Gå til innhold

Læstadianerne, hvorfor har så mange imot dem ?

Gjest Slettet+981287349

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Saken er vel den at det synet folk har av denne religionen er de som markerer seg og praktiserer den til fulle. Ekstremister finnes i alle religioner. Selv kjenner jeg en familie som ikke har gardiner hjemme, ikke pynt, ikke "behaglige" ting, ikke tv og alt det der. Han jeg kjente fikk ikke lov til å se film på skolen, ei heller være med på turer til Oslo for å gå på kino. Så noen lever slik; dog ikke alle.

At han blir såret skjønner jeg godt; men da bør han jo selv gå til det skrittet og opplyse de uopplyste. Undervisning er nøkkelen til opplysning. Uvitenhet skaper frykt. Folk er redde for ting som er anerledes og ikke "vanlig". Desutten elsker folk å sette andre i bås. Meg selv inkludert.

Vel, det var litt meningsyttring fra meg. Natt, sleep toit!

Lenke til kommentar
Hører ganske titt og ofte at folk ikke liker denne religionen, hvorfor er det slikt ?

Er en gutt i klassen min som er læstadianer og han blir rett og slett litt såret da han får høre hva som har blitt sagt, ikke gardiner og blomster, ikke får plystre eller danse. Han er sterkt uenig.

Han sier han ikke får lovt å drikke alkohol (og det skjønner jeg jo litt etter å ha sett kautokeino oppgjøret) som er imot deres etiske regler.

Hvorfor er det slikt at denne religionen er så sterkt mislikt ?

Fakta Om Religionen

Gardiner er en uting.................vanskeligere å se inn hos naboen....

Plystring kan vi vel klare oss foruten fra de fleste?

Dansing også kanskje.... :innocent:

Høres ut som en grei tolkning av Kristendommen dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...