Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke, men ville tro det blir litt som med BMW standard og BMW M-motorene. Bedre innmat gjør at en kan presse mer.

Men er ikke første gang jeg ser en A6 med 400-450 hk heller så det er nok ikke uvanlig, det er sikkert bra motorer. 

Jeg har endel bekjentskaper innen VAG. 

Hørte om når Audi skulle lage motoren til RS4, da tok de med 2.7 V6 Biturbo motoren fra S4, 265 hk, og leverte den til Cosworth.

De fortalte han at de skulle ha 380 hk ut fra denne. Da sa han: Dette blir ikke bra, og det blir dyrt.

En liten røverhistorie selvsagt, men disse motorene har nok lagt igjen mye gryn til verksteder rundt omkring.

Omtrent alt som skal gjøres med motoren må den demonteres ut fra bilen for. Bytte turbo, bytte manifold, bytte regrem. Alt mulig.

Jeg tror ved kjøp av RS bil og M-bil må man ha en del entusiasme i seg, samt velfylt lommebok og en viss peiling på å skru.

Problemet er at de fleste er kjørt noe så inni gamperæva hardt, dette sammen med gniene ungdommer som har eid de og spart inn på vedlikeholdet av bilene. Så kommer det en stakkar etter en del år og tar over denne haugen av en bil for alt for mye, hardt oppsparte penger. Og ting begynner å gå istykker i tur og orden. 

Tror faktisk det er denne motoren, 2.7 fra S4 eller RS4 som hadde eksosmanifolder som det løsnet flak av innvendig som gjorde at turboen(e) havarerte.

 

Også litt morsomt at han skriver det er RS6 oppsett på den, all den tid RS6 har 4.2 V8 motor. Er jo en helt annen historie.

Den går sikkert godt, bevares. Men for en pris. Samt man kan jo stille spørsmål ved blant annet girkasse på en slik bil trimmet over 200 hester. Det VIL gå istykker, det er et spørsmål om tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei det er bare sjøsprøyt, tror faktisk jeg tipser VV om det der også, er ikke sikkert alle som kjøper sjekker hva den er registrert med, blir vel ikke forsikringen helt glad for heller.

Jeg gjentar noe jeg har påpekt flere ganger i denne tråden:

Normalen er at volum og effekt ikke oppdateres ved endring på bilen, men at det legges til i et kommentarfelt i autosys.

Tilfellene der volum og effekt er endret er rett og slett unntakene.

 

Jeg har hatt noen ombygde biler, ingen av de har hatt ny effekt og volum registrert i vognkort annet enn i tekstfeltet nederst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg vet ikke, men ville tro det blir litt som med BMW standard og BMW M-motorene. Bedre innmat gjør at en kan presse mer.

Men er ikke første gang jeg ser en A6 med 400-450 hk heller så det er nok ikke uvanlig, det er sikkert bra motorer. 

Jeg har endel bekjentskaper innen VAG. 

Hørte om når Audi skulle lage motoren til RS4, da tok de med 2.7 V6 Biturbo motoren fra S4, 265 hk, og leverte den til Cosworth.

De fortalte han at de skulle ha 380 hk ut fra denne. Da sa han: Dette blir ikke bra, og det blir dyrt.

En liten røverhistorie selvsagt, men disse motorene har nok lagt igjen mye gryn til verksteder rundt omkring.

Omtrent alt som skal gjøres med motoren må den demonteres ut fra bilen for. Bytte turbo, bytte manifold, bytte regrem. Alt mulig.

Jeg tror ved kjøp av RS bil og M-bil må man ha en del entusiasme i seg, samt velfylt lommebok og en viss peiling på å skru.

Problemet er at de fleste er kjørt noe så inni gamperæva hardt, dette sammen med gniene ungdommer som har eid de og spart inn på vedlikeholdet av bilene. Så kommer det en stakkar etter en del år og tar over denne haugen av en bil for alt for mye, hardt oppsparte penger. Og ting begynner å gå istykker i tur og orden. 

