Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

Hva er det han har gjort siden han må bytte bremseskive forran etter bare 62k?

Var ikke billig heller :O

Det er ikke helt uvanlig på nyere biler i dag.

Moren min har en 1,4 Corolla. Bremseskivene holdt ca 70k før de måtte byttes.

Nå kostet riktignok det byttet av alle 4 mindre enn bare skivene til den Jaguaren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel greit at han sikkert har kjørt den litt, men som E.C. sier. Det kan da umulig være smart å bytte bare på den ene siden.

 

Arbeidsbeskrivelsen er for skiver. Kit'et på klossene er for alle 4, og delenummeret på bremseskiva brukes både for enkeltskive og kit. Så la oss gå ut fra at begge sider er byttet.

 

I tillegg var det jo fætte dyrt, selv om det er begge skivene... :eek:

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

 

Det var litt av en påstand. Utdyp med troverdige kilder takk.

Det er en kjent sak at på biler som bruker bremsene for å hindre hjulspinn sliter på bremsene.

Leste om en som måtte bytte klosser etter 30'km på en ny bil

Lurer litt på om vedkommende ikke kunne ha bedret på dette adskillelig med å legge om kjørestilen .

Lenke til kommentar

Da må jo antispinnlampa lyse nesten konstant i dashbordet. Kanskje greit å huske at motorkraften blir kuttet samtidig, det er ikke sånn at motor og bremser jobber mot hverandre når antispinn kutter inn. De fleste bilene i Norge har dessuten ikke nok motorkraft til å rive løs hjula på tørr asfalt, for å ikke prate om at man skal kjøre mye med gassen i bånn.

Lenke til kommentar

Da må jo antispinnlampa lyse nesten konstant i dashbordet. Kanskje greit å huske at motorkraften blir kuttet samtidig, det er ikke sånn at motor og bremser jobber mot hverandre når antispinn kutter inn. De fleste bilene i Norge har dessuten ikke nok motorkraft til å rive løs hjula på tørr asfalt, for å ikke prate om at man skal kjøre mye med gassen i bånn.

Vel, hvorvidt motor og bremser jobber mot hverandre varierer.

I min bil vil den kutte motoren vesentlig i normal-modus, mens den ved å skru "av" ESP ikke kutter motorkraft selv ved hjulspinn.

Det er greit å nevne at man ikke slår ESP helt av på denne måten, for å gjøre det må man i dynomode og da også slå av antispinn i tillegg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hadde jeg sett bilen på gata hadde regnestykket fort oppsummert i hodet sett slikt ut:

Bil: 50.000,-

Felger: 10.000,-

Effektanlegg og eksoshale: 10.000

Styling: 10.000,-

Bonus: Råner fra Østfold/Ytre Enebakk

 

Jeg er tydeligvis ikke en potensiell kunde og ja, han skulle nok solgt den for en million den gang.

Lenke til kommentar

Det et ekstremt dyrt å bygge sugemotor med såpass effekt.

Han ligger like over 120 hk per liter, og skal man enda mer opp vil det koste ekstremt masse.

Det er i hele tatt mye spesielt med den bilen og gjort et skikkelig håndverk over alt, blant annet skikkelig understell, lakkering, girkasse som nok koster langt over 100k, osv.

Spørsmålet er om noen er villig til å betale for dette, markedet er begrenset.

Jeg vil kanskje tro han begynner å nærme seg med prisen, 3-4 hundre tusen er noe de fleste kan hoste opp på litt varsel dersom de har nok interesse. Men for en bil uten skilt vil det nok sitte langt inne. Trailerqueens er generelt ikke så dyre, det er jo ikke en bruk og kast bil heller.

Han har nok bygget bilen for seg selv, og hatt det moro og lært masse mens han har gjort det. Ser han har kjøpt ny XC90 til 1 mill også, så han har nok gryn å ta av. Skal ikke se bort fra at denne bilen har kostet han 1 mill engang. Man vet jo hvordan det er, baller fort på seg når det først er i gang og man skal ha det beste av alt som finnes til den.

Men det er nå bare mine 5 cent. Folk her virker litt bastante mot slike bygg, noe som er synd da han som har bygget trolig har en ekstremt mye større interesse for bil enn de fleste som er her. Å bruke flere tusen timer på å bygge en bil krever sitt både av interesse og ferdigheter. For ordens skyld har jeg ingen peiling på hvem vedkommende er og har heller ingen interesse av å snakke han verken opp eller ned. Jeg tenkte bare jeg skulle klargjøre litt av hva som ligger bak, antar det er mange som kommenterer her har begrenset teknisk kompetanse. Da blir det litt tynt å kommentere ut fra et kjapt blikk på en annonse.

Lenke til kommentar

Det et ekstremt dyrt å bygge sugemotor med såpass effekt.

etc

 

joda, men er det ikke allmenn kunnskap at å investere slikt i en bil er et tapsprosjekt i 98% av tilfellene? Prøver ikke å være smart-ass altså

 

hvor resterende 2% er hvis bilen har vært med i en film, vunnet priser i konkuranse eller noe annet som gir verdi. 

 

men for all del, av og til trengs det rett og slett riktige kjøpere, og i dette tilfellet med mye penger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...