Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ekspert uttalte seg om dette, og han mente at man som selger ikke kunne fraskrive seg ethvert ansvar ved å selge som rep.objekt.

Som selger blir det verre og verre, kjøp mellom private har kjøper 2 års reklamasjonsrett mot feil "selger burde visst". Dette blir noe diffust. Men dersom man som selger kommer over et mareritt av en kjøper kan man sitte med veldig store problemer i forhold til skjulte feil og mangler, mangler som selger som oftest aldri kan vite noe om. F.eks at svinghjulet ryker etter 10 tusen km, ikke uvanlig på dieselbiler. Koster fort 20 tusen.

Lenke til kommentar

Det er mulig å avtale seg bort fra reklamasjonsretten. Dette fritar uansett ikke selger for alt ansvar. Kjøper kan ha et krav mot selger dersom:

 

- selger har holdt tilbake opplysninger, og det antas å ha innvirket på kjøpet

- selger har gitt feil opplysninger, og det antas å ha innvirket på kjøpet

- bilen er i dårligere stand enn kjøper hadde grunn til å regne med ut fra opplysninger, prisen, alderen og kilometerstanden.

 

Er bilen kjøpt hos en privatperson, må bilen være i vesentlig dårligere stand.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

En ekspert uttalte seg om dette, og han mente at man som selger ikke kunne fraskrive seg ethvert ansvar ved å selge som rep.objekt.

 

Dette er selvsagt riktig - hvis jeg skulle solgt rep.objekt hadde jeg avtalt bortfall av reklamasjon. Eneste grunnen til å selge som det er jo at men forstår det er feil her som er dyre eller ukjente, og det må man også formidle til selger - det hjelper ikke å selge som rep-objekt fordi fangeren har en bulk om det viser seg at bilen har kjørt uten olje de siste 10 mil og det ikke er opplyst om.
Lenke til kommentar

Smaken er som baken. Men + og + kan fort bli minus. I dette tilfelle blodharry.

Jeg digger 70-talls Royce, og hadde solgt bestemor for en 462ci. Men sammen ble dette helt jævlig.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=103944174&fks=103944174

 

Skjønner godt flasken i baksetet for om du blir sittende med knærne i veltebøylene trenger du minst alko for å døyve smertene. Herregud.

Lenke til kommentar

Hva er galt med den spoileren der? Den er jo kjempeliten. Er jo ikke en Fast and the Furious-spoiler akkurat

Ellers så ser det ut som M-performance. Syns bilen var veldig smakfullt utført jeg, hadde en lik bare at det var F31 (318d) og i Melbourne Red farge, utrolig ålreite biler :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...