Lami Skrevet 16. mars 2020 Del Skrevet 16. mars 2020 Tesla Model 3. Snakk om tafatt bil interiørmessig ja. Helt utrolig at man kan lage en så kjedelig bil. 4 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 16. mars 2020 Del Skrevet 16. mars 2020 (endret) tezzo skrev (56 minutter siden): En annen ting jeg vil påpeke er at den Teslaen, hvor kjedelig så det ikke ut inne i bilen og i dashbord? Hvis fremtiden ser sånn ut så syns jeg synd på bilinteresserte (eller kanskje jeg mener bare Tesla fans..) Er glad jeg kjører god gammel mekanisk bil hvor jeg kan følge med på turtall, fart, temp og bensin. Det Tesla greiene der er det mest sjelløse jeg har sett. Utvendig var den fin og litt stilig, men inni.. nesten så ordet "minimalistisk" får en ny definisjon hvis man slår opp i ordboka. Å sitte å følge med på turtelleren var kult.... for 17 år sida når jeg var 18 og hadde Opel Ascona. Mens din lidenskap er å sitte å røre rundt med en girspak og følge med på diverse målere i en utdatert gammal japse, så koser jeg meg ned Netflix og surroundlyd. Kanskje jeg fyrer opp YouTube eller spiller litt. Når lading er ferdig til en brøkdel av prisen av bensin, så er det alltids gøy å kunne gruse de fleste biler ute på veien. Å slippe å tenke på vedlikehold er også forfriskende. Men hver sin lyst Endret 16. mars 2020 av Simkin Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 16. mars 2020 Del Skrevet 16. mars 2020 Veit du, å klage seg over interiøet i ein Tesla Model 3 syns eg virke litt basic ass. Eg syns den er for enkel, men det er jaggu meg ein oppgradering frå nokre år tilbake kor me skulle ha tilsynelatende individuelle knappar for kvar einaste dumme tung, cupholders overalt, CD-spiller, GPS med eigen DVD disk leser for karta, lagringsplasser overalt, dashboard som må fly overalt for å gje plass til knappar og ACen samtidig, osv, osv. Men eg veit ikkje heilt kva eg skulle fylt plassen med i ein Model 3, uten at det berre er redundant bruk av andre material for utseendets skyld. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. mars 2020 Del Skrevet 17. mars 2020 De fleste andre kopierer jo stilen til Tesla nå da. Mustang Mach-e og nye Koenigsegg Gemera er jo nermest en kopi. Så det er nok fremtiden. Selv har jeg montert en ekstra skjerm i min for å lese av litt geeky informasjon som realtime power på motorer, temperaturer på alt mulig og strømforbruk på alt. Gir mye muligheter for å "lage interiøret" selv når det er så åpent. Her er bilde av Koenigsegg btw. Grensesnittet på skjermen er og kopiert fra Model 3. Skal sies at Christian von Koenigsegg er stor Tesla fan da. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 17. mars 2020 Del Skrevet 17. mars 2020 Faen å stygg den der var innvendig.. 3 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 17. mars 2020 Del Skrevet 17. mars 2020 (endret) 47 minutes ago, Hansien said: Faen å stygg den der var innvendig.. Det er lovt å være feil... ? Endret 17. mars 2020 av Drunkenvalley Lenke til kommentar
liehen Skrevet 17. mars 2020 Del Skrevet 17. mars 2020 10 hours ago, Simkin said: Å sitte å følge med på turtelleren var kult.... for 17 år sida når jeg var 18 og hadde Opel Ascona. Mens din lidenskap er å sitte å røre rundt med en girspak og følge med på diverse målere i en utdatert gammal japse, så koser jeg meg ned Netflix og surroundlyd. Kanskje jeg fyrer opp YouTube eller spiller litt. Når lading er ferdig til en brøkdel av prisen av bensin, så er det alltids gøy å kunne gruse de fleste biler ute på veien. Å slippe å tenke på vedlikehold er også forfriskende. Men hver sin lyst Hmm... Jeg er 45 og bruker fortsatt turteller aktivt... Bilen har automatgir med mulighet for manuell modus, noe som benyttes ofte. Men folk er forskjellige. Forstår veldig godt at mange liker elbil, det er bare å innse at vi "bensinhoder" og elbil-tilhengere har forskjellige preferanser. 