Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mest trolig vil det finnes en og annen entusiast som fint greier det samme som ingeniøren i Tyskland da han gjerne har relevant utdanning eller så stor interesse for dette at han fint lager det samme.

 

Det er nok mye vi i dag tar forgitt at "hvermannsen" kan, som for 30 år siden primært var noe kun spesielt interesserte og ingeniører kunne.

Endret av Hansien
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig med Jokerjævel.

Simplisiteten til eldre biler er noe som gjør at det er mulig å holde liv i dem den dag i dag. Ryker servopumpen på en eldre bil er det en ganske enkel del man kan skifte selv på en ettermiddag.

Når den elektriske servostyringen på en moderne bil ryker blir det neppe enkelt å skaffe reservedelen om 30 år. Om den i det hele tatt får tak i er den trolig mektig overpriset, og avvises av ECUen pga serienummer mismatch eller noe annet produsenten av bilen har implementert for planned obsolescence.

 

Blir kjedelig for vår generasjon å bli gamle og ønsker å kjøpe drømmebilen fra ungdomstiden, men det finnes ikke deler til dem lengre :(

Lenke til kommentar

Det var vel ikke så mange for 20 år siden som tenkte at hele EWS og DME opplegget til BMW var så enkelt å forbipassere heller. Nå kan du jo bare møte opp foran en hvilken som helst bil med rekkesekser fra den tidsperioden med en hjerne som har kodet vekk EWS (startsperre), kutte av en kabel og starte bilen med en skrutrekker og kjøre bort. Ting som framstår som kompliserte i dag trenger ikke å være det om 10-20 år, så man trenger ikke å ta sorgene på forskudd. Tenk heller på at det blir forbudt å kjøre bensinbil innenfor ring 3 i Oslo i løpet av den tiden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Om en realistisk kan få i nærheten av en halv mill for disse i dag skulle en kjøpt og hatt stående ett noenlunde oppegående eksemplar for noen år siden. I min ungdomstid når jeg så på biler for min oppkommende 18 års dag (2009) var det ikke uvanlig å se disse for 200K +- alt ettersom tilstand på bilen, med mindre jeg ikke roter noe voldsomt nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...