Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

Og så en 318D, trist. 

 

Og hva så? Må en ha en dyr bil med stor motor for at det skal være akseptert å gjøre noe med den? Det er mange som har en lidenskap for bil som ikke har muligheten til å kjøpe og holde en M3, RS4, C63 AMG eller andre biler i den prisklassen du kanskje synst er akseptabelt og "kult" å gjøre noe med.

 

Dette er former for skitkasting jeg har sett mange tilfeller av, å synst det er like idiotisk hver gang, at en ikke liker bilen å hvordan den ser ut er en subjektiv sak jeg ikke skal legge meg borti, men det må da være lov å ha lidenskap til bilen sin å få lov til å modifisere denne uten å bli latterliggjort. Ikke fordi modifikasjonene var stygge, men fordi en valgte å modifisere en bil med liten motor.. Det synst jeg personlig bare er teit.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Eller kanskje fordi det er trist å høre på raklingen av en 4-hulls dieselmotor når man starter en "tøff" bil...

 

Det er ikke noe rakling med moderne dieselmotorer, ihvertfall ikke BMW. Det er umulig å skille motorlyden fra en bensinmotor når den ikke går på tomgang med min egen bil i alle fall

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor moderne andre folk mener er moderne, men har sittet i en X3 med diesel fra (2008?) og da hørte jeg godt klakk-klakk på innsiden. Sitter jeg i E36-min med motoren på tomgang så merker jeg ikke så mye til at motoren går, iaf hvis AC er av.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Vet ikke hvor moderne andre folk mener er moderne, men har sittet i en X3 med diesel fra (2008?) og da hørte jeg godt klakk-klakk på innsiden. Sitter jeg i E36-min med motoren på tomgang så merker jeg ikke så mye til at motoren går, iaf hvis AC er av.

 

Min 2011 5 serie lager kun den distinkte diesellyden på tomgang. Sitter du inne i kupeen, selv på tomgang sliter du med å gjenkjenne motorduren som dieseldrevet i det hele tatt.

 

2008 modellen av S80 med D5 dieselmotor derimot ...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

Og så en 318D, trist. 

 

Og hva så? Må en ha en dyr bil med stor motor for at det skal være akseptert å gjøre noe med den? Det er mange som har en lidenskap for bil som ikke har muligheten til å kjøpe og holde en M3, RS4, C63 AMG eller andre biler i den prisklassen du kanskje synst er akseptabelt og "kult" å gjøre noe med.

 

Dette er former for skitkasting jeg har sett mange tilfeller av, å synst det er like idiotisk hver gang, at en ikke liker bilen å hvordan den ser ut er en subjektiv sak jeg ikke skal legge meg borti, men det må da være lov å ha lidenskap til bilen sin å få lov til å modifisere denne uten å bli latterliggjort. Ikke fordi modifikasjonene var stygge, men fordi en valgte å modifisere en bil med liten motor.. Det synst jeg personlig bare er teit.

 

Det er en lang vei fra 318D til M3 .

Kanskje bare jeg som ikke forstår denne "bil lidenskapen" som innebærer null interesse for motor.

Lenke til kommentar

 

Jeg kan respektere en M-fanger på en 316d, men ikke M3-badges.

 

Et viktig poeng som ikke kom helt frem i det jeg skrev.

 

 

 

Kanskje bare jeg som ikke forstår denne "bil lidenskapen" som innebærer null interesse for motor.

 

 

La meg da spørre deg. Tror du eieren av denne 318Den har null interesse for motor? Tror du ikke han ønsker at han kunne ta seg råd til en M3 eller 325 eller 330 for den del? Det er ikke slik at en kan velge å vrake i den bilen en har lyst på, ting koster penger. Slik de fleste slike prosjekter starter er at en kjøper seg den bilen en har lyst på med det motoralternativet en kan ta seg råd til der og da, for så at en gradvis legger arbeid i å bygger opp denne over tid for å til slutt stå igjen med noe en er fornøyd og stolt over. Men nå sporer tråden av nokk en gang, om du vil diskutere det mer kan du fyre av en PM :)

Lenke til kommentar

 

 

Det er ikke noe rakling med moderne dieselmotorer, ihvertfall ikke BMW. Det er umulig å skille motorlyden fra en bensinmotor når den ikke går på tomgang med min egen bil i alle fall

 

Ahahaha.

"Hvertfall ikke BMW"

Her er de langt fra best i klassen faktisk, syns å huske at de hadde høyere støytall enn både Audi og MB på tilsvarende motor.

F10 som du har er jo godt isolert da, men motoren høres fortsatt ja. Ikke mange måneder siden jeg kjørte en sånn bil en ganske bra strekning, var en svært god bil på de fleste måter. Men at du ikke kan skille den fra en bensinmotor, eller at den ikke kan høres, nei glem det.

Motorene som satt i E90 og lignende var flere hakk verre, dels pga bilen var mindre isolert men også fordi den var rett og slett svært grov gange på den.

Av nyere biler syns jeg f.eks Golf 150 hk tdi 2015 modell og Mercedes E-klasse 200 cdi 2015 modell er ganske stille biler til diesel å være.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...