Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hæ? jeg vet godt hva innpress er?

 

edit: åja du sikta til kommentaren på toppen her?

 

Hjelper ikke med brede felger om innpresset er feil... Eller vil du ha så brede felger at man fyller hele hjulbuen, sånn at bilen ikke får svinget eller noe som helst?

 

Var det liksom en sherlock kommentar at det ikke hjelper med brede felger hvis man har feil innpress? eller forsøk på morsomhet/trolling som feila?

 

hvem har forresten sagt noe om å ha så breie felger at man ikke får svingt?

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar
hæ? jeg vet godt hva innpress er?

 

edit: åja du sikta til kommentaren på toppen her?

 

Nei jeg sikta til kommentaren din, du kan jo ikke vite hva innpress er hvis du mener at brede felger og coilovers er det som skal til for å få hjula flush med hjulbuene?

Lenke til kommentar

Brede felger med feil innpress vil fortsatt ikke gjøre felgene jevne med hjulbuer... Riktig innpress på smalere felger vil derimot gjøre det.

 

Alle coiloversett inneholder vel ikke muligheten for justering av camber? Og hvis du mener at man kan fikse felgene flush med justering av camber, hva slags slitasje vil man få på hjulene da?

Lenke til kommentar

Hvorfor tar du opp feil innpress hele tiden? Man kjøper jo selvfølgelig felger som ikke tar borti hjulbrønnen/demper osv eller skjermkanten?

 

Er å ta opp praktiske spørsmål ved modifisering av en bil et desperat forsøk på å ro seg i land eller har jeg misforstått noe nå?

 

Er opppsett av hjuloppheng nytt for meg? hehe ja den var skarp ;)

Lenke til kommentar
Hvorfor tar du opp feil innpress hele tiden? Man kjøper jo selvfølgelig felger som ikke tar borti hjulbrønnen/demper osv eller skjermkanten?

 

Fordi du mener at man skal "la coilovers og breie felger gjøre den jobben istedet".. Noe som er en merkelig fremgangsmåte da det er innpress som bestemmer felgens posisjon og ikke bredden på felga.. (eller coilovers for den saks skyld)

Lenke til kommentar

Fordi at felgens ytterkant vil være plassert feil ved feil innpress. Du får jo ikke flyttet felgens ytterkant til en fin posisjon uten å ha et innpress som flytter kanten dit.

 

Handler ikke om å ta borti noe som helst, det handler om å plassere felgene riktig, i bredden av bilen.

Lenke til kommentar

Mente at bilen bør gjøre the walk istedetfor at et klistremerke gjør the talk.

 

Er du så pirkete at jeg måtte legge til denne parantesen?

"la coilovers og breie felger (med innpress som gjør at felgen går kant i kant med skjermen) gjøre den jobben istedet"

 

Man utnytter gjerne det man har plass til i hjulbrønnen hvis man skal ha breiere lisser og kjøper felger i henhold til det, men dette er jo så åpenbart at jeg trodde det skulle være unødvendig å være så presis i denne tråden.

 

Kan gjerne begi meg ut på en lengre diskusjon ang. valg av felger og hjuloppheng til forskjellige biler, men det hører vel hjemme i en egen tråd? Prøver ikke å være fiendtlig, elsker å diskutere bil :)

 

 

Hvorfor tar du opp feil innpress hele tiden? Man kjøper jo selvfølgelig felger som ikke tar borti hjulbrønnen/demper osv eller skjermkanten?

 

Fordi du mener at man skal "la coilovers og breie felger gjøre den jobben istedet".. Noe som er en merkelig fremgangsmåte da det er innpress som bestemmer felgens posisjon og ikke bredden på felga.. (eller coilovers for den saks skyld)

 

Hvem har sagt noe om valg av innpress på felgen? Hadde jeg kommet med noen spesifikke dimensjoner som viste seg å kun gjøre at felgen bygger lengre innover så greit, men det er vel ikke tilfellet?

 

å flytte felgen lengre ut kan jo lett gjøres bare med spacere, men poenget mitt var at istedet for å rice bilen så jævlig hadde det vært litt kulere å faktisk gjøre bilen lav (uten bruk av black and decker) og med felger som faktisk er breie/ bygger ut ift original dimensjon.

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar

Handler jo ikke om å være pirkete, det virket bare som om du mente at brede felger og coilovers vil plassere felgen fint i forhold til skjermkant. På et skrevet innlegg kan vi ikke gjøre annet enn å argumentere mot det som faktisk står skrevet.

 

Det er jo heller ikke noe problem å få en "smal" felg til å ligge kant-i-kant, så lenge innpresset er riktig. (selvfølgelig til en viss grad)

Endret av fredrik
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor dere to skulle sette dere så jævlig på bakbeina av den enkle formuleringa mi? se det i sammenheng med det som står der så skjønner dere vel veldig greit hva jeg mener? Som nevnt lager ikke en lang utredning av oppsett på bil når poenget kun var å le litt av han stakkaren med mazdaen.

 

edit: som sagt fortsetter gjerne diskusjonen i en annen tråd :)

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar
Som nevnt lager ikke en lang utredning av oppsett på bil når poenget kun var å le litt av han stakkaren med mazdaen.

 

Og der er vi egentlig enige, så vi kan like greit stoppe her. Jeg burde egentlig ikke begitt meg ut på det in the first place. Bør vel være et godt eksempel.

 

Men vi vet i allefall hvor vi står, og har for så vidt blitt enige nå tror jeg. God kveld videre! :p

Lenke til kommentar

For å ikke bruke enda mer plass putta jeg svaret i en spoiler :)

 

 

Hehe jepp det er sant, ble litt satt ut når jeg ble angrepet av to stykker og til med en link til wikipedia om hva innpress er :p

 

Du må gjerne slette innleggene mine her, har ikke noe behov for å "vise meg" her evt. skille det ut i en egen tråd. De som er på jakt etter morsomme finn annonser blir vel litt skuffa når vi plutselig brukte en hel side på denne diskusjonen.

 

edit: leste gjennom svarene her en gang til og jeg mener at man må misforstå med vilje for å tro at jeg mente at man skulle montere felger som kun bygger inn

 

Nå får jeg komme meg hjem, er vått og fint ute og skal legge noen breie med rallyfelgene mine med kant-i-kant innpress/bredde og justerbare koni , har heller ingen klistremerker :tease:

 

 

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...