Styrmann Smisk Skrevet 12. november 2017 Rapporter Del Skrevet 12. november 2017 (endret) -.,-., Ikke at jeg har gjort det selv, men noen ganger kan det være fristende å avskjære alle tullingene som skal ha ting til halv pris. Solgte en iPhone for en stund siden og fikk 10 skambud og 2-3 i det prisleiet jeg tenkte meg. Men det er vel kanskje ikke så ille på bil. Si ikke det! Mye morsomt ute å går når man skal selge bil og. Husker jeg ikke feil var Audien som diskuteres under her annonsert til 80k Endret 12. november 2017 av Jokerjævel 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 12. november 2017 Rapporter Del Skrevet 12. november 2017 Det er en del idioter der ute som skal prute fælt. Jeg forventer at folk sjekker ut objektet det er snakk om FØR vi forhandler om pris. 1 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 12. november 2017 Rapporter Del Skrevet 12. november 2017 Jeg føler hvert fall at det er mindre fristende å gå å se på en bil hvor selgeren har avgjort for deg hvilke stand bilen er i og hva dette er verd. Det er veldig vanlig å oppgi en pris, og når noen kommer for å se på den og begynner å peke ut riper, bulker, utslitte dekk, ødelagt interiør osv så forhandler man det av prisen. Det er selvsagt opp til alle og enhver hva de ønsker å selge og betale for bilene sine, men det finnes andre ting man kan skrive enn "ferdig prutet" for å unngå skambud. (evt ikke besvar skambudene). 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 12. november 2017 Rapporter Del Skrevet 12. november 2017 Den eneste måten å unngå skambud på er nok å ikke forsøke å selge. Jeg har hatt en bil ute til salgs en stund nå, der har jeg fått flere skambud lavere enn innbyttepris fra folk som aldri har sett bilen. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 12. november 2017 Rapporter Del Skrevet 12. november 2017 Pruting er en del av gamet på finn. Ønsker man ikke den leiken: 1. Informerer: Ferdig prutet. 2. Ignorerer. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 12. november 2017 Rapporter Del Skrevet 12. november 2017 Jada, en del av gamet på et bruktmarked er selvsagt pruting men det er også normal høflighet å opprette en dialog før skambudet kommer. Jeg ignorerer selvsagt sånne idioter og blir heller sittende med bilen for alltid enn å selge til en uhøflig dritt. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. november 2017 Rapporter Del Skrevet 12. november 2017 Hvis jeg blir rik skal jeg en vakker dag invitere en "hva er det laveste du kan gå"-person på visning og kjøre over salgsobjektet med veivals foran øynene på vedkommende. 4 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 12. november 2017 Rapporter Del Skrevet 12. november 2017 Jeg gleder meg til jeg en gang i fremtiden skal selge en motorsykkel og noen spør hvor lavt jeg kan gå. Skal svare: "Et par km i timen, noe mindre enn det så tipper du" 4 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. november 2017 Rapporter Del Skrevet 12. november 2017 Solgte sykkel i sommer. Første dagen fikk jeg fem sånne henvendelser. Skal bruke den neste gang. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 13. november 2017 Rapporter Del Skrevet 13. november 2017 På den annen side. - Når man ser 90% av de prisene som ligger på finn så er det jo lagt inn godt med prutningsmonn. Jeg tittet endel etter sykkel i sommer, og det ligger jo ute haugevis av 2-3 år gamle sykler med godt med km som de skal ha 5-10k under nypris for (noe som forsterkes av at avgiftene har gått en god del ned på sykler under 1000kubikk de siste to årene, uten at det ser ut som bruktselgerne har tatt dette innover seg.) Personlig så blir det da sånn at jeg ikke gidder å ringe de for å prute en gang fordi jeg skjønner at de ikke er helt på nett.... Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 13. november 2017 Rapporter Del Skrevet 13. november 2017 (endret) Jeg forventer selv et visst prutningsmonn, det skjer hver gang man skal selge noe brukt, og legger ut ting selv med visshet om at jeg sjelden får det solgt til utbudspris. MEN, dette irriterer meg: 1. Når jeg annonserer en bil til salgs så er jeg ikke interessert i å bytte med bilen din. Da hadde jeg skrevet det. Og når du sender meg en melding som f.eks: "Jeg ha Audi A6, bytte+ god handel for deg ok? fordi er verdt mer enn bil din" så gidder jeg ikke å svare deg en gang. Du er en dust! 2. Alle bud under som er mer enn 10% av utbud er et skambud. Kan selvfølgelig variere, men ikke by 75.000 når noe ligger ute til 100.000. Du er en dust! 3. Står det at selger ikke ønsker annonseselgere så betyr det nettopp det, jævla bildatabasen eller hva faen dere heter. Dere har ikke endt opp med å ringe med ved en feiltagelse: dere har funnet annonsen min på finn og driter i at jeg ikke vil ha telefon fra dere. Sug pikk. Og dere er duster! /vent off Endret 13. november 2017 av H.A.M. 4 Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 13. november 2017 Rapporter Del Skrevet 13. november 2017 2. Alle bud under som er mer enn 10% av utbud er et skambud. Kan selvfølgelig variere, men ikke by 75.000 når noe ligger ute til 100.000. Du er en dust! Jeg er enige i byttetilbud og annonseselgere, men dette vil jeg si varierer veldig. - jeg kikket f.eks etter en litt spesifikk bil i fjor. - Tilsvarende biler med høy km lå rundt 40k ute, og så lå det 2-3 med lav km som selgerne skulle ha 110k for. - Her er det jo åpenbart et én av de har lagt ut alt for høyt og så har de andre hengt seg på - no way de hadde fått mer enn ~60k+ for de. (Dette var ikke biler med samleverdi) - generelt så mener jeg at man minst må forvente pruting på 10% på finn, og hvis man da ligger langt over 10% "påslag" på en grei pris så skjønner man jo at selger har altfor høye forventninger. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 13. november 2017 Rapporter Del Skrevet 13. november 2017 Ja, det kunne jeg kanskje spesifisert. Forutsetter selvfølgelig at du har prisa bilen etter markedet. Det er en kjensgjerning at mange tror at de prisene man finner på finn er det bilene går for = markedspris. Liggetid, unikhet etc er selvfølgelig med på å påvirke prisen og prutemuligheter. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 13. november 2017 Rapporter Del Skrevet 13. november 2017 Jeg er forresten litt usikker på om dette er ganske bøst, eller om det er helt på trynet. Vekker oppsikt ihvertfall.. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=106841937 Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 13. november 2017 Rapporter Del Skrevet 13. november 2017 Jeg skulle til å kommentere hvorfor folk ikke kjører seg større bil enn stasjonsvogn hvis de stadig har så full bil at de må ha skiboks. Men dette er jo faktisk en senket Q7 ja... Senket SUV med S7 frontleppe, faktisk. Konsept-kollisjon vil jeg si. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 13. november 2017 Rapporter Del Skrevet 13. november 2017 Nå nærmer de brukte Passelatene seg 700 000 kr, men er sikkert verdt det. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=103345519 Lenke til kommentar
toffo Skrevet 13. november 2017 Rapporter Del Skrevet 13. november 2017 Jeg er forresten litt usikker på om dette er ganske bøst, eller om det er helt på trynet. Vekker oppsikt ihvertfall.. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=106841937 Manglende oppmerksomhet fra mor i oppveksten tenker jeg. Se på meg! Se på meg! Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 13. november 2017 Rapporter Del Skrevet 13. november 2017 Nå nærmer de brukte Passelatene seg 700 000 kr, men er sikkert verdt det. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=103345519 Tror ikke jeg ville brukt så mye penger på en dieselbil i dag sånn egentlig, hadde vært bedre om den hadde den i bensinutgaven. Syns jeg i allefall Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 13. november 2017 Rapporter Del Skrevet 13. november 2017 Nå nærmer de brukte Passelatene seg 700 000 kr, men er sikkert verdt det. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=103345519 700 000 for en vw passat? wtf Lenke til kommentar
toth Skrevet 14. november 2017 Rapporter Del Skrevet 14. november 2017 Jeg skulle til å kommentere hvorfor folk ikke kjører seg større bil enn stasjonsvogn hvis de stadig har så full bil at de må ha skiboks.Det er ikke alltid man vil putte ski/brett i skiposen rett fra bakken, vått og skittent. Da er det greit med boks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå