Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

On 1/17/2020 at 2:43 PM, Hansien said:

Det verste er at det ikke nødvendigvis trenger å være en sitronbil om tesla hadde fikset feilene den har. 

De unngår denne loven i stor grad ved å merke garantireparasjoner som "Goodwill". Ikke Warranty. De fleste reparasjoner de gjør er egentlig av denne typen, er vel lettere å sno seg unna regelverket da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 minutes ago, kremt said:

De unngår denne loven i stor grad ved å merke garantireparasjoner som "Goodwill". Ikke Warranty. De fleste reparasjoner de gjør er egentlig av denne typen, er vel lettere å sno seg unna regelverket da.

Her i Norge? Forsto på Lehto at det ikkje utgjer nokon forskjell om dei merke det goodwill eller ei, hvis du sikte til USA.

 

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar
Just now, kremt said:

De fleste reps jeg har sett er enten Goodwill eller Customer Pay. Warranty brukes omtrent ikke. Vanskelig å si hvorfor det er sånn, men vi snakker jo om et US selskap der de ofte har sine spesielle løsninger.

For all del må eg anbefale god gammeldags CYA, men forstår at slikt det angår Amerikansk lemon law så har det lite betydning.

Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (9 timer siden):

Her i Norge? Forsto på Lehto at det ikkje utgjer nokon forskjell om dei merke det goodwill eller ei, hvis du sikte til USA.

 

I Norge har vi ingen sitronlov som sådan, men vi har reklamasjon- og heve kjøp-lover, som de ikke kunne snodd seg unna med simpelthen å feilmerke jobbene internt. Hvis bagasjeluka detter av 3 ganger, så kan man kreve å heve kjøpet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter mine nylige erfaringer med Tesla kan jeg bekrefte at enkelte i selskapet prøver å få gjennom ting som ikke henger på greip mtp. kjøpsloven. De har dog også flinke folk som vet hvordan det fungerer i Norge. Blant improviserte kjøpslover og Teslas garantivilkår har jeg opplevd følgende:

  • "Du har tatt i mot bilen og kjørt den hjem, ergo aksepterer du standen den ble overlevert i og kan ikke klage i etterkant"
  • "Du har ikke klaget innen 1 uke etter overtagelse, ergo kan du ikke klage på feilene lenger"
  • Outsourcer reklamasjon til 3. part. Alle problemer i etterkant er visst mellom meg og 3. part
  • Prøvd å fakturere for reklamasjonsarbeid
  • Prøvd å fakturere for inspeksjon som konkluderer med at mangelen ikke dekkes av garanti (som i Norge vil dekkes av reklamasjon)
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Drunkenvalley said:

Nesten som om eg ville satt av tida til å bli kjent med advokat som kan drøfte eit par svar på slikt skvip. 

Man kan vel takke seg selv når man handler med shady firmaer og må ta konsekvensene av det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
E.C. skrev (39 minutter siden):

Etter mine nylige erfaringer med Tesla kan jeg bekrefte at enkelte i selskapet prøver å få gjennom ting som ikke henger på greip mtp. kjøpsloven. De har dog også flinke folk som vet hvordan det fungerer i Norge. Blant improviserte kjøpslover og Teslas garantivilkår har jeg opplevd følgende:

  • "Du har tatt i mot bilen og kjørt den hjem, ergo aksepterer du standen den ble overlevert i og kan ikke klage i etterkant"
  • "Du har ikke klaget innen 1 uke etter overtagelse, ergo kan du ikke klage på feilene lenger"
  • Outsourcer reklamasjon til 3. part. Alle problemer i etterkant er visst mellom meg og 3. part
  • Prøvd å fakturere for reklamasjonsarbeid
  • Prøvd å fakturere for inspeksjon som konkluderer med at mangelen ikke dekkes av garanti (som i Norge vil dekkes av reklamasjon)

Av ren nyskjerrighet, hva slags type reklamasjon har blitt outsourcet til 3. part?

Lenke til kommentar
2 hours ago, Simkin said:

Av ren nyskjerrighet, hva slags type reklamasjon har blitt outsourcet til 3. part?

Lakkarbeid.

@kremt: jeg vet ærlig talt ikke om Tesla er verre enn de andre. Det er til tider flere kritikkverdige forhold med merket, men det er også ett av de mest solgte bilmerkene i landet, så det er naturlig at det vil flyte rundt flere negative saker i media om Tesla enn om Seat. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071

Flyttet litt diskusjon om forsikring og forsikringspriser rundt Tesla Model 3 til en egen tråd. Her kan vi fortsette å dele morsomme og stilige Finn-annonser. :) 

Kommentering av moderering tas på PM.

 

Endret av Slettet-404071
Lenke til kommentar
Snylter skrev (På 26.1.2020 den 0.12):

Med hele 200kg nyttelast pluss fører på 75.. Merkelige saker, må vel være noe feil i noen godkjenningspapirer der skulle man tro.

Han skriver jo noe om dette i annonsen:

 

Registrert som 3 seter pga vekt på japanesere er mindre enn her i Norge, mulig det går å få omregistrert til flere seter. (Alle seter er i bilen).

Lenke til kommentar
13 minutes ago, toth said:

Han skriver jo noe om dette i annonsen:

 

Registrert som 3 seter pga vekt på japanesere er mindre enn her i Norge, mulig det går å få omregistrert til flere seter. (Alle seter er i bilen).

Det må da være svada, selv japsene veier ikke såpass lite at den bilen vil ha noen som helst nyttverdi av bagasjerommet.. 5 voksne japser veier nok fort mer enn 275kg.

Lenke til kommentar
Snylter skrev (Akkurat nå):

Det må da være svada, selv japsene veier ikke såpass lite at den bilen vil ha noen som helst nyttverdi av bagasjerommet.. 5 voksne japser veier nok fort mer enn 275kg.

Jeg synes også det så veldig spesielt ut, særlig siden den er venstrerattet og importert fra polen, ikke japan..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...