Vertical^ Skrevet 2. januar 2018 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2018 Under en kjøretur i dag tidlig kom jeg til å tenke på det innlegget der og "Faen, var ikke den Celicaen forhjulstrekk?". Glemte å endre 4 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 2. januar 2018 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2018 (endret) Haha, ja - for jeg kunne vanskelig forestille meg at du mente det der, når jeg etterhvert har sett hvilke biler du liker stortsett Endret 2. januar 2018 av bshagen 2 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 2. januar 2018 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2018 Er forhjulstrekk artig om vinteren? Ja, bare man kan kunsten å leke med forhjulsdrevet kjøretøy. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 2. januar 2018 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2018 Kanskje om du er flink til å venstrebremse og liker å dra i stykker brekket over alt, men bakhjulsdrift er klart mer morsomt om vinteren imho 1 Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 2. januar 2018 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2018 Kanskje om du er flink til å venstrebremse og liker å dra i stykker brekket over alt, men bakhjulsdrift er klart mer morsomt om vinteren imho Vokst fra det der for min del, Pajero med kjettinger og 30 cm snø er saken Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 2. januar 2018 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2018 (endret) De brøyter her jeg bor Må også innrømme at det er vanskelig å holde seg i skinnet når jeg har M3 med LSD Endret 2. januar 2018 av bshagen Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 2. januar 2018 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2018 Nå har jeg en bil hvor jeg kan velge mellom bakhjulsdrift , forhjulsdrift og firehjulsdrift. Firehjulsdrift er definitivt morsomst Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 2. januar 2018 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2018 Det kan jeg tro på 50/50? Må satse litt da men, utvilsomt morsomt! Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 2. januar 2018 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2018 Nå har jeg en bil hvor jeg kan velge mellom bakhjulsdrift , forhjulsdrift og firehjulsdrift. Firehjulsdrift er definitivt morsomst 2CV Sahara? 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 2. januar 2018 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2018 Volvo V60 phev Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 2. januar 2018 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2018 (endret) Kanskje om du er flink til å venstrebremse og liker å dra i stykker brekket over alt, men bakhjulsdrift er klart mer morsomt om vinteren imho Trenger ikke røre håndbrekket på forhjulsdrevet bil heller. Klart er awd/rwd å foretrekke for lek, sommer som vinter, men fwd er ikke så kjedelig som folk skal ha det til på vinterføre. Endret 2. januar 2018 av Hansien Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2. januar 2018 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2018 Er AWD moro da? Klart at det er nyttig om vinteren, men slenger du ut rompa om du trykker inn høyrepedalen? 1 Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 2. januar 2018 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2018 Er AWD moro da? Klart at det er nyttig om vinteren, men slenger du ut rompa om du trykker inn høyrepedalen? Kan få rompa godt ut med 4x4. Problemet er bare at man får ganske mye fart samtidig.... 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 2. januar 2018 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2018 Hvis du satser litt så kan du legge hele bilen på tvers med AWD ja Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 2. januar 2018 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2018 (endret) Er AWD moro da? Klart at det er nyttig om vinteren, men slenger du ut rompa om du trykker inn høyrepedalen? Varierer fra bil til bil. Noen har rett og slett ikke nok effekt til å engang få et hjul til å spinne på holkeføre, mens andre holder med en lettere touch på gasspedalen i en sving før moroa er i gang. Min bil, f.eks, er relativ lett å få ut rompa på uten for mye satsing på vinterhalvåret. Det som derimot hindrer meg er at min bil ikke er mulig (p.d.d) å programere slik at en får slått helt av ESP, så i det øyeblikket jeg så vidt letter på gasspedalen slår dette inn. Så skal jeg leke er jeg nødt til å holde gjevn/full gas hele tiden, og alle som har prøvd å sladde litt med bil uavhengig av hvor mange akslinger som er i drift vet at dette ikke går bra så lenge. Endret 2. januar 2018 av Hansien Lenke til kommentar
DD- Skrevet 2. januar 2018 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2018 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=106199461&fks=106199461 Virker som om disse A6ene er dyre å eie og denne er vel ikke noe unntak 4 Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 2. januar 2018 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2018 Passat 4motion ett eller anna er det beste jeg har kjørt på med snø, sidelengs altså... Var vel noe 70/30 bak/foran. Gikk fort men veldig kontrollerbart! Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 3. januar 2018 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2018 Passat 4motion ett eller anna er det beste jeg har kjørt på med snø, sidelengs altså... Var vel noe 70/30 bak/foran. Gikk fort men veldig kontrollerbart! Har samme erfaring. 2004modell Passat 4motion 1,9TDI med 180hk. Gikk som "ei kule" sidelengs, og vanvittig godt balansert til å være en traust familiekjerre. Lenke til kommentar
toth Skrevet 3. januar 2018 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2018 Kanskje om du er flink til å venstrebremse og liker å dra i stykker brekket over alt, men bakhjulsdrift er klart mer morsomt om vinteren imho Klart er awd/rwd å foretrekke for lek, sommer som vinter, men fwd er ikke så kjedelig som folk skal ha det til på vinterføre. Kan ikke gjøre dette med RWD..! Eventuelt kan man bare satse nok og ha stålkontroll som denne fyren(om man ikke har moderne bil med el-brekk): https://www.youtube.com/watch?v=aQ7m51S4M6Y 1 Lenke til kommentar
toffo Skrevet 3. januar 2018 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2018 Kanskje om du er flink til å venstrebremse og liker å dra i stykker brekket over alt, men bakhjulsdrift er klart mer morsomt om vinteren imho Trenger ikke røre håndbrekket på forhjulsdrevet bil heller. Klart er awd/rwd å foretrekke for lek, sommer som vinter, men fwd er ikke så kjedelig som folk skal ha det til på vinterføre. Det varierer ganske mye fra bil til bil, gitt. Har hatt forhjulstrekkere fra 80-tallet som pløyde rett frem uansett hva du gjorde, men f.eks. Focus I gikk det an å gjøre ganske mye morsomt med, både sommer og vinter, og et oppsett med gode dekk foran og dårlige bak er jo alltids god hjelp. :-) Uansett gir de fleste bakhjulstrekk (og 4wd) mer tilgjengelig moro, ja. Gi meg MX-5'en tilbake any day. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå