Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

 

Luftkjølt motor bak, bakhjulsdrift, manuell girkasse, kun 600 kg og Ferrari-rød. Denne er virkelig en klasse for seg selv.

 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=118406350

Svogeren min har en sånn. Dens største fortrinn er at den kan dyttes av én mann.

 

En gang vi var unge og dumme på ferie så vi en parkert Polski i en smal gate, som vi løftet opp og snudde 90° så den sto på tvers. Jeg kan nesten ikke tro den veier så mye som 600, det gikk veldig lett å flytte den. Vi så også en Yugo som noen hadde veltet over på siden. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke hvorfor det er så "populær" i Norge. I USA har de samme status som Honda Civic..

"Litt" andre bil og bensinpriser over der da.

Leste nettopp om en som hadde kjøpt 2010 Toyota Tundra med 135 tusen miles og den lille V8 motoren. 15 tusen dollar.

En slik penge i Norge gir deg en 15 år gammel Hilux med en 90 hesters turbodiesel.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor det er så "populær" i Norge. I USA har de samme status som Honda Civic..

 

Mangel på alternativer gjør at man må akseptere det som finnes. Norge har trolig blant det tynneste utvalget av merker og modeller av biler å velge mellom i verden, samtidig som det er kombinert med at vi har de høyeste prisene på dette.

Lenke til kommentar

Det er jo forferdelig trasig.. Bilene er så dyre at når de først blir så gamle at en vanlig mann skal kunne kjøpe en, har de faen fått kultstatus og blitt samlerobjekt. Med mindre du nøyer deg med å kjøpe en som en eller annen Arne-Elvis fra Toten har rævkjørt hver finværshelg de siste to tiårene..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det har bygget seg opp en hype rundt Nissan S13/S14 i USA og det har begynt å bli merkbart i Norge også. Ser det f.eks på Youtube der alle kjøper seg 240sx og det blir skapt hype rundt dem slik at markedet blir dyrere. Gjelder også forøvrig andre JDM biler som Skyline og Supra. 

Lenke til kommentar

 

 

Luftkjølt motor bak, bakhjulsdrift, manuell girkasse, kun 600 kg og Ferrari-rød. Denne er virkelig en klasse for seg selv.

 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=118406350

Svogeren min har en sånn. Dens største fortrinn er at den kan dyttes av én mann.

 

En gang vi var unge og dumme på ferie så vi en parkert Polski i en smal gate, som vi løftet opp og snudde 90° så den sto på tvers. Jeg kan nesten ikke tro den veier så mye som 600, det gikk veldig lett å flytte den. Vi så også en Yugo som noen hadde veltet over på siden. 

 

Skal inn neste helg og dytte den litt mer. Vi skal prøve å få den EU-godkjent. :ph34r:

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Jeg håper hypen hjelper på prisen for min del når jeg skal selge min S14a.. Hadde liksom tenkt pris på 130k også plutselig dukker denna S13 opp til mer enn hva jeg ga for mim nyere modell for 8 år siden.. Greit nok at det er gjort betydelig mye mer på den enn min, men læll!

Satser på å få tak i en skyline før de skyter til himmels og.

Lenke til kommentar

Helt banalt, jeg vet om et par i japan i bayside blue og med komplett gtr look som koster rundt 180k ferdig levert til europeisk havn. Og avgiften på de inn til norge ligger rundt 50k tror jeg..

 

Hørt om en som er tatt inn nå som lå tilsalgs i Nederland for 180k som planlegges å selges for rundt 400 til høsten.. ?

Skal jeg ha så henter jeg en selv, men da må man bare finne ut av reg i eu først.

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har sett i importkalkulatoren til mobile24.no på de gtt den siden har så ligger avgiftene på rundt 40-50k. Den siden jeg ser biler i japan på så koster ek r34 gtt med gtr look rundt 22k euro levert til havn i tyskland/nederland/sverige/oslo etc. Men må først regges i eu før man kan regge her i Norge.

Lenke til kommentar

Man kan spare store summer. Og det er naturligvis et større marked, så sjansen for å finne godt ivaretatte biler blir da større.

 

Det negative er jo selvfølgelig at man må gå gjennom en omfattende papirmølle for å få bilen norskregistrert. Det er vanskelig å reklamere om du har kjøpt katta i sekken. Og du vil muligens få litt vansker med å selge bilen igjen. Iom at den er bruktimportert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...