Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Opplevde at en bil jeg solgte ble flippa. Jeg var dønn ærlig med alt som var galt me den og viste frem alt av rust og lignende, en av de større kostnadene å fikse var en defekt kompressor for AC (som var forsøkt å etterfylt gass på men bekreftet defekt av verksted). Solgte den til en kar som la den ut en ukes tid etterpå til 40K mer enn han ga for den (50K) hvor jeg så på bilder at det som var av rust på kanaler og lignende såvidt var sprayet over med boblende lakk og i beskrivelsen i anonsen var feilen med AC uniten beskrevet som "Air Conditionen er litt svak, må sikkert fylles på meg gass" selv om han viste godt at kompressoren var defekt. Ellers utela han vertfall i anonsteksten å nevne noen av de andre småfeilene som kan være litt værre å oppdage for en uerfaren kjøper.

 

Pill råttent.

Håper du sjekket med svv hvem ny eier ble og ga ham beskjed så han kunne heve kjøpet. Endret av toth
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selges som den er, selges som rep-objekt og slike ting er generelt et (dårlig) forsøk fra selgers sin side på å utelate ansvaret det innebærer å selge bil.

"Som den er" er ganske nytteløst forsvar, men rep-objekt og delebil vil jeg si er mer innafor - da opplyser man jo at bilen trenger reparasjon, og priser deretter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Elbiler er nok litt unikt akkurat der, med at de generelt sett har en del høyere verditap.
Batteriet taper seg over tid, og er ofte fryktelig dyrt å bytte.

I tillegg så går utviklingen på batteri veldig fort, slik at den potensielle rekkevidden til en 7 år gammel bil blir ikke veldig attraktiv sammenlignet med en ny bil i dag.

Lenke til kommentar

 

 

Ser den ble lånt til (heftelser) med 239.000 i sept. 2011

 

dvs. verditap 184.000 på litt over 6 år.

 

Er det vanlig på denne typen bil, eller ny-biler generelt?

 

Dette er et ganske spesielt tilfelle, da denne biltypen ("Trilling") var egentlig den første normale og moderne elbilen til salgs for vanlige folk. Når Leaf kom medførte det at trillingen ble satt ned med 50 tusen "over natta". Så forhandlerne av disse tok seg godt betalt i starten når disse bilene kom. I dag kan man kjøpe en ny trilling for 150 tusen, og får da med en rekke forbedringer siden bilen kom i 2011 til nå. En trilling til 50 tusen er en "slengebil" til bruk i nærområdet, ganske snerten og lett å parkere, fin for bruk lokalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...