3 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 17. mars 2020 Del Skrevet 17. mars 2020 Drunkenvalley skrev (36 minutter siden): Det er lovt å være feil... ? Hæ? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. mars 2020 Del Skrevet 17. mars 2020 (endret) 2 hours ago, liehen said: Hmm... Jeg er 45 og bruker fortsatt turteller aktivt... Bilen har automatgir med mulighet for manuell modus, noe som benyttes ofte. Men folk er forskjellige. Forstår veldig godt at mange liker elbil, det er bare å innse at vi "bensinhoder" og elbil-tilhengere har forskjellige preferanser. Greia med elbil er at det kun er ett gir (untatt Porche Taycan som har to) så turtall er irrelevant. Kilowatt inn/ut av motorene er mer relevant. Men på en fossilmotor trenger man turteller, det skal jeg si meg enig i. Endret 17. mars 2020 av Complexity Lenke til kommentar
liehen Skrevet 17. mars 2020 Del Skrevet 17. mars 2020 1 hour ago, Complexity said: Greia med elbil er at det kun er ett gir (untatt Porche Taycan som har to) så turtall er irrelevant. Kilowatt inn/ut av motorene er mer relevant. Men på en fossilmotor trenger man turteller, det skal jeg si meg enig i. Er klar over det, men det var forsåvidt ikke hovedpoenget ? Lenke til kommentar
Populært innlegg tezzo Skrevet 17. mars 2020 Populært innlegg Del Skrevet 17. mars 2020 Simkin skrev (17 timer siden): Å sitte å følge med på turtelleren var kult.... for 17 år sida når jeg var 18 og hadde Opel Ascona. Mens din lidenskap er å sitte å røre rundt med en girspak og følge med på diverse målere i en utdatert gammal japse, så koser jeg meg ned Netflix og surroundlyd. Kanskje jeg fyrer opp YouTube eller spiller litt. Når lading er ferdig til en brøkdel av prisen av bensin, så er det alltids gøy å kunne gruse de fleste biler ute på veien. Å slippe å tenke på vedlikehold er også forfriskende. Men hver sin lyst ey! min "utdaterte japse" gir tunge Teslaer en real omgang på svingete veier, som å se en svettende sel løpe for livet sitt.. sjåfører som tror de kan kjøre bare fordi de kjøpte en familieracer også kjører nesten ut av veien.. Kan du ikke basic om biler? fordi jo mer vekt, jo mer til ulempe for kjøreegenskapene, det har allerede en fått lært av meg den harde måten. Alle kan sette foten ned på en rett strekke, men tung vekt tar bort mye av gleden ved bil, de blir som en seig bamse. Hvor mye veier en sånn Tesla er det ikke no sånn 1,8 tonn? Det er mye masse som skal både akselere, balansere og bremses. Kom til meg så skal vi prøve det. Og lidenskap og lidenskap fru blom.. jeg forstår du er glad i Tesla og vil forsvare merket men du missa poenget totalt, det er igrunn komisk at du følte trangen til å måtte sammenligne med en wrx sti, jeg snakker om interiør ikke alt det andre, Det er sikkert fint og spille og sitte på youtube, men interiøret i den bilen i den annonsen er noe av det mest kjedeligste jeg har sett. Vi kan godt være uenige om hva som er "riktig" interiør, men jeg tenker det er også helt greit hvis det finnes folk der ute som liker sånt interiør så fint for dem at de liker sånt. Det jeg mener er det må vel kunne gå ann å lage noe mer spennende? Hvertfall ha ett eget dash rett foran sjåfør med speedometer, tripteller, km. igjen før neste lading, istedenfor å ha alt på en pad MIDT i bilen? Det er faktisk dokumentert spesielt i USA at folk har flere ulykker med Tesla fordi de tar fokuset vekk fra veien og bort på padden for å se hastighet eller begynner å fikle/stille på ett eller annet. Hva du syns om det? dere har vel sikkert ikke dette problemet heller.. En tidl. Tesla eier her i tråden har forklart at det er jo ikke uvanlig å se Tesla eiere som ikke tåler kritikk og må forsvare alt mulig, blir ikke overrasket lenger. Dette er f.eks. biler jeg mener bidrar til liv og et spennende førermiljø, og samtidig har ting som er nyttige: (Det har ingenting med at jeg liker å sitte å dra i en girspak og se på målere å gjøre) Ja.. hver sin smak virkelig.. Der er jeg 100% helt enig med deg Da må jeg si at jeg likte deg og din smak mye bedre for 17 år siden. 