cliffme Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Hva er det han har gjort siden han må bytte bremseskive forran etter bare 62k? Var ikke billig heller :O Det er ikke helt uvanlig på nyere biler i dag. Moren min har en 1,4 Corolla. Bremseskivene holdt ca 70k før de måtte byttes. Nå kostet riktignok det byttet av alle 4 mindre enn bare skivene til den Jaguaren. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 (endret) Det er vel greit at han sikkert har kjørt den litt, men som E.C. sier. Det kan da umulig være smart å bytte bare på den ene siden. Arbeidsbeskrivelsen er for skiver. Kit'et på klossene er for alle 4, og delenummeret på bremseskiva brukes både for enkeltskive og kit. Så la oss gå ut fra at begge sider er byttet. I tillegg var det jo fætte dyrt, selv om det er begge skivene... Endret 5. juli 2016 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Når en 5 år gammel bil koster 900k så forventer vel ingen oppegående mennesker at priskategorien på reservedeler ligger i samme område som Biltemapriser på reservedeler til en gammel Passat. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Nei, det er det nok ingen som forventer. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Det var litt av en påstand. Utdyp med troverdige kilder takk. Det er en kjent sak at på biler som bruker bremsene for å hindre hjulspinn sliter på bremsene. Leste om en som måtte bytte klosser etter 30'km på en ny bil Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Det var litt av en påstand. Utdyp med troverdige kilder takk. Det er en kjent sak at på biler som bruker bremsene for å hindre hjulspinn sliter på bremsene. Leste om en som måtte bytte klosser etter 30'km på en ny bil Lurer litt på om vedkommende ikke kunne ha bedret på dette adskillelig med å legge om kjørestilen . Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Da må jo antispinnlampa lyse nesten konstant i dashbordet. Kanskje greit å huske at motorkraften blir kuttet samtidig, det er ikke sånn at motor og bremser jobber mot hverandre når antispinn kutter inn. De fleste bilene i Norge har dessuten ikke nok motorkraft til å rive løs hjula på tørr asfalt, for å ikke prate om at man skal kjøre mye med gassen i bånn. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 (endret) Denne var litt spesiell http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=78562514 Endret 6. juli 2016 av syar2003 1 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 Denne var litt spesiell http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=78562514 499 kroner bortkastet rett-og-slett. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 Da må jo antispinnlampa lyse nesten konstant i dashbordet. Kanskje greit å huske at motorkraften blir kuttet samtidig, det er ikke sånn at motor og bremser jobber mot hverandre når antispinn kutter inn. De fleste bilene i Norge har dessuten ikke nok motorkraft til å rive løs hjula på tørr asfalt, for å ikke prate om at man skal kjøre mye med gassen i bånn. Vel, hvorvidt motor og bremser jobber mot hverandre varierer. I min bil vil den kutte motoren vesentlig i normal-modus, mens den ved å skru "av" ESP ikke kutter motorkraft selv ved hjulspinn. Det er greit å nevne at man ikke slår ESP helt av på denne måten, for å gjøre det må man i dynomode og da også slå av antispinn i tillegg. Lenke til kommentar
TRCD Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=77889954 Først 1 mill, så 750k, nå 450k Lenke til kommentar
Kjenstadbakk Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=77889954 Først 1 mill, så 750k, nå 450k Husker han der ble intervjuet for noen år tilbake i en eller annen artikkel. Hadde blitt tilbudt 1 million. Men ville ikke selge. Angrer litt nå kanskje? Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 Hadde jeg sett bilen på gata hadde regnestykket fort oppsummert i hodet sett slikt ut: Bil: 50.000,- Felger: 10.000,- Effektanlegg og eksoshale: 10.000 Styling: 10.000,- Bonus: Råner fra Østfold/Ytre Enebakk Jeg er tydeligvis ikke en potensiell kunde og ja, han skulle nok solgt den for en million den gang. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 Det er vel ingen tvil om at det er brukt mye tid og penger på bilen, men i mine øyne er det feil type bil han har lagt ned så mye penger og innsats. En paråførr er fortsatt en paråførr. 1 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 paråførr Denne skulle Gunstein Bakke på NRK forklart... Lenke til kommentar
Fictivision Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 Tror han eieren må forstå at den prisen må lenger ned hvis han vil selge bilen.Hvis den var mulig å kjøre på skilter da ville den vært verdt en del penger,i denne forstanden er det en racing bil som er kanskje for fin for å bli brukt på banen. 2 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 Han er heldig om han får 150 000,- for den vil jeg tro, gitt at det er gjort skikkelig arbeid med drivverk Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 Det et ekstremt dyrt å bygge sugemotor med såpass effekt. Han ligger like over 120 hk per liter, og skal man enda mer opp vil det koste ekstremt masse. Det er i hele tatt mye spesielt med den bilen og gjort et skikkelig håndverk over alt, blant annet skikkelig understell, lakkering, girkasse som nok koster langt over 100k, osv. Spørsmålet er om noen er villig til å betale for dette, markedet er begrenset. Jeg vil kanskje tro han begynner å nærme seg med prisen, 3-4 hundre tusen er noe de fleste kan hoste opp på litt varsel dersom de har nok interesse. Men for en bil uten skilt vil det nok sitte langt inne. Trailerqueens er generelt ikke så dyre, det er jo ikke en bruk og kast bil heller. Han har nok bygget bilen for seg selv, og hatt det moro og lært masse mens han har gjort det. Ser han har kjøpt ny XC90 til 1 mill også, så han har nok gryn å ta av. Skal ikke se bort fra at denne bilen har kostet han 1 mill engang. Man vet jo hvordan det er, baller fort på seg når det først er i gang og man skal ha det beste av alt som finnes til den. Men det er nå bare mine 5 cent. Folk her virker litt bastante mot slike bygg, noe som er synd da han som har bygget trolig har en ekstremt mye større interesse for bil enn de fleste som er her. Å bruke flere tusen timer på å bygge en bil krever sitt både av interesse og ferdigheter. For ordens skyld har jeg ingen peiling på hvem vedkommende er og har heller ingen interesse av å snakke han verken opp eller ned. Jeg tenkte bare jeg skulle klargjøre litt av hva som ligger bak, antar det er mange som kommenterer her har begrenset teknisk kompetanse. Da blir det litt tynt å kommentere ut fra et kjapt blikk på en annonse. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 Det et ekstremt dyrt å bygge sugemotor med såpass effekt. etc joda, men er det ikke allmenn kunnskap at å investere slikt i en bil er et tapsprosjekt i 98% av tilfellene? Prøver ikke å være smart-ass altså hvor resterende 2% er hvis bilen har vært med i en film, vunnet priser i konkuranse eller noe annet som gir verdi. men for all del, av og til trengs det rett og slett riktige kjøpere, og i dette tilfellet med mye penger Lenke til kommentar
Kjenstadbakk Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Er egentlig ingen mustang/ generell amcar fan. Men denne likte jeg veldig godt. Fyfaen grom. http://www.finn.no/77093797 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå