Fictivision Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 http://www.finn.no/80731319 Denne var rå ? Latterlig bil,mer knapper enn på ett fly.Kjedelig interiør.Bakenden var ikke mye spennende heller. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Jeg likte den, jeg. Litt sånn utenom det vanlige, og med en liten på eksosanlegget så har du noe folk snur seg etter. Om ikke annet så fordi "hva f... var det???" Lenke til kommentar
Kjenstadbakk Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 http://www.finn.no/81803480 Mikkel Christiansen sin gamle bil. Den er grom? Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 Er ikke lenge han har bilene sine Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Ikke akkurat på Finn. Men den første Shelby Cobra AC 1962 prototype ble solgt for svimlende 13.75 millioner dollar nå august. UPDATE (23.August 2016): CSX 2000 sold for a fee-inclusive price of $13.75 million, setting a new record for an American car sold at auction. Den ser ikke i nærheten like tøff og robust ut som de etterfølgende Cobra og replicas. Bilder i artikkelen. https://blog.hemmings.com/index.php/2016/07/06/the-shelby-cobra-that-began-the-legacy-csx2000-heads-to-auction-in-monterey/ Lenke til kommentar
Kjenstadbakk Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Er ikke lenge han har bilene sine Du har i rett i det ja. Men fy han har hatt mye gromt og lagt sin egen touch på de. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 (endret) Er mange rikfolk som omsetter sjeldne biler for å skifte rundt på kapital og investere til fremtidig salg. Sjeldne biler i det kaliberet har ikke de tradisjonelle avskrivningene som biler ofte har. Endret 3. september 2016 av Gavekort Lenke til kommentar
Kjenstadbakk Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Er mange rikfolk som omsetter sjeldne biler for å skifte rundt på kapital og investere til fremtidig salg. Sjeldne biler i det kaliberet har ikke de tradisjonelle avskrivningene som biler ofte har. Sant det ja. Men R8 V10, ferrari california, maserati Granturismo (?) Bare for å nevne noen han har hatt. Er vell ikke investeringsobjekt som den Cobraen? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Er mange nyere masseproduserte biler som faktisk enda stiger i verdi, slik som 997 Mk2. Men nei, jeg tror i grunn ikke at R8 er et investeringsobjekt. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 R8 er forholdsvis veldig mye rimeligere enn sine Lambo fettere da, dog med mye av de samme delene. Det er jo fortsatt en rå bil som står ut fra massene og ikke noe man ser hver dag. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 (endret) Mye av de samme delene? Ikke en gang motoren er den samme og de har antageligvis like mye til felles som Audi A3 og Skoda Octavia. Endret 4. september 2016 av H.A.M. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 Her er alle Audi som bruker 2016 Lambo 5.2 V10 motor Audi R8 V10 S8 D3 S6 C6 Det er også mange Audier før som har brukt Lambo V10, bla S8 i tidligere modeller. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 Audi A3 og Skoda Octavia er vel i grunn veldig like. Begge er bygget på samme MQB-plattform, og deler både motorer og girkasser. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 (endret) Her er alle Audi som bruker 2016 Lambo 5.2 V10 motor Audi R8 V10 S8 D3 S6 C6 Det er også mange Audier før som har brukt Lambo V10, bla S8 i tidligere modeller.En vanlig misoppfatning fordi noen bare ser på motorvolumet og tenker, ja ha - dette må være samme motor. Et raskt googlesøk hadde lært deg forskjellen da de pent deler noe teknologi - se på antall ventiler pr sylinder og andre småting. At en bil deler platform vil ikke si at det er samme bilen. Se på andre, mer synlige eksempler, da Skoda Octavia og Audi A3 tydeligvis ikke er gode nok eksempler. Kan jeg foreslå Renault Kangoo/Mercedes Citan? Men dette har lite med finn-annonser å gjøre. Lag en egen tråd så kan jeg forklare dette nærmere for dere dersom det trengs. Endret 4. september 2016 av H.A.M. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 Lag en egen tråd så kan jeg forklare dette nærmere for dere dersom det trengs Nei takk, jeg står glatt over. Vet vel mer enn faktasider også du kanskje? https://en.wikipedia.org/wiki/Lamborghini_V10 2 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 Jupp. Ikke det at Wikipedia burde brukes som kilde til noe som helst, men linken din bekrefter jo det jeg sier. Les om sylindere og ventiler.. Da var det ute av verden. ?? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 (endret) Se på andre, mer synlige eksempler, da Skoda Octavia og Audi A3 tydeligvis ikke er gode nok eksempler. Kan jeg foreslå Renault Kangoo/Mercedes Citan? Etter hva jeg forstår er Citan et stjerneeksempel på badge-engineering.. De er vel enda litt likere Kangoo enn Toyota/Subaru-greia. Endret 4. september 2016 av Snylter 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 (endret) Lamborghinis V10 er utviklet og produsert av Audi AG for Lamborghini . https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lamborghini_V10 It was later confirmed by Stefan Reil of Audi's quattro GmbH subsidiary that the new 5.2 litre Lamborghini V10 does share technologies with the Audi 5.2 V10 engine, as is evident by Lamborghini's usage of Audi's Fuel Stratified Injection, and 90 mm cylinder spacing. Lager Audi liksom to helt separate V10 Engines helt fra scratch som ikke deler noe teknologi så er de dumme. Det er ineffektiv produksjon. Ulik sylinder boring betyr kun det - ulik sylinder boring. Endret 4. september 2016 av syar2003 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 Hold deg til den samme motoren er du snill dersom vi først skal deraile tråden her - den du snakker om nå er den som sitter i Huracan og nye R8. Eller var det den som var tema plutselig? Det er absolutt ikke den samme som sitter i S6, S8 osv.. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 Moderatormelding Offtopic avsluttes her. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå