E.C. Skrevet 29. januar 2023 Del Skrevet 29. januar 2023 4 hours ago, Jens Kr. Kirkebø said: Og "diverse innvendig" inkluderer nok airbag'ene tipper jeg. De er ikke akkurat rimelige å erstatte. Trolig noe av det billigste på disse. Når en populær BMW modell passerer 10-15 år flyter det over av slike ting på bruktmarkedet og ting som opprinnelig koster flere titalls tusen kan ofte blir kjøpt for få hundrelapper. Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 29. januar 2023 Del Skrevet 29. januar 2023 E.C. skrev (13 minutter siden): Trolig noe av det billigste på disse. Når en populær BMW modell passerer 10-15 år flyter det over av slike ting på bruktmarkedet og ting som opprinnelig koster flere titalls tusen kan ofte blir kjøpt for få hundrelapper. Hvorfor stjeles da disse i stort monn? Eller gjelder det bare nyere biler? Skulle da også tro at det var lite airbags på bruktmarkedet da såpass nye biler som utrangeres stort sett blir skrotet pga. kollisjon, og da har vel ofte airbagene løst ut. De som ikke blir skrotet pga. kollisjonen trenger nye airbager... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. januar 2023 Del Skrevet 29. januar 2023 Airbagtyveri forekommer på nyere biler, ikke på biler som begynner å fylle opphuggere. Som E.C. sier så er det en av gledene med luksusbiler som deler komponenter med vanlige biler i utfasingsperioden. Om man har tid og lyst så kan man trolig få puslet sammen denne bilen igjen til en pris av en 520d donorbil. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 29. januar 2023 Del Skrevet 29. januar 2023 2 hours ago, Jens Kr. Kirkebø said: Hvorfor stjeles da disse i stort monn? Eller gjelder det bare nyere biler? Skulle da også tro at det var lite airbags på bruktmarkedet da såpass nye biler som utrangeres stort sett blir skrotet pga. kollisjon, og da har vel ofte airbagene løst ut. De som ikke blir skrotet pga. kollisjonen trenger nye airbager... Primært nyere biler som er utsatt for dette. Sportsratt er fort 10 000+ kr nytt, samme med airbag. Kombiner det med dårlig tilgang på brukte deler så blir det mer lukrativt å stjele for å selge videre. Dette avtar etterhvert som modellen blir eldre. Ellers blir det som Gavekort sier mange av disse som havner som delebil med tiden. De fleste ikke nødvendigvis kollidert, men blir for kostbare å reparere (skikkelig) i forhold til bilens verdi. Prisen på den krasja bilen er dog litt vel optimist. Trviler på at han vil få over 50k. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 2. februar 2023 Del Skrevet 2. februar 2023 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=236693102 Lurer på om denne noen ganger blir solgt. Aner ikke når den ble annonsert første gang. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 2. februar 2023 Del Skrevet 2. februar 2023 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=289938296 Her er en som ikke visste verdien på hva han satt med. Ble lagt ut i dag tidlig. Etter teksten å dømme ble han oversvømt av henvendelser mens han var på jobb, og er nå solgt. 1 Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 3. februar 2023 Del Skrevet 3. februar 2023 21 hours ago, Sydvest said: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=236693102 Lurer på om denne noen ganger blir solgt. Aner ikke når den ble annonsert første gang. Skjønner heller ikke at den ikke er solgt Quote bilen er Rebuild i 2020!! kjøretøyet er meget mye påkostet og det medfølger en halv pall med deler. Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 3. februar 2023 Del Skrevet 3. februar 2023 Xiphac skrev (På 29.1.2023 den 2.34): "-Må byttes et par ting under bilen ved hjul" https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=288747322 Jeg så faktisk denne bilen i går! Det er en bilforhandler rett oppi gata, som jeg kikket på noen biler hos. Den så bedre ut i virkeligheten, merkelig nok. Men den hadde fått en del riper så det ut som. Luktet også litt olje fra den. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 8. mars 2023 Del Skrevet 8. mars 2023 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=293941416 Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 9. mars 2023 Del Skrevet 9. mars 2023 toro6 skrev (9 timer siden): https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=293941416 Mercedes har mista det siste 10 årene. Ser ut som samme belysning som dassen på Oslo S. 1 Lenke til kommentar
oOF Skrevet 9. mars 2023 Del Skrevet 9. mars 2023 (endret) DrAlban3000 skrev (1 time siden): Mercedes har mista det siste 10 årene. Ser ut som samme belysning som dassen på Oslo S. Dette er jeg enig i. Ledstriper i alle regnbuens farger er ikke premium uansett hvor mye de forteller youtubere at dette er coolt. Det ser så blingete, billig, horete, klasseløst og stygt ut. Endret 9. mars 2023 av oOF Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 9. mars 2023 Del Skrevet 9. mars 2023 oOF skrev (5 minutter siden): Dette er jeg enig i. Ledstriper i alle regnbuens farger er ikke premium uansett hvor mye de forteller youtubere at dette er coolt. Det ser så blingete, billig, horete, klasseløst og stygt ut. Det fine er jo at man kan skru det av eller velge en farge en selv synes er pen. 1 Lenke til kommentar
oOF Skrevet 9. mars 2023 Del Skrevet 9. mars 2023 Siden jeg er en gretten gammel gubbe syns jeg det er grusomt at valget er der i det hele tatt Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 9. mars 2023 Del Skrevet 9. mars 2023 Denne har jeg veldig lyst på - men har ikke garasje og får ikke det før jeg river noe på tomta mi. Manuell også mmm https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=151385706 3 Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 9. mars 2023 Del Skrevet 9. mars 2023 31 minutes ago, oOF said: Siden jeg er en gretten gammel gubbe syns jeg det er grusomt at valget er der i det hele tatt Tja, andre gretne gamle gubber synes det er dritkult Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 9. mars 2023 Del Skrevet 9. mars 2023 kjetilkl skrev (2 timer siden): Tja, andre gretne gamle gubber synes det er dritkult Det kommer av at de er HARRY gretne gamle gubber... 😅 Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 9. mars 2023 Del Skrevet 9. mars 2023 45 minutes ago, Hanhijnn said: Det kommer av at de er HARRY gretne gamle gubber... 😅 Jo eldre du blir jo mer digg er det å være Harry 1 Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 9. mars 2023 Del Skrevet 9. mars 2023 Hansien skrev (4 timer siden): Det fine er jo at man kan skru det av eller velge en farge en selv synes er pen. Nettopp. Man har valget. 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 10. mars 2023 Del Skrevet 10. mars 2023 kjetilkl skrev (20 timer siden): Jo eldre du blir jo mer digg er det å være Harry Korr æ gler mæ... 😄 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 10. mars 2023 Del Skrevet 10. mars 2023 DrAlban3000 skrev (På 9.3.2023 den 10.28): Denne har jeg veldig lyst på Hvorfor? Jeg ser helt ærlig ikke hvorfor den appellerer til folk. Veldig dyr i forhold til hva du får. Dyrt vedlikehold, som må gjøres korrekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå