Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Scooter/moped hva velger du?

magnusl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Holdt på å gjøre det samme, helt til snuten stoppa kompisen min på sin nykjøpte ATV og opplyste ham om at han måtte ha lappen for firhjuling og trehjuling for å kunne kjøre den, så han solgte sin og jeg holdt meg til scooter, siden ingen av oss orka å ta en ny lapp der og da.

Lenke til kommentar
cross moped, synes det er så mye gøyere å kjøre enn scooter, på scooter holder man bare gassen inne er jo ikke noe gøyt det, på moped må man faktisk gjøre litt mer og de er letter å skru på.

Fire-hjuling, også kjent som ATV :) Vet at det ikke var i emnetittelen, men det er veldig digg å kjøre, + at hvis du setter på et større drev, drar den i 80-90 lett.

Endret av EspenFe
Lenke til kommentar

Jeg har hatt/har både scooter og crossmoped.

Jeg må si at jeg liker scooteren mye bedre enn mopeden, er bare herlig å kjøre, mopeden var jo grei den og, da den har større hjul og sånn, men jeg satt mye bedre på scooteren. Skal dog nevnes at jeg er 181 høy og veier nesten 100kg..

Skal også nevnes at scooteren drar betydelig bedre i motbakker enn det mopeden gjorde. :new_woot:

Når det kommer til det at folk mener at det er så mye gøyere å kjøre moped må jeg si meg uenig i, syns ikke det var så kjekt å drive å gire og sånn, når man bare kunne gi på med gass, for det å kjøre i 10 km/t, GIRE, 15 km/t, GIRE, 25 km/t, osv osv.. ser ikke noe gøy i det ved så små hastigheter.

Nei, med scooter er det bare å gi på og slappe av :cool:

Lenke til kommentar

Man kjøper jo det man har liker selv. Ikke det andre liker. Og giring på en moped blir fort en refleks. Man tenker ikke på det en gang, man bare girer.

Kjenner du noen som har moped/scooter så spør om å få prøvekjøre.

Da jeg kjøpte moped ble man sett på som jente eller homofil om man kjøpte scooter. :p

Lenke til kommentar

Går ut fra at han mener at med scooter har du gjerne et rom du kan legge den i, i motsetning på en moped.

Er ikke bare bare å henge hjelmen på styret eller sette den på setet eller ved siden av.

Folk bøffer den ><

Skjedde en kompis mens vi var på skolen.

Han måtte låne min, kjøre til en annen fyr, hente reservehjelmen sin og så tilbake til meg med hjelmen min :p

Lenke til kommentar

jeg har og liker moped mye mer enn scooter.

MEN! scooter går orginalt fortere og du slipper alt

tullball med kjede og slik smøring.

Hvis du egentlig blåser i hva du kjører, og/eller ikke har

noen spesiell interesse, så kjøp deg scooter. Trygt og billig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...