Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje om du er flink til å venstrebremse og liker å dra i stykker brekket over alt, men bakhjulsdrift er klart mer morsomt om vinteren imho :)

Trenger ikke røre håndbrekket på forhjulsdrevet bil heller.

 

Klart er awd/rwd å foretrekke for lek, sommer som vinter, men fwd er ikke så kjedelig som folk skal ha det til på vinterføre.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Er AWD moro da? Klart at det er nyttig om vinteren, men slenger du ut rompa om du trykker inn høyrepedalen?

Varierer fra bil til bil. Noen har rett og slett ikke nok effekt til å engang få et hjul til å spinne på holkeføre, mens andre holder med en lettere touch på gasspedalen i en sving før moroa er i gang.

 

Min bil, f.eks, er relativ lett å få ut rompa på uten for mye satsing på vinterhalvåret. Det som derimot hindrer meg er at min bil ikke er mulig (p.d.d) å programere slik at en får slått helt av ESP, så i det øyeblikket jeg så vidt letter på gasspedalen slår dette inn.

Så skal jeg leke er jeg nødt til å holde gjevn/full gas hele tiden, og alle som har prøvd å sladde litt med bil uavhengig av hvor mange akslinger som er i drift vet at dette ikke går bra så lenge.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Passat 4motion ett eller anna er det beste jeg har kjørt på med snø, sidelengs altså... :p Var vel noe 70/30 bak/foran. Gikk fort men veldig kontrollerbart!

Har samme erfaring. 2004modell Passat 4motion 1,9TDI med 180hk. Gikk som "ei kule" sidelengs, og vanvittig godt balansert til å være en traust familiekjerre. :D

Lenke til kommentar

 

Kanskje om du er flink til å venstrebremse og liker å dra i stykker brekket over alt, men bakhjulsdrift er klart mer morsomt om vinteren imho :)

 

Klart er awd/rwd å foretrekke for lek, sommer som vinter, men fwd er ikke så kjedelig som folk skal ha det til på vinterføre.

 

Kan ikke gjøre dette med RWD..!

 

Eventuelt kan man bare satse nok og ha stålkontroll som denne fyren(om man ikke har moderne bil med el-brekk):

https://www.youtube.com/watch?v=aQ7m51S4M6Y

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kanskje om du er flink til å venstrebremse og liker å dra i stykker brekket over alt, men bakhjulsdrift er klart mer morsomt om vinteren imho :)

Trenger ikke røre håndbrekket på forhjulsdrevet bil heller.

 

Klart er awd/rwd å foretrekke for lek, sommer som vinter, men fwd er ikke så kjedelig som folk skal ha det til på vinterføre.

 

 

Det varierer ganske mye fra bil til bil, gitt. Har hatt forhjulstrekkere fra 80-tallet som pløyde rett frem uansett hva du gjorde, men f.eks. Focus I gikk det an å gjøre ganske mye morsomt med, både sommer og vinter, og et oppsett med gode dekk foran og dårlige bak er jo alltids god hjelp. :-) Uansett gir de fleste bakhjulstrekk (og 4wd) mer tilgjengelig moro, ja. Gi meg MX-5'en tilbake any day. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...