Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jammen er verdt det så det går bra :wee:

(søkte litt på google og avg. mpg er 20, dvs. 8.5 km per liter shiiiit hehe)

men har litt med ossen man kjører å, kan bruke mindre med snill kjøring.

Du ligger nok ihvertfall over/rundt en liter på mila uansett hvor snill du kjører. Subaru er ikke bensingjerrig bil.

Lenke til kommentar

En Renault jeg kjører nå ligger på gjennomsnitt 8.6km per liter med en puslete 1.6L motor. Regner vel med at det er fordi den ligger på 3000rpm i 90km/t. :hmm: Kjører hovedsaklig på hovedvei

På 3000rpm ligger jeg på rundt 130-140 i S8'en. Laveste forbruket jeg får den på er 1.1 hvis jeg kjører 100 på cruise uavbrutt, ikke alt for ille for 2200kg og 5.2 V10 motor.

Lenke til kommentar

Ser det diskuteres mye om servicepriser. Selv om ikke det virker logisk for alle, så er det en gang slik at et premium bilmerke koster mer å kjøpe. Videre vil servicen og ofte deler være priset høyere. Ikke alltid, men ofte, og det er bare sånn. Tankegangen er slik at msn skal gjerne ha litt ekstra råd for å kjøpe premium, og det blir en selvsagt følgeskade at vedlikeholdet også koster mer.

Å sammenligne priser på ikke-premium biler og service blir litt som å sammenligne rep og service på en vanlig enkel printer og en multifunksjonsskriver ... eller en moped kontra en litt avansert motorsykkel.

Lenke til kommentar

Jammen er verdt det så det går bra :wee:

(søkte litt på google og avg. mpg er 20, dvs. 8.5 km per liter shiiiit hehe)

men har litt med ossen man kjører å, kan bruke mindre med snill kjøring.

Som de andre sier blir det nok et sted rundt 1-1,2 L/mil, gjerne opp mot 1,5 hvis det er mye bykjøring. Er ikke så aller verst det for en 2,5 L motor. Med mindre man har avstenging av sylindere eller lignende så er det ikke så lett å trylle seg til et lavere forbruk, gitt at man allerede bruker så lavt turtall/så høye gir som praktisk mulig. Har hatt en 2,8 L bensinmotor i noen år nå, den har stort sett ligget på 1-1,2 L/mil. Byttet til 3,8 L i sommer, da går naturligvis forbruket opp.

Edit: Og så lenge du har innstillingen om at det er verd det så bør det gå bra, med mindre du kjører 1,7 mill. km per år, slik som Darkbill  :wee:

Endret av Frank Drebin
Lenke til kommentar

Som de andre sier blir det nok et sted rundt 1-1,2 L/mil, gjerne opp mot 1,5 hvis det er mye bykjøring. Er ikke så aller verst det for en 2,5 L motor. Med mindre man har avstenging av sylindere eller lignende så er det ikke så lett å trylle seg til et lavere forbruk, gitt at man allerede bruker så lavt turtall/så høye gir som praktisk mulig. Har hatt en 2,8 L bensinmotor i noen år nå, den har stort sett ligget på 1-1,2 L/mil. Byttet til 3,8 L i sommer, da går naturligvis forbruket opp.

Edit: Og så lenge du har innstillingen om at det er verd det så bør det gå bra, med mindre du kjører 1,7 mill. km per år, slik som Darkbill :wee:

Spritmonitor rapporterer i snitt rundt 1,4-1,5. :)

Lenke til kommentar

Det blir ofte ikke så dyrt når man regner det om slik. Og har man tatt servicer hos merkeverksteder har man gjerne mobilitetsgaranti i orden også. Det er en fin invistering det.

I tillegg er det greit å ha tatt alle servicer på merkeverksted hvis det etter garantitidens utløp oppstår noe, sannsynligheten for å få dekket noe eller alt på goodwill er da betydelig større enn ellers. 

I mitt tilfelle betaler jeg en fastpris for service som ender opp i en pris på 70 øre pr. km.

På 3000rpm ligger jeg på rundt 130-140 i S8'en. Laveste forbruket jeg får den på er 1.1 hvis jeg kjører 100 på cruise uavbrutt, ikke alt for ille for 2200kg og 5.2 V10 motor.

Du får nok lavere forbruk av å kjøre manuelt. Cruisecontrol trekker opp forbruket på alle biler jeg har testet det på.

Ang. turtall ligger min på drøyt 2000 rpm i 150km/t.

post-219427-0-50706800-1541531255_thumb.jpg

Forbruket er også relativt lavt synes jeg.

post-219427-0-08182400-1541531306_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Sverige? nilssons bil rett over grensa er autorisert vag verksted eller så kan vel mekonomen eller snapdrive og ta vel service

Fikk nylig pristilbud på storservice, samt bremsebytte og annet smått på en A3.

Nilsson Bil skulle ha en hundrelapp mindre enn Mekonomen som ligger et par mil unna. Mekonomen som ligger 2 mil i annen retning skulle ha ca 25% mer.

Be om pristilbud på jobben.

Lenke til kommentar

Jaas, jeg er faktisk på jakt etter enten 330ci, eller Impreza, og når jeg så det der.. det var en bil jeg faktisk kunne likt hadde den ikke vært tuklet så mye med.. selv girspaken er byttet til nyere gen. bmw asså wtf

Ja, jeg stussa på det jeg og.. Ikke det at jeg har noe problem med den nye girspaken, men hvis du kjøper en 2001 modell 3 serie til den prisen så forventer man jo at den er så original som mulig tenker jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...