Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Den M3 CSL'en må være for veldig spesielt interesserte. 

Får jo "ny" M4 for den prisen der. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den M3 CSL'en må være for veldig spesielt interesserte. 

Får jo "ny" M4 for den prisen der. 

Eller enda bedre: M2

Skal man ta pris og slikt i betraktning, tror jeg faktisk en 2014 modell M235i ville vært valget.

Lenke til kommentar

skjønnher virkelig ikke hvorfor bmw måtte klusse med modellbetegnelsene sine som har fungert helt fint .

 

Før så kunne man jo se slagvolum på modellen med noen få unntak (745i e23 f.eks) .

 

Nå er det jo bare rot, det samme gjelder Mercedes.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

skjønnher virkelig ikke hvorfor bmw måtte klusse med modellbetegnelsene sine som har fungert helt fint .

 

Før så kunne man jo se slagvolum på modellen med noen få unntak (745i e23 f.eks) .

 

Nå er det jo bare rot, det samme gjelder Mercedes.

Mtp. motorutvalget så er det ingen logisk måte å få løst det på slik som i gamle dager.

Skal de ha et dårligere utvalg bare fordi det er mer praktisk for modellbetegnelsene? 

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Det mistet litt mening sammen med slagvolumet sin betydning. F.eks E39 523 prefacelift har samme slagvolum som 525 facelift, men samme effekt som 520 facelift. Det var omtrent i den tiden at BMW sluttet med slagvolum som siste betegnelse, og heller brukt det som et tier-system, med 14, 16, 18, 20, 25, 30, 35 og 40 (m.fl.) som forskjellige "nivåer".

Lenke til kommentar

skjønnher virkelig ikke hvorfor bmw måtte klusse med modellbetegnelsene sine som har fungert helt fint .

 

Før så kunne man jo se slagvolum på modellen med noen få unntak (745i e23 f.eks) .

 

Nå er det jo bare rot, det samme gjelder Mercedes.

Hvordan skulle de gjort det?

Det kunne blitt veldig stor forskjell på to BMW 320i da.. ? For nå har vel stort sett alle 2-literen..

Lenke til kommentar

 

skjønnher virkelig ikke hvorfor bmw måtte klusse med modellbetegnelsene sine som har fungert helt fint .

 

Før så kunne man jo se slagvolum på modellen med noen få unntak (745i e23 f.eks) .

 

Nå er det jo bare rot, det samme gjelder Mercedes.

Hvordan skulle de gjort det?

Det kunne blitt veldig stor forskjell på to BMW 320i da.. ? For nå har vel stort sett alle 2-literen..

 

Tja, veldig mange produsenter oppgir jo fortsatt volum på bakluka uten at man vet noe videre om ytelsen av den grunn. Ser du en Audi med 2.0 TDI bakpå kan det være en av mange forskjellige utgaver, det kan faktisk skille nesten 50% på hk mellom to like biler med 2.0 TDI-badge. Kjennere kan av og til skille utgavene fra hverandre på eksosopsettet, men ellers forteller slagvolumet ingenting - vet ikke hvorfor de fortsatt har det der, men ang BMW og MB som bare har tall syns jeg det var enklere å forholde seg til når sifferne oppga volum. Man kunne jo da f.eks lett vite hvor mange sylindre det var, om ikke hk.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Det er jo helt greit at det er som det er, både BMW og Mercedes sier noe om ytelsen til bilen uten å gå i detaljer vedr. volum.

Det er en langt riktigere måte å gjøre det på i dag enn å gå ut fra volum.

Theres no replacement for displacement...

Lenke til kommentar

Fatter ikke alle de som bare skriver "ring for info" eller "for mye å skrive om bilen, ring om det er noe du lurer på" gidder dette. Er noe enklere å skrive alt en gang enn å måtte nevne alt gang på gang hver gang noen ringer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...