10 1 Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 17. mars 2020 Del Skrevet 17. mars 2020 TMS veier ca 2,2 tonn. Model 3 1,85 tonn. Sistnevnte gjør det imidlertid bra på svingete veier også og kan etter siste oppdatering skreddersy kraftuttaket mellom motorene. Men ikke sikkert en hvilkensomhelst sjåfør bak ratter på en 3er greier å slå deg, for det. Vedr. interiør synes jeg Tesla har gjort det meste riktig, både på S, X og 3. Fungerer meget godt bruksmessig og er stilrent og moderne. Men det er jo bare min mening! Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 17. mars 2020 Del Skrevet 17. mars 2020 (endret) @tezzo Ser ut som jeg trigga noe der, ja?? Om du ikke tror Tesla kan gjøre det bra på bane https://www.google.com/amp/s/insideevs.com/news/403782/video-tesla-model-3-beats-mclaren-f1/amp/ Har hatt bilinteresse hele livet, og hatt mye morro med div Audi og Turbofemmer og er ikke noe typisk elbilfanatiker eller Tesla fanboy. Men Model 3 Performance er en fantastisk bil. Ta deg en tur å prøv en, sikker på du kommer til like den mer enn du tror selv. Endret 17. mars 2020 av Simkin 1 Lenke til kommentar
tezzo Skrevet 17. mars 2020 Del Skrevet 17. mars 2020 (endret) Simkin skrev (4 timer siden): @tezzo Ser ut som jeg trigga noe der, ja?? Om du ikke tror Tesla kan gjøre det bra på bane https://www.google.com/amp/s/insideevs.com/news/403782/video-tesla-model-3-beats-mclaren-f1/amp/ Har hatt bilinteresse hele livet, og hatt mye morro med div Audi og Turbofemmer og er ikke noe typisk elbilfanatiker eller Tesla fanboy. Men Model 3 Performance er en fantastisk bil. Ta deg en tur å prøv en, sikker på du kommer til like den mer enn du tror selv. Du viser til en Tesla som er street-tuned? ? Der hvor de har satt på spoiler, sideskjørt, gud vet hva for noe andre deler eller hvor lang lista er.. sikkert bytta understell og hele pakka.. jeg tenker på din Tesla.. din vanlige, familekjære Tesla jeg kjære deg. Er hvertfall godt å se at du ikke er medlem i Musk kulten som du sier da. Men asså det går igjen, hvis dere selv liker det så er jo det bare fint, jeg skal ikke si noe på det. Men er fortsatt kjedelig interiør syns jeg Endret 17. mars 2020 av tezzo 5 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. mars 2020 Del Skrevet 17. mars 2020 (endret) Model 3 Performance koster 500 tusen. Selv med noen nye dempere, hjul og plastikk som Unplugged performance har satt på sin så er det utrolig imponerende at den er raskere en Mclaren F1 rundt en bane. Du må jo inrømme det. Bilen veier jo fortsatt 1.8 tonn og ikke akkurat laget for å kaste rundt på bane som McLaren er. Edit virker som bilen har dette kittet: https://electrek.co/2019/11/05/tesla-model-3-performance-street-legal-racing-treatment-unplugged/ Koster vel rundt 370 tusen. Så da 870 000kr totalt for en bil som slår McLaren F1 på bane (forutsatt at du monterer alt selv da) Endret 17. mars 2020 av Complexity Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 17. mars 2020 Del Skrevet 17. mars 2020 (endret) tezzo skrev (24 minutter siden): Du viser til en Tesla som er street-tuned? ? Der hvor de har satt på spoiler, sideskjørt, gud vet hva for noe andre deler eller hvor lang lista er.. sikkert bytta understell og hele pakka.. jeg tenker på din Tesla.. din vanlige, familekjære Tesla jeg kjære deg. Er hvertfall godt å se at du ikke er medlem i Musk kulten som du sier da. Men asså det går igjen, hvis dere selv liker det så er jo det bare fint, jeg skal ikke si noe på det. Men er fortsatt kjedelig interiør syns jeg Ble du svett nå, prøver å skylde på plastikkskjørt og stor spoiler? Var det ikke tyngden som var det store problemet her? Min familie tesla gjør det ganske bra den, selv uten sideskjørt og ikke fullt så stor spoiler Endret 17. mars 2020 av Simkin 1 Lenke til kommentar
tezzo Skrevet 17. mars 2020 Del Skrevet 17. mars 2020 (endret) Complexity skrev (21 minutter siden): Model 3 Performance koster 500 tusen. Selv med noen nye dempere, hjul og plastikk som Unplugged performance har satt på sin så er det utrolig imponerende at den er raskere en Mclaren F1 rundt en bane. Du må jo inrømme det. Bilen veier jo fortsatt 1.8 tonn og ikke akkurat laget for å kaste rundt på bane som McLaren er. Joda Men en ting er også hvordan en bil ligger på bane med fint underlag og lite variasjon i vegmønster, en annen ting er hvordan gjør bilen det faktisk ute på veien med røft underlag og veier som går opp og ned, høyre og venstre. Men igjen det jeg ville fram til var ikke effekten, det var interiøret. Det er dette opprinnelig alt handlet om. Jeg personlig syns det var veldig kjedelig.. det er min mening. Hvis de andre liker det, fint for dem. Så dro jeg opp ved siden av dette med effekt og ytelser fordi det ble nevnt "utdatert japse" og jeg hadde nesten et stygt tilfelle med en hvor det kunne gått skikkelig jævlig.. Jeg lå bak, det er mye mere vekt som flyttes på og gikk nesten gærnt med en i en sving, derfor ville jeg påpeke at det er farlig å tro at bare fordi man har en Tesla, så er man "uovervinnelig" (love or hate me jeg liker å kjøre fort, husk kua har også vært kalv) og mange av disse sjåførerene er bare vanlige folk som har lite "racing" erfaring og reagerer helt annerledes på adrenalin enn andre. Men primært så handlet dette om interiør, og da må vi alle kunne si oss enige syns jeg i at det er smak og behag:) folk må selvfølgelig å like det de vil.. og bare kjøre det de vil, det er ingenting feil med det.. Men det er en typisk Tesla fanboy ting å si at "bare prøv en da, så ser du hva vi mener". Som nevnt jeg har nok kjennskaper til Tesla ossen de er inni, ser ut og føles, er ikke helt fan dessverre. Er mer av den gamle skolen, Tesla føles for usikkert for meg syns jeg enda. Alle kan spamme videoer som beviser det ene eller det andre. Simkin skrev (13 minutter siden): Ble du svett nå, prøver å skylde på plastikkskjørt og stor spoiler? Var det ikke tyngden som var det store problemet her? Min familie tesla gjør det ganske bra den, selv uten sideskjørt og ikke fullt så stor spoiler Svett nei?.. jeg vil faktisk prøve mot deg, du skal få lov å prøve på en fin vei med mye svinger med harde bend også skal du se om du klarer å escape mot bilen min. Endret 17. mars 2020 av tezzo 5 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 17. mars 2020 Del Skrevet 17. mars 2020 (endret) Kan ikke dere som liker å sirkelrunke rundt hvor jævlige eller bra Tesla er lage en egen tråd og fortsette der? Denne tråden sklir ut hver gang det blir linket en Tesla, denne gang for det var litt oksidering på bremsene og et interiør som ikke falt helt i smak for alle. Denne tråden er for morsomme, stilige, idiotisk annonser, og i siste har det vært fryktelig lite av det. Endret 17. mars 2020 av Slettet+3165 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. mars 2020 Del Skrevet 17. mars 2020 (endret) Hallo i luka! Tilbake til topic, takk Fjerner noen OT- poster og persondiskusjoner.. Endret 31. mars 2020 av Jarmo 5 Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 26. mars 2020 Del Skrevet 26. mars 2020 Det her er noe jeg ikke forstår meg på, brukt rundt 300.000-350.000,- på en liten diesel bil til å se ut som en M3, da kunne man like så godt kjøpt en ekte M bil for samme prisen... https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=165190681 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå