pinpoint Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Noen flere som merker at vannkjølinga stinker?! Virker som om det er waterwetteren som skaper lukta, men jeg lurer på hvordan det kan lukte når systemet er tett! :o [Endret topic, Mvh. John] Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Bruk destilert vann med isopropanol så kan duslenge waterwetter i det (er for å hindre bakterievekst som fører til masse drit) Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Unødvendig å nevne at dritt lukter dritt. Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Frosveske lukter heller ikke akkurat godt.. har vannskjøling med 40% frostvæske, tanken har ikke 100% tett lokk.. Men kjenner egentlig ikke lukta før jeg løfte på lokket.. Er det egentlig lurt å bruke isopropanol i vannkjølinga a ? Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Det som ikke er å anbefale er å bruke 40% kjøleveske. Dete hemmer kjøle effekten en del, å hvis du ikke trenger vann som skal gå til minus grader så er det overkill. isopropanol i vannkjølinga er ikke farlig men så vidt som jeg vet så kan det tære på plastik & gummi så hvis dere bruker endel silikon, gummi O-ringer ol som tettningsmiddel så kan dette etter tid bli bli slitent. -P- Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 beklager hjernen løp løpsk Lenke til kommentar
pinpoint Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2003 hrm... fant ut at det faktisk er sillikonrørene som lager den jævlige lukta. uff Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Det som ikke er å anbefale er å bruke 40% kjøleveske.Dete hemmer kjøle effekten en del, å hvis du ikke trenger vann som skal gå til minus grader så er det overkill. Er ikke det som er poenget med å bruke kjølevæske i. Det er for å hindre korrosjon i systemet. Jeg bruker 20-30%. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Ja man gjør dette ved å bruke dist vann å kjøleveske sammen. Beste billig løsningen. Hvis man bruker vanlig vann fra springen inneholder dette for mye groms, noe som ikke er bra hvis du vil ha minst mulig møkk i kjøle systemet. Grunnen til å ikke bruke mer en rundt 10/20% kjøleveske ( kommer an på typen ), er pga kjølevesken har vanskeligere for å ta opp varmen en vanlig vann har å derfor mister litt av effekten. Pluss at det er nok til å hemme effekten av korrisjon å alger. Man må unasett bytte vesken i systemet sitt med jevne mellomrom for å ungå disse effektene... Det ser man fort på slangene om de begynner å bli hvite, på tide å bytte.. -P- Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Stinker vannkjøling selv om alt er tett eller lukket så er det noe rart.. jeg kjenner ikke noe.. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 hallo.... 20-30% blandeforhold og en som har 40% frostvæske... hva er vitsen med det da??? det er jo ikke bra hvis dere har destillert vann i systemet.... Har lest på dette mange ganger, og ettersom jeg skjønte trenger man bare ca. 10 % for at det skal være alge og korrosjonsfritt. Lenke til kommentar
Cyrus86 Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 muli jeg er dom eller ikke.. men hva betyr korrosjonsfritt? eller korrosjon? Jeg er kanskje ikke gammel nok til å vite slikt. Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 korrosjon = rusting (nesten) Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 korrosjon er det som skjer når f. eks. kobber blir over tid utsatt for ett annet element, f. eks. vann, over lengre tid. Er ikke vannet tilsatt bakteriedreper eller lignende, vil kobberet bli misfarget og få ett lag på overflaten som gjør at ytelsen blir senket ved varmeoverføring og ved å senke gjennomstrømningshastigheten av vann... Håper det hjelper litt... Lenke til kommentar
Cyrus86 Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 ja det hjalp en del.. takk skal du ha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå