onkel_jon Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 Hvor drar man egentlig dersom man skal ha service på nyere VAG og ikke kan gjøre det selv? Drit i Møller av flere grunner.. Sverige? nilssons bil rett over grensa er autorisert vag verksted eller så kan vel mekonomen eller snapdrive og ta vel service Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 Jammen er verdt det så det går bra (søkte litt på google og avg. mpg er 20, dvs. 8.5 km per liter shiiiit hehe) men har litt med ossen man kjører å, kan bruke mindre med snill kjøring. Du ligger nok ihvertfall over/rundt en liter på mila uansett hvor snill du kjører. Subaru er ikke bensingjerrig bil. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 En Renault jeg kjører nå ligger på gjennomsnitt 8.6km per liter med en puslete 1.6L motor. Regner vel med at det er fordi den ligger på 3000rpm i 90km/t. Kjører hovedsaklig på hovedvei På 3000rpm ligger jeg på rundt 130-140 i S8'en. Laveste forbruket jeg får den på er 1.1 hvis jeg kjører 100 på cruise uavbrutt, ikke alt for ille for 2200kg og 5.2 V10 motor. Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 Ser det diskuteres mye om servicepriser. Selv om ikke det virker logisk for alle, så er det en gang slik at et premium bilmerke koster mer å kjøpe. Videre vil servicen og ofte deler være priset høyere. Ikke alltid, men ofte, og det er bare sånn. Tankegangen er slik at msn skal gjerne ha litt ekstra råd for å kjøpe premium, og det blir en selvsagt følgeskade at vedlikeholdet også koster mer. Å sammenligne priser på ikke-premium biler og service blir litt som å sammenligne rep og service på en vanlig enkel printer og en multifunksjonsskriver ... eller en moped kontra en litt avansert motorsykkel. Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 (endret) Jammen er verdt det så det går bra (søkte litt på google og avg. mpg er 20, dvs. 8.5 km per liter shiiiit hehe) men har litt med ossen man kjører å, kan bruke mindre med snill kjøring. Som de andre sier blir det nok et sted rundt 1-1,2 L/mil, gjerne opp mot 1,5 hvis det er mye bykjøring. Er ikke så aller verst det for en 2,5 L motor. Med mindre man har avstenging av sylindere eller lignende så er det ikke så lett å trylle seg til et lavere forbruk, gitt at man allerede bruker så lavt turtall/så høye gir som praktisk mulig. Har hatt en 2,8 L bensinmotor i noen år nå, den har stort sett ligget på 1-1,2 L/mil. Byttet til 3,8 L i sommer, da går naturligvis forbruket opp. Edit: Og så lenge du har innstillingen om at det er verd det så bør det gå bra, med mindre du kjører 1,7 mill. km per år, slik som Darkbill Endret 6. november 2018 av Frank Drebin Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 Som de andre sier blir det nok et sted rundt 1-1,2 L/mil, gjerne opp mot 1,5 hvis det er mye bykjøring. Er ikke så aller verst det for en 2,5 L motor. Med mindre man har avstenging av sylindere eller lignende så er det ikke så lett å trylle seg til et lavere forbruk, gitt at man allerede bruker så lavt turtall/så høye gir som praktisk mulig. Har hatt en 2,8 L bensinmotor i noen år nå, den har stort sett ligget på 1-1,2 L/mil. Byttet til 3,8 L i sommer, da går naturligvis forbruket opp. Edit: Og så lenge du har innstillingen om at det er verd det så bør det gå bra, med mindre du kjører 1,7 mill. km per år, slik som Darkbill Spritmonitor rapporterer i snitt rundt 1,4-1,5. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 Man kjøper ikke en sånn bil med bensinforbruk i tankene.. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 Det blir ofte ikke så dyrt når man regner det om slik. Og har man tatt servicer hos merkeverksteder har man gjerne mobilitetsgaranti i orden også. Det er en fin invistering det. I tillegg er det greit å ha tatt alle servicer på merkeverksted hvis det etter garantitidens utløp oppstår noe, sannsynligheten for å få dekket noe eller alt på goodwill er da betydelig større enn ellers. I mitt tilfelle betaler jeg en fastpris for service som ender opp i en pris på 70 øre pr. km. På 3000rpm ligger jeg på rundt 130-140 i S8'en. Laveste forbruket jeg får den på er 1.1 hvis jeg kjører 100 på cruise uavbrutt, ikke alt for ille for 2200kg og 5.2 V10 motor. Du får nok lavere forbruk av å kjøre manuelt. Cruisecontrol trekker opp forbruket på alle biler jeg har testet det på. Ang. turtall ligger min på drøyt 2000 rpm i 150km/t. Forbruket er også relativt lavt synes jeg. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=128575130Styggere felger tror jeg en skal lete lenge etter Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=128575130 Styggere felger tror jeg en skal lete lenge etter Deep dish pizzas Lenke til kommentar
Pstereo Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 Sverige? nilssons bil rett over grensa er autorisert vag verksted eller så kan vel mekonomen eller snapdrive og ta vel service Fikk nylig pristilbud på storservice, samt bremsebytte og annet smått på en A3. Nilsson Bil skulle ha en hundrelapp mindre enn Mekonomen som ligger et par mil unna. Mekonomen som ligger 2 mil i annen retning skulle ha ca 25% mer. Be om pristilbud på jobben. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 De fleste rett over grensa legger seg visst gjerne på nesten norske priser, tusenlappene kan visstnok først spares om man feks tar turen til gøteborg. Lenke til kommentar
tezzo Skrevet 9. november 2018 Del Skrevet 9. november 2018 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=133351055 Lenke til kommentar
toth Skrevet 9. november 2018 Del Skrevet 9. november 2018 For en pris..! Er folk villig til å gi det for en 2001? 1 Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 9. november 2018 Del Skrevet 9. november 2018 Denne kunne sett mye bedre ut om de hadde holdt den original, og mindre harryoppspjåket. Antageligvis mer verdt original, også. 1 Lenke til kommentar
tezzo Skrevet 9. november 2018 Del Skrevet 9. november 2018 Jaas, jeg er faktisk på jakt etter enten 330ci, eller Impreza, og når jeg så det der.. det var en bil jeg faktisk kunne likt hadde den ikke vært tuklet så mye med.. selv girspaken er byttet til nyere gen. bmw asså wtf Lenke til kommentar
fiskerdigg123 Skrevet 9. november 2018 Del Skrevet 9. november 2018 Jaas, jeg er faktisk på jakt etter enten 330ci, eller Impreza, og når jeg så det der.. det var en bil jeg faktisk kunne likt hadde den ikke vært tuklet så mye med.. selv girspaken er byttet til nyere gen. bmw asså wtf Ja, jeg stussa på det jeg og.. Ikke det at jeg har noe problem med den nye girspaken, men hvis du kjøper en 2001 modell 3 serie til den prisen så forventer man jo at den er så original som mulig tenker jeg. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 9. november 2018 Del Skrevet 9. november 2018 Han har faktisk montert en girspak fra F10 automat ser det ut som, i E46 manuell. Omg. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 9. november 2018 Del Skrevet 9. november 2018 Nei, det er en automatbil i utgangspunktet. Men pussig er det lell. Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 9. november 2018 Del Skrevet 9. november 2018 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=133470435 Bilde 4, 5 og 7. Dette må være noe fra dypt nede i Designo-katalogen? 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå