Gjest medlem-16183 Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) skal du kjøre plombert er scooter tingen, skal du kjøre om vinteren eller uplombert er moped best syntest nå jeg. mindre vedlikehold på scooter og. små hjul suger på glatt føre. har selv en honda mt5 og den går bra originalt (50-65) kan også anbefale den speedfighter scootern. Endret 20. februar 2008 av medlem-16183 Lenke til kommentar
Pus_1808 Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Jeg kjører scooter, og er strålende fornøyd!! Fordelene med scooter er blant annet: + oppbevaring under sete (hvor man f.eks kan legge igjen hjelmen når man er på skolen, inne på butikken etc.) + kjekt i regnevær, da du kan beskytte bena ifra å bli våt (ikke hvis du har dem på fothvilerne) når du kjører i vanndammer + gode å kjøre Hvis jeg skal anbefale en spesiell type scooter, kan jeg jo ikke si en annen scooter enn det jeg kjører selv: Peugeot Speedfigther WRC 206: Det er sporty, og passer like godt for jenter som for gutter...eneste haken ved den scootern er at den er litt dyrere enn de andre da...Men verdt pengene!!! Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Hvor fort går scooter'n din med plombe i? Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 sist jeg ble stoppet og snakket med biltilsynet lot de gamle girmopeder som gikk i maks 55 få gå uten bot Lenke til kommentar
-Gudfaren- Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Begynner å tenke på å kjøpe scooter / moped kan noen si noen fordeler / ulemper med både scooter og moped? Jeg hadde valgt Scooter. Ikke så mye søl. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 sist jeg ble stoppet og snakket med biltilsynet lot de gamle girmopeder som gikk i maks 55 få gå uten bot Det gjør de da disse ikke er plombert som nyere mopeder. Før var det lov å kjøre 60km/t så eldre mopeder holder den farten. Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 ja, det er mindre søl hvis du kjører i regnvær men det er nok å bruke regntøy hvis du kjører moped. moped fordeler store hjul (bra på glatt og snøføre) går bedre med full trim de gamle har langlys (stort pluss) trives offroad kan ha bagasje brett tåler mere høyere toppfart kan lekes mere med lettere å skru på (stort pluss) mindre bensinforbruk? scooter fordeler slipper regnbukse når det er vått slipper gire har bra akselerasjon bra hvis du må stoppe ofte (slipper gire opp igjen) plass til hjelm/andre ting komfortabelt mindre vedlikehold (kjede og drev trengs ikke byttes) fra 1994 var grensen 50 skal jeg si deg. Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 ja, det er mindre søl hvis du kjører i regnvær men det er nok å bruke regntøy hvis du kjører moped. moped fordeler store hjul (bra på glatt og snøføre) Men så er jo det såååå artig å leke seg litt om vinteren med en scooter da går bedre med full trim de gamle har langlys (stort pluss) trives offroad Hvem sier at ikke scootere kan brukes der? kan ha bagasje brett Det kan scooter og.. tåler mere tja, ikke helt enig der høyere toppfart ikke originalt nei kan lekes mere med neppe lettere å skru på (stort pluss) mindre bensinforbruk? tror jeg ikke på før jeg ser det scooter fordeler slipper regnbukse når det er vått slipper gire har bra akselerasjon bra hvis du må stoppe ofte (slipper gire opp igjen) plass til hjelm/andre ting komfortabelt mindre vedlikehold (kjede og drev trengs ikke byttes) fra 1994 var grensen 50 skal jeg si deg. og nei, jeg kjører ikke scooter til vanlig men lett mc (SM) Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 jeg vil påstå at med manuell giring kan man spare litt bensin. høyere toppfart var ment med trim ja. jeg vil også påstå at en moped tåler en kræsj bedre. blir også vanskelig å ta wheelies med en scooter. Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 jeg vil påstå at med manuell giring kan man spare litt bensin. høyere toppfart var ment med trim ja. jeg vil også påstå at en moped tåler en kræsj bedre. blir også vanskelig å ta wheelies med en scooter. joda, kan vere enig der..Men kan og vere uenig, alt har jo med trim eller ikke å gjøre jeg vil si at du sitter mere beskyttet på en scooter, men krasjer du først i en lastebil er du grøt uansett hva du kjører Lenke til kommentar
reds Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) Jeg vil velge - og har valgt moped. Ser tøffere ut og er etter min bak bedre å kjøre. Liker sittestillingen bedre, ligner mer på en motorSYKKEL enn scooter gjør. Liker også kontrollen jeg får med store hjul, større avstand mellom akslinger og manuelt gir. Endret 20. februar 2008 av Marius E Lenke til kommentar
Victima! Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 good choice. Jeg blir øm i ræva av å kjøre scooter. Gode grunner til at du har valgt moped og tbh :Å Lenke til kommentar
Pus_1808 Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Hvor fort går scooter'n din med plombe i? Min scooter ( den som er avbildet på et tidligere innlegg) går i ca. 55-58 km/t på sletta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå