Gjest Slettet+3165 Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 Den M3 CSL'en må være for veldig spesielt interesserte. Får jo "ny" M4 for den prisen der. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 Den M3 CSL'en må være for veldig spesielt interesserte. Får jo "ny" M4 for den prisen der. Eller enda bedre: M2 Skal man ta pris og slikt i betraktning, tror jeg faktisk en 2014 modell M235i ville vært valget. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 Er ikke M2 en slags to-dørs M3? Eller var det M4? Hvis jeg hadde hatt 1,2M til bil så hadde jeg trolig kjøpt meg en 997, som også, utrolig nok, stiger i verdi. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 Mer aktuelt, siden en ny M2, M3, M4 eller andre standard-biler til over en mill vil RASE i verdi. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 skjønnher virkelig ikke hvorfor bmw måtte klusse med modellbetegnelsene sine som har fungert helt fint . Før så kunne man jo se slagvolum på modellen med noen få unntak (745i e23 f.eks) . Nå er det jo bare rot, det samme gjelder Mercedes. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 (endret) skjønnher virkelig ikke hvorfor bmw måtte klusse med modellbetegnelsene sine som har fungert helt fint . Før så kunne man jo se slagvolum på modellen med noen få unntak (745i e23 f.eks) . Nå er det jo bare rot, det samme gjelder Mercedes. Mtp. motorutvalget så er det ingen logisk måte å få løst det på slik som i gamle dager. Skal de ha et dårligere utvalg bare fordi det er mer praktisk for modellbetegnelsene? Endret 1. mai 2016 av Slettet+3165 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 Det mistet litt mening sammen med slagvolumet sin betydning. F.eks E39 523 prefacelift har samme slagvolum som 525 facelift, men samme effekt som 520 facelift. Det var omtrent i den tiden at BMW sluttet med slagvolum som siste betegnelse, og heller brukt det som et tier-system, med 14, 16, 18, 20, 25, 30, 35 og 40 (m.fl.) som forskjellige "nivåer". Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 skjønnher virkelig ikke hvorfor bmw måtte klusse med modellbetegnelsene sine som har fungert helt fint . Før så kunne man jo se slagvolum på modellen med noen få unntak (745i e23 f.eks) . Nå er det jo bare rot, det samme gjelder Mercedes. Hvordan skulle de gjort det? Det kunne blitt veldig stor forskjell på to BMW 320i da.. ? For nå har vel stort sett alle 2-literen.. Lenke til kommentar
toth Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 (endret) skjønnher virkelig ikke hvorfor bmw måtte klusse med modellbetegnelsene sine som har fungert helt fint . Før så kunne man jo se slagvolum på modellen med noen få unntak (745i e23 f.eks) . Nå er det jo bare rot, det samme gjelder Mercedes. Hvordan skulle de gjort det? Det kunne blitt veldig stor forskjell på to BMW 320i da.. ? For nå har vel stort sett alle 2-literen.. Tja, veldig mange produsenter oppgir jo fortsatt volum på bakluka uten at man vet noe videre om ytelsen av den grunn. Ser du en Audi med 2.0 TDI bakpå kan det være en av mange forskjellige utgaver, det kan faktisk skille nesten 50% på hk mellom to like biler med 2.0 TDI-badge. Kjennere kan av og til skille utgavene fra hverandre på eksosopsettet, men ellers forteller slagvolumet ingenting - vet ikke hvorfor de fortsatt har det der, men ang BMW og MB som bare har tall syns jeg det var enklere å forholde seg til når sifferne oppga volum. Man kunne jo da f.eks lett vite hvor mange sylindre det var, om ikke hk. Endret 2. mai 2016 av toth Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Det er jo helt greit at det er som det er, både BMW og Mercedes sier noe om ytelsen til bilen uten å gå i detaljer vedr. volum. Det er en langt riktigere måte å gjøre det på i dag enn å gå ut fra volum. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 løp og kjøp http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=68962463 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Det er jo helt greit at det er som det er, både BMW og Mercedes sier noe om ytelsen til bilen uten å gå i detaljer vedr. volum. Det er en langt riktigere måte å gjøre det på i dag enn å gå ut fra volum. Theres no replacement for displacement... Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 There's only one substitute for cubic inches, more cubic inches. Jeg er selvsagt helt enig (det er ikke uten grunn at jeg kjører rundt i en bruksbil med V8), men tiden er dessverre slik at turbo er i vinden.. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 raritet http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=75037401&fks=75037401 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 raritet http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=75037401&fks=75037401 51 bilder og ikke ett eneste bilde hvor man har den kule hengeren sammen med bilen i profil. 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 raritethttp://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=75037401&fks=75037401 51 bilder og ikke ett eneste bilde hvor man har den kule hengeren sammen med ("påmontert") bilen i profil. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 9. mai 2016 Del Skrevet 9. mai 2016 http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=75571963 Gjort seg flid med både bilder og annonsetekst! Ser ut som bilder tatt med GoPro Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 9. mai 2016 Del Skrevet 9. mai 2016 Fatter ikke alle de som bare skriver "ring for info" eller "for mye å skrive om bilen, ring om det er noe du lurer på" gidder dette. Er noe enklere å skrive alt en gang enn å måtte nevne alt gang på gang hver gang noen ringer.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 9. mai 2016 Del Skrevet 9. mai 2016 http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=75506625 Alltid lurt på hvilke typer det er som gjør sånn. Kjøper ny bil, kjører den såvidt inn (1500km) og selger med nesten 100k i tap... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. mai 2016 Del Skrevet 9. mai 2016 Kan hende den selges av finansielle årsaker. Det er ikke heftelser på bilen, så kan hende det er sparepengene som må omallokeres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå