Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

 

Hva er dette Grade-greiene selger sikter til?

Auksjons plassen inspiserer biler, veldig nøye og hver minste lille ting blir nevnt i tilstandsrapporten. 

https://www.providecars.co.jp/japanese-car-auctions/auction-grading/

 

Grades: 

 

 

Grade 7, 8, 9 or S is given to a new car that is being sold in an auction, with only delivery mileage.

Grade 6 Similar to the cars above but with a little more than delivery mileage.

Grade 5 to a car with exceptionally low mileage and in mint condition.

Grade 4.5 is in excellent condition, but can also have mileage of up to 100K.

Grade 4 is a good, solid car.  Mileage is not an issue (could be low or high).

Grade 3.5 is similar to a grade 4 but may need more paint and panel work. Alternatively, it may have high mileage.

Grade 3 often has either serious paint and panel, or it has had a panel replacement somewhere. Grade 3 cars can also be basically grade 3.5s in terms of condition, but with very high mileage.

Grade 2 is reserved for vehicles in the worst condition. This does not mean that they are write offs, simply that they have experienced deterioration such that they are now in a very poor state. A grade 2 vehicle will often have corrosion, perhaps corrosion holes and other serious issues. If you are looking for “classic” and other older cars or older trucks and buses, you will find a number of them are grade 2.

Grade 1 Can be one of the following

1). After market turbo / engine (some sort of serious modification to the original vehicle)

2). Transmission changed from auto to manual.

Grade 0, A, R, RA are repair history cars. The auctions definition of “repair history” is a car that has had an inside panel repaired in some way. This can range from extremely minor to major.

 

 

 

"Grade 0, A, R, RA are repair history cars. The auctions definition of “repair history” is a car that has had an inside panel repaired in some way. This can range from extremely minor to major."

 

Betyr det at hvis bare et høyttalerdeksel er byttet så får hele bilen grade 0? eller graderes de forskjellige delene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De der er dritkule. Tanta til en tidligere kjæreste av meg hadde en sånn en. Jeg lånte den et par ganger og vekket mye oppmerksomhet. Det hjalp sikkert at jeg trodde jeg var kul med solbriller mens jeg blasta Haddaway og 2Unlimited på max volum med vinduet nede. Dødgangen på styret var 3-4 cm og rattet løsnet av og til fra stammen husker jeg. Good times.

Endret av H.A.M.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...