Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=243497127

En god utfordrer det her..Overpiset, elendige bilder...

"Detta er ein sjelden bil med tanke på motoren, gearkasse og utsende."

En helt vanlig Legacy sedan...

"Detta er ein bil med tøff styling og ein artig bokserlyd som knekker nakker på daglig basis."

Jeg opplever ikke det med min Subaru. Kan det være kjørestilen?

"For meir informasjon ring Vetle .For forhandling ring Per Magne"

Oversatt, ring pappa for forhandling?:lol:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (1 time siden):

Jeg betaler ikke 20k ekstra for en ny motor i et gammelt chassis. Motoren er sjeldent problemet på BMWer.

Ja det kan så være. Med mindre bilen er gjennomrustet eller har noen andre fellende feil, burde den ikke være umulig å selge. Eneste jeg kan tenke meg er at X3-chassiset kanskje ikke treffer ungdommen som handler i dette prissegmentet.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Gavekort said:

Motoren er sjeldent problemet på BMWer.

Wat. De  har da haugevis med motorhavarier, særlig N47. Enkelte av de nyere V8 er også svært dårlige, særlig twin turbo hot V. For ikke å snakke om E60 M5, en katastrofe.

Lenke til kommentar
kremt skrev (10 minutter siden):

Wat. De  har da haugevis med motorhavarier, særlig N47. Enkelte av de nyere V8 er også svært dårlige, særlig twin turbo hot V. For ikke å snakke om E60 M5, en katastrofe.

Formulerte meg litt kortfattet. Riktige motorer er sjeldent problemet, derunder M47, M50, M52, M54, M57 (så og si alt av rekkeseksere opp til 2004)

N47 er ikke spesielt problematisk. De eldre variantene har en kjedestrammer som er utsatt og tiltak å bytte, og de kan sluke swirl flaps om du ikke følger med. Vedder på at sistnevnte skjedde med X3en her. Bortsett fra det så er det lett motorer som kan gå 400k.

Sydvest skrev (19 minutter siden):

Ja det kan så være. Med mindre bilen er gjennomrustet eller har noen andre fellende feil, burde den ikke være umulig å selge. Eneste jeg kan tenke meg er at X3-chassiset kanskje ikke treffer ungdommen som handler i dette prissegmentet.

Mulig han finner den rette personen som synes ny motor er stas. Men jeg for min del kan finne biler som er 2 år nyere og med under 200k på telleren for en lavere pris.

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (17 minutter siden):

Formulerte meg litt kortfattet. Riktige motorer er sjeldent problemet, derunder M47, M50, M52, M54, M57 (så og si alt av rekkeseksere opp til 2004)

N47 er ikke spesielt problematisk. De eldre variantene har en kjedestrammer som er utsatt og tiltak å bytte, og de kan sluke swirl flaps om du ikke følger med. Vedder på at sistnevnte skjedde med X3en her. Bortsett fra det så er det lett motorer som kan gå 400k.

Mulig han finner den rette personen som synes ny motor er stas. Men jeg for min del kan finne biler som er 2 år nyere og med under 200k på telleren for en lavere pris.

Både N47 og N57 er utsatt for register havari, dog mer sjelden på N57 (Muligens pga 2 ekstra sylindrer og mer olje i motor) M550D er ikke berørt av dette selv om det er en N57 motor dette også, men den deler ikke samme deler som de andre.

Det kom en oppgradert motor i 2014 med kodenavn B47 som erstattet N47 og B57 i 2015 som erstattet N57.

Ett annet problem er også Høytrykkspumpe havari med CP4 pumpen som er i disse motorene, CP3 som er på tidligere generasjoner's motor M57B30 for eksempel har ikke dette problemet, på en del Amerikanere får man CP4 Kit som gjør at spon ifra pumpen ikke går i retur til tank, når uhellet først er ute, problemet med Cp4 pumpen skal visstnok være materialvalget i pumpa.

 

Man hører også mer om det når det gjelder 520D, men det kan likegjerne være at det er pga det er solgt en del mer 520D enn 525D/530D/535D

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar

Biler som 320D E90 og F30, samt 520D E60 og F10 er biler med langt høyere risiko for svindyre reparasjoner enn det folk tror. En jeg kjenner kostet på 120 tusen på 6 måneder på sin E61, da gadd han ikke mer. Aldri mer diesel på han. Jeg vet av N47 motorer som har vært pent kjørt og godt vedlikeholdt men likevel måtte bytte glidere, strammere og kjede på rundt 130-140 tusen km, det er rett og slett dårlig design. Og de beholdt samme design mer eller mindre uendret i nærmere 10 år. Klart noen revisjoner var det, men i det store og hele samme greia. Biler helt opp til 14 modell har slike problemer. Har også hørt om Cp4, men mye slike saker dysses veldig ned, det er hysj-hysj. Både av eiere, verksteder og importør, ingen ønsker at bilene skal få dårlig rykte og miste verdi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...