Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

 

 

Kanskje om du er flink til å venstrebremse og liker å dra i stykker brekket over alt, men bakhjulsdrift er klart mer morsomt om vinteren imho :)

 

Klart er awd/rwd å foretrekke for lek, sommer som vinter, men fwd er ikke så kjedelig som folk skal ha det til på vinterføre.

 

Kan ikke gjøre dette med RWD..!

Og du får ikke gjort det her med FWD:

 

r35-drift.jpg

 

 

Poenget var bare, "morsom vinterbil" er ikke noe man forbinner med FWD når man har RWD og AWD tilgjengelig. Jeg er klar over at det går ann å gjøre morsomme ting med FWD, hadde FWD i flere år jeg også, men det er jo ikke sammenlignbart likevel :)

 

Artige videoer du kom med da, de var litt oppfinnsomme :D

Endret av bshagen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aldri skjønt hvorfor folk ønsker å bygge seg sånne dårlige kitcar-biler. Jeg mener, jeg skjønner "Ulv i fåreklær"-konsepter, men "Får i ulveklær"?  :huh: 

(...)

 

Med tanke på hvor mye "badge trimming" man ser er tydeligvis får i ulveklær ganske populært.

 

Eller så er det jo noen ganske unike kitcars også.

Lenke til kommentar

Er AWD moro da? Klart at det er nyttig om vinteren, men slenger du ut rompa om du trykker inn høyrepedalen?

Varierer veldig! Mange biler har dårlig AWD, som gjør at man må spinne i flere sekunder på forhjula før bakhjula blir tildelt kraft. 2001 Subaru Legacy Automat er ett flott eksempel på idiotisk AWD.

Man får hjelp på bakhjula om man står fast, men under kjøring oppfører den seg som en FWD (manuellkassen har 50/50 fordeling så den funker)

 

Min forrige bil var en Ford Sierra 4x4, og som de fleste 4x4 versioner av biler som egentlig er bakhjulsdrift så var det mest kraft på bakhjula. Bare 36% fremme. Da kan man sladde som en RWD og alikevell ikke kjøre seg fast.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Da er man heller ikke særlig oppdatert på forbrukerkjøpslov. "Selges som den står" betyr nada og niks. Kunne like gjerne skrevet "Jeg har spist brunost i dag" i annonsen.

Nå selges vel bilen av en privatperson og er således en handel mellom to forbrukere, da er ikke forbrukerkjøpsloven aktuell.

Utover det har du rett, men det er mulig å fraskrive seg ansvar i en handel der forbrukerkjøpsloven ikke kommer til anvendelse selv om det da ikke holder å skrive "Selges som den står"

Lenke til kommentar

"Dette er en bil for kjennere av BMW og galakser"

 

Hvor skal jeg begynne.. Her selges altså bil med "engelske øyne", sports speil med "sving signaler", og med unikt "KIT-TUNING deler fra USA".

 

Ellers er bilen utstyrt med logoprojektering under dørene, og svart hud (lol) i hele salongen.

Tok en stund før jeg skjønte at han mente angeleyes. Interiørlyset kan også ha fargen "sønn" eller "neon" angivelig. Og det menes ikke grønn, for den står i tillegg. Endret av toth
Lenke til kommentar

 

Da er man heller ikke særlig oppdatert på forbrukerkjøpslov. "Selges som den står" betyr nada og niks. Kunne like gjerne skrevet "Jeg har spist brunost i dag" i annonsen.

Nå selges vel bilen av en privatperson og er således en handel mellom to forbrukere, da er ikke forbrukerkjøpsloven aktuell.

Utover det har du rett, men det er mulig å fraskrive seg ansvar i en handel der forbrukerkjøpsloven ikke kommer til anvendelse selv om det da ikke holder å skrive "Selges som den står"

Du har rett, jeg så feil på annonsen, der er selvfølgelig kjøpsloven som gjelder her. Men som privatperson har du 5 års reklamasjonsrett, også på bruktbil kjøpt av privatperson, slik at evt feil og mangler skal være gjort rede for av selger ved en handel. Kjøper har undersøkelsesplikt, men har en sterk sak dersom skjulte feil og mangler som selger burde visst om kommer til syne uten at kjøper er informert.
Lenke til kommentar

Du har rett, jeg så feil på annonsen, der er selvfølgelig kjøpsloven som gjelder her. Men som privatperson har du 5 års reklamasjonsrett, også på bruktbil kjøpt av privatperson, slik at evt feil og mangler skal være gjort rede for av selger ved en handel.

Ja det er sikkert derfor Finn opplyser om 2 års reklamasjon på alle biler som blir solgt privat ;)

 

Kjøper har undersøkelsesplikt, men har en sterk sak dersom skjulte feil og mangler som selger burde visst om kommer til syne uten at kjøper er informert.

 

Det er fullt mulig å avtale seg vekk fra alle muligheter for reklamasjon ved privat salg/kjøp - men det holder som nevnt ikke å skrive "Selges som den står" - og isåfall tenker jeg kjøper må trekke selger for retten og bevise svik for å komme noen vei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...