Mr. A Skrevet 24. august 2017 Rapporter Del Skrevet 24. august 2017 Det handler først og fremst om smak og behag, men jeg syns Richard Hammond (finner dessverre ikke kilde på det nå) sa noe som passet mitt syn på slike biler. Han mente en såkalt 'superbil' skal se ut som noe en tiåring har designet. Det skal se brutalt ut - det skal se ut som bilen kjører i 200 når den står parkert. Den skal ha karakter, noe jeg vil påstå de fleste moderne tyskere ikke har (finnes selvsagt unntak). Men som sagt.. smak og behag Nå satser jo ikke tyskerne spesielt mye på superbiler så ikke noe godt sammenlignings grunnlag. Nærmeste man kommer er vel Porsche. Audi, BMW og Mercedes går jo stortsett for byggekvalitet, luksus og sport over racing. Selv en splitter ny M5 blir jo en smule slapp i forhold til både P1 og 720s. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 26. august 2017 Rapporter Del Skrevet 26. august 2017 Superbiler-stempelet er jo litt antiklimatisk om dagen, en Ferrari 430 er jo en superbil, men blekner jo totalt når det kommer til P1 osv den også. Hypercar er kanskje litt bedre?M5 er jo bare en vanlig familiebil plutselig enda det er et drømmeobjekt for mange av oss (meg blant annet) Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 26. august 2017 Rapporter Del Skrevet 26. august 2017 Porsche 918 er en av tidenes sykeste biler, og Bugatti og Lamborghini er jo eid av VAG-gruppen, så at tyskerne ikke satser på superbiler blir litt feil å si. Skjønt, "satser", superbiler er vel mer PR enn et satsingsområde som sådan. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 26. august 2017 Rapporter Del Skrevet 26. august 2017 Porsche 918 er en av tidenes sykeste biler, og Bugatti og Lamborghini er jo eid av VAG-gruppen, så at tyskerne ikke satser på superbiler blir litt feil å si. Skjønt, "satser", superbiler er vel mer PR enn et satsingsområde som sådan. Men såvidt jeg vet så blir både Bugatti og Lamborghini produsert i italia. Blir jo litt som at jeg kjøper opp alle aksjene i for eksempel Lotus. Lotus blir jo ikke norsk selv om jeg eier 100% så lenge produksjonen fortsatt skjer på samme fabrikken med de samme ansatte. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. august 2017 Rapporter Del Skrevet 26. august 2017 Bugatti er Fransk og bilene assembles i dag i hovedkvarteret (slottet) i Frankrike. Komponenter til bilen lages over hele europa , til og med i Russland. Motoren lages og produseres av VW og det samme gjelder dagens Lamborhini motorer (Audi plant i Ungarn). Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 27. august 2017 Rapporter Del Skrevet 27. august 2017 Man sier vel gjerne at bilen er fra det landet som enten er opphav, eller der hovedkontoret ligger? Volkswagen har jo fabrikker for alt mulig i alle land, men betegnes som tysk. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 27. august 2017 Rapporter Del Skrevet 27. august 2017 Ja, og Toyota regnes vel som japansk selv om de produserer en del i UK? Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 27. august 2017 Rapporter Del Skrevet 27. august 2017 Ford er vel et av de merkene med identitetskrise slik sett.. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 29. august 2017 Rapporter Del Skrevet 29. august 2017 Denne var strøken da! https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=102807702&fks=102807702 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-2spvYRBZtB Skrevet 29. august 2017 Rapporter Del Skrevet 29. august 2017 (endret) Og fryktelig dyr.. Tar heller denne for 100k mindre https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=101958013 Før man reagerer på stylingen, original medfølger. Endret 29. august 2017 av Slettet-2spvYRBZtB Lenke til kommentar
CFM Skrevet 29. august 2017 Rapporter Del Skrevet 29. august 2017 (endret) Feil felger, men ellers er alt riktig. Dtte er i hvertfall min drømmebil! (Kunne dog vært karbonlister inni.) https://www.finn.no/102833726 Endret 29. august 2017 av CFM Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 29. august 2017 Rapporter Del Skrevet 29. august 2017 Solgt. Ikke rart den gikk fort - den er en av få lignende norskimporterte. Husker det gikk 2 av denne typen til samme kunde i Tønsberg, kanskje dette er en av dem? Den andre hadde skiboks.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-2spvYRBZtB Skrevet 29. august 2017 Rapporter Del Skrevet 29. august 2017 (endret) Ja, den var veldig pen. Holder dog fortsatt en knapp på RS4 B5 som min favoritt-Audi Endret 29. august 2017 av Slettet-2spvYRBZtB Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 29. august 2017 Rapporter Del Skrevet 29. august 2017 (endret) Er ikke stor fan av C5chassiset. Men den RS6en der var ganske pen. Kanskje dumt spørsmål men har RSbilene andre fangere enn originalbilene? Endret 29. august 2017 av Jokerjævel Lenke til kommentar
oOF Skrevet 29. august 2017 Rapporter Del Skrevet 29. august 2017 Er det ikke han som spiller (spilte?) for Molde FK? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 29. august 2017 Rapporter Del Skrevet 29. august 2017 Feil felger, men ellers er alt riktig. Dtte er i hvertfall min drømmebil! (Kunne dog vært karbonlister inni.) https://www.finn.no/102833726 Fin bil. Hvorfor er det "feil" felger? Syns de passet bilen godt jeg, og de var jo RS også Lenke til kommentar
CFM Skrevet 29. august 2017 Rapporter Del Skrevet 29. august 2017 (endret) Feil felger, men ellers er alt riktig. Dtte er i hvertfall min drømmebil! (Kunne dog vært karbonlister inni.) https://www.finn.no/102833726 Fin bil. Hvorfor er det "feil" felger? Syns de passet bilen godt jeg, og de var jo RS også Joda, de kler bilen, men personlig ville jeg hatt originale 19" C5 RS6-felger. Disse hører egentlig til RS4 B7. Fine vinterfelger da. Endret 29. august 2017 av CFM Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 29. august 2017 Rapporter Del Skrevet 29. august 2017 Aha, skjønner Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 30. august 2017 Rapporter Del Skrevet 30. august 2017 Er det ikke han som spiller (spilte?) for Molde FK? Jo. Han er fortsatt spiller, men får ikke så mange kamper for tiden. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 31. august 2017 Rapporter Del Skrevet 31. august 2017 (endret) Folk har lov å prøve seg Hentet fra facebookgruppe BMW 316i 116HK 2004 kr 120 000 Vurderes solgt! Pris er satt av sentimental verdi. Kom med bud, skambud besvares ikke. BMW E46 316i sedan, 2004 modell. (N46B18, 116HK) 114.000km på telleren. Neste EU er april 2019. Jeg er eier nr 2 på denne bilen. Godt vedlikeholdt av forrige eier og veldig godt vedlikeholdt i mitt eie. Alle kvitteringer og historikk medfølger. Er gjort diverse endringer og oppgradering på denne bilen, forsøker å få med alt under, men ta gjerne kontakt ved interesse så kanskje det dukker opp et par ting til Modifikasjoner: - Senket med luftfjæring fra TA Technix - 3-eiket spesialsydd sportsratt m/multifunksjon - Rennstahl girkule - Nye lykter rundt hele bilen - Bygget om til msport utvendig - Sotede ruter - Oppgradert stereo, alt i bil samt sub er fra Focal - CSL karbon bagasjeluke - Custom eksosanlegg - Justerbare camberarmer bak (ikke montert, følger med) - Justerbare camberplates foran (ikke montert, følger med) - Japan Racing JR12 18x9 et25 & 18x10 et20 (Bilen har ettermontert brunt skinninteriør fra individual bil, dette vil ikke bli solgt med bilen. Ordinært sort stoffinteriør med sportstoler foran vil være montert i bil) Kan også nevnes at bilen vant beste bags på StanceNorway sitt sensommer-treff sist helg. Har også masse deler liggende som kan følge med ved et lite pålegg, alt etter hva som ønskes at skal være med. Aner ikke hva jeg skal sette som pris på denne bilen, da det er lite å sammenligne med. Ta gjerne kontakt på pm for en hyggelig bilprat. Endret 31. august 2017 av Jokerjævel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå