Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eller 17.. kan dog variere på modell, Audi er såpass freidige at prisene er proporsjonalt økende med tallet etter A-en. Timeprisen på en A6 er høyere enn på A3, selv om nøyaktig samme jobb skal gjøres med nøyaktig samme del.

Ja det er klart det koster, er VAG bilene verksteder lever av.

Disse 2.0 motorene har som regel intervall på 120 tusen. Så spørs det litt når første ble tatt, den kan jo ha blitt tatt på alt fra 100 til 130 f.eks. Før var det ofte tidsintervall på 5 år også, dette har de tatt bort for de aller fleste modeller nå. Kun KM intervall som regel. Men må alltid sjekkes hos forhandler på hver enkelt modell da taster de inn i et system og får opp intervallet sånn. Slike ting har de sluttet å skrive på papir/instruksjonsbok da det kan forandres etter hvert elektronisk. Det var vel denne 2.0 tdi pumpedyse som hadde problem med oljepumpehavari som etterhvert tok de fleste motorene. Men vet ikke om denne er pumpedyse eller common rail, tror denne er så gammel at den har pumpedyse.

Lenke til kommentar

Ja , Opel med lotus motor. Sikkert fett for rånere :p

The Lotus Carlton (other names include Vauxhall Lotus Carlton, Lotus Omega and Opel Lotus Omega) is a Vauxhall Carlton/Opel Omega A saloon upgraded by Lotus to be a 177 mph (285 km/h) sports saloon with acceleration to equal contemporary supercars. Like all Lotus vehicles, it was given a type designation—Type 104 in this case. The external differences were minimal with the addition of a rear spoiler, vents on the bonnet, Lotus badges on the front wings and bootlid, a bodykit and considerably wider wheel arches distinguishing it from a standard Carlton/Omega.[1] The car was only sold in one colour, a shade called Imperial Green, a very dark green that in anything but direct light appears black.

Fremdeles er det en Opel Vauxhall , eller ? https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lotus_Carlton
Lenke til kommentar

Litt av grunnen til at den var "verdens raskeste" var kanskje at den kom i de tider da i hvert fall Mercedes og BMW, etter litt dårlig PR i form av litt mange dødsulykker, ble enige om ikke å oppgi høyere toppfart enn 250 km/t på familiebilene sine. Men Lotus-Opelen fikk skryte.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Kjapt google søk, så var heftigste Mercedes i 1992 600SL? 0-100 på 5.7 og uten fartsperre gjorde den 273km/t. Og dette er jo ingen familie bil heller. 500E blir vel da mest naturlig å sammenligne med, og der mangler det litt opp til opelen.

 

M5 fra den tiden ser heller ikke ut til å hamle opp rent ytelsesmessig. (Det er jo ikke store forskjeller selfølgelig)

 

Så i 1992 og rundt der vil jeg tippe det var lite/ingenting som hamlet opp med Opelen i "familiebil klassen", men såklart kunne jo BMW og Mercedes også skrytt av lignende ytelser.

 

Uansett, jeg er ingen Opel fan men det er en rå bil spør du meg. Selv etter dagens standard.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...