Hansien Skrevet 15. februar 2018 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2018 Det var noen som greide å lage all den elektronikken som sitter i bilen. Tviler sterkt på at den kunnskapen blir borte helt med det første. 1 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 15. februar 2018 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2018 (endret) Men hvor lenge vil det være mulig å kjøpe nytt Og selv om en ingeniør nede i Tyskland vet hvordan noe fungerer, betyr ikke det at hobbymekaniker Mattis Hætta ifra Nord Tana vet hva han holder på med. Endret 15. februar 2018 av Jokerjævel 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 15. februar 2018 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2018 (endret) Mest trolig vil det finnes en og annen entusiast som fint greier det samme som ingeniøren i Tyskland da han gjerne har relevant utdanning eller så stor interesse for dette at han fint lager det samme. Det er nok mye vi i dag tar forgitt at "hvermannsen" kan, som for 30 år siden primært var noe kun spesielt interesserte og ingeniører kunne. Endret 15. februar 2018 av Hansien 2 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 15. februar 2018 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2018 Folk flasher jo ECUer selv om dagen. +1 til Hansien her i grunn Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 15. februar 2018 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2018 Skjønner poenget. Men så spørs det hvor mye energi hvermandsen orker å legge i å holde en utdatert bil i live. Nå er ikke alle bilentusiaster ingeniører. Dere kan ikke ignorere at det er to helt forskjellige ting å gjøre eget vedlikehold på en BMW fra 2015, og 1985. 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 15. februar 2018 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2018 Å holde en utdatert bil i live er akkurat hva entusiaster gjør. Og da er det uavhengig om det er 1985 eller 2015 som er utdatert modell. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 15. februar 2018 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2018 Poenget var at dagens biler ikke blir noen lek å holde i live når de nærmer seg, og har passert veteranstatus. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 15. februar 2018 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2018 Enig med Jokerjævel. Simplisiteten til eldre biler er noe som gjør at det er mulig å holde liv i dem den dag i dag. Ryker servopumpen på en eldre bil er det en ganske enkel del man kan skifte selv på en ettermiddag. Når den elektriske servostyringen på en moderne bil ryker blir det neppe enkelt å skaffe reservedelen om 30 år. Om den i det hele tatt får tak i er den trolig mektig overpriset, og avvises av ECUen pga serienummer mismatch eller noe annet produsenten av bilen har implementert for planned obsolescence. Blir kjedelig for vår generasjon å bli gamle og ønsker å kjøpe drømmebilen fra ungdomstiden, men det finnes ikke deler til dem lengre Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 15. februar 2018 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2018 Det var vel ikke så mange for 20 år siden som tenkte at hele EWS og DME opplegget til BMW var så enkelt å forbipassere heller. Nå kan du jo bare møte opp foran en hvilken som helst bil med rekkesekser fra den tidsperioden med en hjerne som har kodet vekk EWS (startsperre), kutte av en kabel og starte bilen med en skrutrekker og kjøre bort. Ting som framstår som kompliserte i dag trenger ikke å være det om 10-20 år, så man trenger ikke å ta sorgene på forskudd. Tenk heller på at det blir forbudt å kjøre bensinbil innenfor ring 3 i Oslo i løpet av den tiden. 3 Lenke til kommentar
DD- Skrevet 17. februar 2018 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2018 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=107518445 Utrolig rå og definitivt en drømmebil, men vet ikke om jeg ville ha betalt så mye. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 17. februar 2018 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2018 RS4 B5 har gått opp i pris i det siste, er nå ofte dyrere enn RS4 B7. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 17. februar 2018 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2018 Så er B5 ti ganger så lekker som B7 da Lenke til kommentar
toth Skrevet 18. februar 2018 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2018 Har alltid syntes B5 ser bedre ut enn både B6 og B7. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 18. februar 2018 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2018 (endret) Det er jo én ting, men bare syns det er å ta i at en B5 er "lekker" (vi snakker om en "Passat" her). Den kan bli tøff ja, og det begynner å bli få igjen av de regner jeg med Endret 18. februar 2018 av bshagen Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. februar 2018 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2018 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=114652960 Råkul bil, men jeez snakk om turdpolishing her da. Er borderline svindel. Lenke til kommentar
toth Skrevet 22. februar 2018 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2018 CE holder jo veldig god pris, men 220(heter den ikke egentlig 230?) er nok ikke den mest attraktive tenker jeg.. 300CE-24 har litt mer futt. Lenke til kommentar
Target.Aquired Skrevet 23. februar 2018 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2018 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=95586786&fks=95586786 Litt stiv pris, er den av gull kanskje? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 23. februar 2018 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2018 Denne er vel også litt stiv i pris, i tillegg til at den i mine øyne har helt feil felger og feil farge. Men dæven for en bil https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=114555630 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 23. februar 2018 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2018 Om en realistisk kan få i nærheten av en halv mill for disse i dag skulle en kjøpt og hatt stående ett noenlunde oppegående eksemplar for noen år siden. I min ungdomstid når jeg så på biler for min oppkommende 18 års dag (2009) var det ikke uvanlig å se disse for 200K +- alt ettersom tilstand på bilen, med mindre jeg ikke roter noe voldsomt nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå