Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo greit nok, poenget er at denne gamle diesel-femmern her drar ikke skinnet av pølsa en gang. Hva snakker vi her, ca 80-90HK? 16-1700kg og max dreimoment rundt 2-2500rpm?
Om den hadde hatt turteller så hadde det ikke akkurat vært noe poeng i å følge med på den, da den ikke kommer til å snu fort uansett, man kjenner jo hvordan motoren fungerer i bilen etter de første 5min man har i den uansett. Poenget mitt er at man ikke trenger en turteller i disse, det er ikke noe savn. Bedre å vite hva klokka er 

Men jeg er enig i at jeg satte litt for mye på spissen :p

Ikke for det altså, jeg syns disse gamle mercene er skikkelig fine biler, hadde ikke sagt nei takk til å ha et strøkent eksemplar om jeg skulle en gang samle litt på eldre tyske biler :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Det er jo greit nok, poenget er at denne gamle diesel-femmern her drar ikke skinnet av pølsa en gang. Hva snakker vi her, ca 80-90HK? 16-1700kg og max dreimoment rundt 2-2500rpm?

Om den hadde hatt turteller så hadde det ikke akkurat vært noe poeng i å følge med på den, da den ikke kommer til å snu fort uansett, man kjenner jo hvordan motoren fungerer i bilen etter de første 5min man har i den uansett. Poenget mitt er at man ikke trenger en turteller i disse, det er ikke noe savn. Bedre å vite hva klokka er 

Men jeg er enig i at jeg satte litt for mye på spissen :p

Ikke for det altså, jeg syns disse gamle mercene er skikkelig fine biler, hadde ikke sagt nei takk til å ha et strøkent eksemplar om jeg skulle en gang samle litt på eldre tyske biler :)

88hk (opp fra 80hk i 1979) og i underkant av 1500kg (US spec sedan er oppgitt 1450kg). 0-100 på under 18 sekunder!

Det er i hvert fall myye raskere enn 240D'en jeg kjørte en håndfull ganger på 80-tallet. :-D

Helt riktig at turteller er helt bortkastet i disse. Disse hadde godt med dreiemoment fra tomgang, og buttet ganske brått når du passerte maks hk, men du hørte jo selv at det var greit å geare i god tid før det, bortsett fra når du tok i gang i motbakke. Ble det for bratt sank turtallet til rundt maks dreiemoment (2400rpm på denne) og ble som regel der, hvis ikke var det bare å geare ned.

Uansett, det som en gang var en typisk bil for langkjørende selger, lastebileier eller storbonde er nå en trivelig cruiser, god lyd i femmeren og koselig interiør og komfort.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-2spvYRBZtB

Det er auksjon, da. Den lå ute til 300 for ikke så lenge siden. Men den har ligget ute leeenge, er noe muffens med den. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...