bshagen Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 (endret) Gikk en kjempefin en her i Hokksund, dønn strøken med alle de rette modsa, dog i en 2.0TDi. Kona hans som kjørte den Jeg holdt på å kjøpe en TTRS her for ikke så lenge siden, 2012-modell tror jeg det var, før folk sa at det er konebil. Akkurat den er jeg litt uenig i, er jo en R5 med 340+HK jo. Fant meg noe annet da, men likevel, det er litt synd at ikke en gang gromme biler slipper unna stigmaet. EDIT: Eksempel på "konebil" i følge mannen i gata:https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=100555387 og det er litt synd Endret 9. august 2017 av bshagen 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Konebil-begrepet på Audi TT er jo utelukkende pga utseendet såvidt jeg har forstått. Selv TT RS ser jo ut som en stylet boble. 2 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Men TT er jo en bil som har kommet seg mye designmessig de siste årene. Konebil/frisørbil eller ikke, den TT RS'en gruser jo det aller meste på norske veier. Sikkert en meget morsom bil. Men 500 000 for en bil som snart er 8 år? Nei takk. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Nyere TT ser mye bedre ut ja, ingen tvil om det. Inntrykket henger nok igjen fra tidligere. Sett bortifra ytelsen da så får fortsatt TT en "meh" følelse i når jeg tenker på den.Ofte når folk tenker Audi TT så tenker de noe som det her 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 (endret) 2. og 3. generasjon Audi TT syns jeg absolutt er snadder, når de kjører inn en aggressiv rekkefemmer med 340 hester på en så lett bil inn i mixen har en og en svært kjapp kapabel bil som høres ut som en mini lamborghini, en av de peneste motorlydene en får uten å ta stege opp til en V10 etter mine ører. Første generasjonen er jeg ingen fan av designmessi, men det er ikke fryktelig mye som henger igjen fra den i de neste to generasjonene. En stigma om at det er en konebil/frisørbil gjør jo det bare enda gøyere når en gruser det meste en møter på uansett. Endret 9. august 2017 av Evil-Duck 2 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 (endret) Råstilig ( ) A4 til salgs på facebookgruppe. Under panseret finner du en lekker firer som leverte hele 90hk (i 1995) Endret 9. august 2017 av Jokerjævel Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Joker, det der er alfor mye! Folk eier ikke smak Starta en konebil-tråd her, for det kunne vært litt morsomt å diskutere Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Da tar jeg heller "damebilen" min som jeg postet her før i tråden Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Må si meg enig Skadi. Hadde gjerne byttet ut min 2010 Abarth for en litt nyere. De Sabelt-setene er så deilige! Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Jeg blir gal av dette Audi-speedometeret fra bilen postet over. Du har en stor strek og et stort tall på 50, 70 og 100. Mellom 50 og 70 er det tre dotter og et lite tall 60. Dermed 55, 60, 65. Blir 5 km/t per dott. Greit. Mellom 70 og 100 er det også tre dotter, men nå er det jo hele 30 km/t i forskjell og ikke 20. Her går dottene fra å være 5 km/t per dott til 10 km/t per dott. Så det blir 75, 80 og 90 antar jeg. 80 er jo tross alt det lille tallet og antageligvis midterste dott. For en som er vant med at skalaer mellom to tall er lineære ser dette helt feil ut. (Det er jo tross alt de store talla man ser på når man kaster blikket ned på speedometeret). 5 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Godt ikke bare er jeg som syns sånt er uryddig! Men instrumentene eller er veldig pene da 2 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 En kan og få opp digitalt speedometer på skjermen i midten om det blir for mye styr å holde orden på alle dottene 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Syns BMW er flinke til å gjøre sånt ryddig. Kjedelig kanskje, men veldig enkelt å lese: Ikke min bil Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 (endret) Jeg blir gal av dette Audi-speedometeret fra bilen postet over. Du har en stor strek og et stort tall på 50, 70 og 100. Mellom 50 og 70 er det tre dotter og et lite tall 60. Dermed 55, 60, 65. Blir 5 km/t per dott. Greit. Mellom 70 og 100 er det også tre dotter, men nå er det jo hele 30 km/t i forskjell og ikke 20. Her går dottene fra å være 5 km/t per dott til 10 km/t per dott. Så det blir 75, 80 og 90 antar jeg. 80 er jo tross alt det lille tallet og antageligvis midterste dott. For en som er vant med at skalaer mellom to tall er lineære ser dette helt feil ut. (Det er jo tross alt de store talla man ser på når man kaster blikket ned på speedometeret). Bra Audi har skjerpa seg for det der ble jeg også helt forstyrret av. Endret 10. august 2017 av H.A.M. Lenke til kommentar
toth Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 Jeg har lyst på ny Audi omtrent utelukkende for å få Virtual Cockpit - den er så digg. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 Skjønner ikke hvorfor det ikke er mer vanlig i andre biler. Er mye billigere å kleise på en stor skjerm enn å måtte bygge et analogt cluster. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 Det vel i den retningen det utvikler seg i alle nå. Selv digger jeg løsningen i E-klasse, de skjermene er rett og slett helt fantastiske! Med HUD i tillegg er det ikke så mye som mangler akkurat 1 Lenke til kommentar
oOF Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 Nå har jeg ikke sett de skjermene i S- og E-klasse annet enn på bilder ,men jeg syns de ser mer tacky enn elegante ut. 2 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 Da synes jeg du skal ta deg en tur til en forhandler, løsningen er helt fantastisk. Skal jeg kritisere noe må det være at enkelte innstillinger er gjemt litt for godt i menyene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå