Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
syar2003 skrev (9 timer siden):

Ligger på som i at selgerene ønsker 350’++ for «20 år gamle» m3 på Finn betyr vel ikke at de selges for dette (om det blir noe salg overhode til den prisen) , eller ?

Stemmer det, en ting er hva de ligger ute til, en annen ting er hva de faktisk blir solgt for, det blir jo en privatsak mellom kjøper og selger, men har faktisk sett tilfeller der selgere med sin averterte pris gikk ned alt fra 5 til 50 tusen enn avertert pris. Det som er gjengangeren er hvis man finner feil(er) og kan pushe litt, hun med M3en virker til å ha en bil i god stand så tipper den kan gå for alt mellom 300 og 350 kanskje.. dette er bare min gjetning da.. men jo mer strøken jo nærmere 350, men man vet aldri før man har faktisk sett bilen har vært med på å se strøkne eksemplarer på finn og når vi kommer dit .. "se her ja.." 

Dryasanne skrev (4 timer siden):

Folk legger nå sjela si i dette, vel vitende om hvor håpløs gammelbilen er å selge:

 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=171009605

Liker hvordan selger sier det er "verdens beste bil" det er jo veldig subjektivt men kan skjønne personen, har tydeligvis vært veldig glad i bilen sin :D prisnivå ang. Mercedeser vet jeg ikke noe om, men kan si pers. hadde jeg nok aldri gitt så mye for en bil, første at den er ikke helt min taste og det andre da skulle jeg vært plutselig veldig rik

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sjekk de eldste tesla model s ene på finn, omtrent samtlige der selgeren er privat er det opplyst om at batteripakke er byttet minst en gang,,, dette er den såkalte miljøvennlige bilen som blir sponset med mangfoldige milliarder hvert år av norske skattebetalere?

Hvem tør å eie noe slik etter at garantien har gått ut?

Endret av freddy85
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
56 minutes ago, freddy85 said:

Sjekk de eldste tesla model s ene på finn, omtrent samtlige der selgeren er privat er det opplyst om at batteripakke er byttet minst en gang,,, dette er den såkalte miljøvennlige bilen som blir sponset med mangfoldige milliarder hvert år av norske skattebetalere?

Hvem tør å eie noe slik etter at garantien har gått ut?

Bilene med 85 pakker du ser på?

Desverre kjente feil med de og de har en tendens til å ta kveld. I disse tider bytter vel Tesla over til en annen batteripakke for disse som skal være mye bedre.

Men skal man ha gammel Tesla så pass på at Drive Unit er bytta, for det var produksjonsfeil på de eldste så de vil ryke.

MCU (selve datamaskinen) vil og ryke om den ikke er byttet. 

Så skummelt med gammel Tesla uten garanti ja.

Heldigvis er alle disse probleme eliminert på nyere modeller.

Lenke til kommentar
3 hours ago, kremt said:

Sier hvem? Mulig noen er løst, men det er definitivt skapt nye også.

MCU har fått en 64GB chip istede for 8GB så den slites ikke ut like lett (og loggingen er halvert), driveunit fikk ny revisjon i 2016 eller noe og er vel omtrent ingen som har hatt trøbbel med den. Og 85 batteriene byttes ut med en som er på 350V istede for 400V med annen kjemi. Dette er vel nettop begynt så lite data på det men vil anta den er forbedret.

Batteripakken i Model 3 er jo tilsynelatende mye bedre så de har nok lært litt.

Men mye feil ja. Er på tide at Tesla gir en facelift av denne bilen snart og ikke fortsetter med samme greiene som kom i  2012 .

Men virker mere som de satser på nye prosjekter istede for de gamle.

I dag ville jeg ikke turt å kjøpt en gammel Tesla uten garanti.

Men hadde aldri turt å kjøpe en Nissan Leaf eller noe selv med garanti.. Ingen kjøling/varming på batteripakken gjør at man mister opptil 5% kapasitet i året. Batteriindikatoren har 12 streker men flytter seg vel ikke ned til 11 før batterier er under 80%. En tesla mister seg vel 1-2% i året og har mere å gå på i utgangspunktet (med unntak av disse 85 pakkene som det har vært mye rart med. De fleste har dog kjørt en 150 000km før de har kollapset og en Leaf varer vel ikke så lenge uansett)

Endret av Complexity
  • Liker 2
Lenke til kommentar
kremt skrev (På 1.3.2020 den 10.04):

Rallybil på skilt er nok morsomt, men brutalt. Ser for meg at man går lei av å humpe rundt etterhvert, eller må bruke nyrebelte på hver tur.

Jaas er sant det, men tror det vil komme veldig ann på personen, noen eier bare en kort tid fordi kanskje hadde dem en smule fasinasjon en tid i livet sitt, men så finner de ut at i det lange løp det ikke er noe for dem. Mens noen har ofte hatt dem en god stund, fordi dem er genuint interessert i disse bilene og har en fasinasjon litt utenom det vanlige. Det er både og. Men de fleste som først velger å gå til innkjøp vet hva dem går til og vet hva det innebærer, de har en fasinasjon litt utenom det vanlige og kan sikkert prate med deg i timesvis bare om bilen sin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...