Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

 

-.,-.,

 

Ikke at jeg har gjort det selv, men noen ganger kan det være fristende å avskjære alle tullingene som skal ha ting til halv pris. Solgte en iPhone for en stund siden og fikk 10 skambud og 2-3 i det prisleiet jeg tenkte meg. Men det er vel kanskje ikke så ille på bil.

 

Si ikke det! Mye morsomt ute å går når man skal selge bil og. Husker jeg ikke feil var Audien som diskuteres under her annonsert til 80k

 

post-452921-0-45985400-1510496491_thumb.png

 

post-452921-0-70070900-1510496501_thumb.png

Endret av Jokerjævel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg føler hvert fall at det er mindre fristende å gå å se på en bil hvor selgeren har avgjort for deg hvilke stand bilen er i og hva dette er verd. Det er veldig vanlig å oppgi en pris, og når noen kommer for å se på den og begynner å peke ut riper, bulker, utslitte dekk, ødelagt interiør osv så forhandler man det av prisen. Det er selvsagt opp til alle og enhver hva de ønsker å selge og betale for bilene sine, men det finnes andre ting man kan skrive enn "ferdig prutet" for å unngå skambud. (evt ikke besvar skambudene).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På den annen side. - Når man ser 90% av de prisene som ligger på finn så er det jo lagt inn godt med prutningsmonn.

 

Jeg tittet endel etter sykkel i sommer, og det ligger jo ute haugevis av 2-3 år gamle sykler med godt med km som de skal ha 5-10k under nypris for

 

(noe som forsterkes av at avgiftene har gått en god del ned på sykler under 1000kubikk de siste to årene, uten at det ser ut som bruktselgerne har tatt dette innover seg.)

 

Personlig så blir det da sånn at jeg ikke gidder å ringe de for å prute en gang fordi jeg skjønner at de ikke er helt på nett....

Lenke til kommentar

Jeg forventer selv et visst prutningsmonn, det skjer hver gang man skal selge noe brukt, og legger ut ting selv med visshet om at jeg sjelden får det solgt til utbudspris.

 

MEN, dette irriterer meg:

 

1. Når jeg annonserer en bil til salgs så er jeg ikke interessert i å bytte med bilen din. Da hadde jeg skrevet det. Og når du sender meg en melding som f.eks: "Jeg ha Audi A6, bytte+ god handel for deg ok? fordi er verdt mer enn bil din" så gidder jeg ikke å svare deg en gang. Du er en dust!

 

2. Alle bud under som er mer enn 10% av utbud er et skambud. Kan selvfølgelig variere, men ikke by 75.000 når noe ligger ute til 100.000. Du er en dust!

 

3. Står det at selger ikke ønsker annonseselgere så betyr det nettopp det, jævla bildatabasen eller hva faen dere heter. Dere har ikke endt opp med å ringe med ved en feiltagelse: dere har funnet annonsen min på finn og driter i at jeg ikke vil ha telefon fra dere. Sug pikk. Og dere er duster!

 

/vent off

Endret av H.A.M.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
2. Alle bud under som er mer enn 10% av utbud er et skambud. Kan selvfølgelig variere, men ikke by 75.000 når noe ligger ute til 100.000. Du er en dust!

 

Jeg er enige i byttetilbud og annonseselgere, men dette vil jeg si varierer veldig. - jeg kikket f.eks etter en litt spesifikk bil i fjor. - Tilsvarende biler med høy km lå rundt 40k ute, og så lå det 2-3 med lav km som selgerne skulle ha 110k for. - Her er det jo åpenbart et én av de har lagt ut alt for høyt og så har de andre hengt seg på - no way de hadde fått mer enn ~60k+ for de. (Dette var ikke biler med samleverdi) - generelt så mener jeg at man minst må forvente pruting på 10% på finn, og hvis man da ligger langt over 10% "påslag" på en grei pris så skjønner man jo at selger har altfor høye forventninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...