Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo greit nok, poenget er at denne gamle diesel-femmern her drar ikke skinnet av pølsa en gang. Hva snakker vi her, ca 80-90HK? 16-1700kg og max dreimoment rundt 2-2500rpm?
Om den hadde hatt turteller så hadde det ikke akkurat vært noe poeng i å følge med på den, da den ikke kommer til å snu fort uansett, man kjenner jo hvordan motoren fungerer i bilen etter de første 5min man har i den uansett. Poenget mitt er at man ikke trenger en turteller i disse, det er ikke noe savn. Bedre å vite hva klokka er 

Men jeg er enig i at jeg satte litt for mye på spissen :p

 

Ikke for det altså, jeg syns disse gamle mercene er skikkelig fine biler, hadde ikke sagt nei takk til å ha et strøkent eksemplar om jeg skulle en gang samle litt på eldre tyske biler :)

 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Det er jo greit nok, poenget er at denne gamle diesel-femmern her drar ikke skinnet av pølsa en gang. Hva snakker vi her, ca 80-90HK? 16-1700kg og max dreimoment rundt 2-2500rpm?

Om den hadde hatt turteller så hadde det ikke akkurat vært noe poeng i å følge med på den, da den ikke kommer til å snu fort uansett, man kjenner jo hvordan motoren fungerer i bilen etter de første 5min man har i den uansett. Poenget mitt er at man ikke trenger en turteller i disse, det er ikke noe savn. Bedre å vite hva klokka er 

 

Men jeg er enig i at jeg satte litt for mye på spissen :p

 

Ikke for det altså, jeg syns disse gamle mercene er skikkelig fine biler, hadde ikke sagt nei takk til å ha et strøkent eksemplar om jeg skulle en gang samle litt på eldre tyske biler :)

 

 

 

88hk (opp fra 80hk i 1979) og i underkant av 1500kg (US spec sedan er oppgitt 1450kg). 0-100 på under 18 sekunder!

Det er i hvert fall myye raskere enn 240D'en jeg kjørte en håndfull ganger på 80-tallet. :-D

 

Helt riktig at turteller er helt bortkastet i disse. Disse hadde godt med dreiemoment fra tomgang, og buttet ganske brått når du passerte maks hk, men du hørte jo selv at det var greit å geare i god tid før det, bortsett fra når du tok i gang i motbakke. Ble det for bratt sank turtallet til rundt maks dreiemoment (2400rpm på denne) og ble som regel der, hvis ikke var det bare å geare ned.

 

Uansett, det som en gang var en typisk bil for langkjørende selger, lastebileier eller storbonde er nå en trivelig cruiser, god lyd i femmeren og koselig interiør og komfort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...