrika, hvor det var en kar som skulle kjøpe sykkel til sønnen sin som bor i frankrike. osv osv.

Hva slags ord jeg brukte når jeg svarte tilbake til denne karen passer seg ikke i dette forumet. :roll:

Endret av Nmcu
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...