Tror faktisk det er denne motoren, 2.7 fra S4 eller RS4 som hadde eksosmanifolder som det løsnet flak av innvendig som gjorde at turboen(e) havarerte.

 

Også litt morsomt at han skriver det er RS6 oppsett på den, all den tid RS6 har 4.2 V8 motor. Er jo en helt annen historie.

Den går sikkert godt, bevares. Men for en pris. Samt man kan jo stille spørsmål ved blant annet girkasse på en slik bil trimmet over 200 hester. Det VIL gå istykker, det er et spørsmål om tid.

 

 

Nå det der er litt interessant. Har hørt før at det ekke for ingenting at Lamboer, Luksus Mercedeser f.eks har såpass stort cyl. volum, de må jo tåle effekten gang på gang til evig tid så lenge de blir stelt med i form av olje og kjærlighet osv.

 

Så de som tuner A6 med 2.7 literen til over 400 hk kan ikke forvente at det varer solid? Innmaten skulle jo være så bra, de burde jo uansett tåle noe (320 hk kanskje). Min maskin er forsket på hos ESS og den er "innenfor" så lenge den blir stelt med. Men ikke sant nå har jeg 4.4 liter V8, det er litt forskjell fra en 2.7. Min puster allerede en del hk originalt og belastningen på motoren blir fordelt utover et større volum enn f.eks når en 2,5 liter WRX STI skal ha tilsvarende effekt (400+hk). Da må dem bytte skikkelig innmat regner jeg med skal det vare og da må man vel ha søt lommebok.

 

edit: ja jeg prater om montering av turboer, kompressorer, økning av ladetrykk osv btw.

 

edit2: hva med Toyotas 2JZ motor? det er jo mirakelmaskin! Opp igjennom historien har tusener tunet på disse uten å bytte innmat fordi motoren er så god og fått glimrende resultater. Så god at den er populær blant BMW folk også, typisk hos de som lager E30 prosjekt. 

 

https://www.youtube.com/results?search_query=E30+2jz

Endret av James Bond
Lenke til kommentar

2JZ er jo legendarisk, blir satt i mange ulike biler den motoren der.

Ryktene sier at Toyota bygget den FOR bra, rett og slett for solid og slitesterk.

De hadde vel god tid og romslig budsjett under utviklingen vil jeg tro, samt flinke folk på det. Da blir det bra.

Samt trolig noe mindre profittjag enn diverse andre merker.

Lenke til kommentar

Absolutt en fin bil. Men hadde heller lagt inn litt mer norske riksdaler for en med lavere kilometerstand. Deler til M5 er svindyrt, og på 200k så kan du forvente at bytting av deler skjer ofte.

 

Er jo ikke akkurat slik at E39 M5 er sjeldent på Finn, så du går nok ikke glipp av en lifetime opportunity her.

 

Ville forøvrig heller tatt denne:  http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=65078305

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja sku akkurat te å si det samme. Jeg tror du tar litt svinaktig feil nå Gavekort..

For det første kan det godt hende at E39 M5 ikke er sjelden vare, men pr. i dag er det kun 2 stk E39 M5 på finn (sikkert noe med at "Winter is coming") og ellers er de aller fleste ombygde og ikke originale.

I tillegg syns jeg den var i flott stand. Den røde har liggi nå i 2 år elns uten at selger ikke engang har gått ned en eneste krone. 

Prisen han vil ha for bilen er i mine øyne også en vits.

Personlig hadde jeg hvertfall uten tvil tatt den sorte.

Lenke til kommentar

Jeg er klar over at den røde har ligget ute en stund. Men det er hva vi kaller for en "prutemulighet".

 

Hadde jeg kjøpt den svarte så hadde jeg ikke kjørt den en kilometer før jeg hadde overhalt kjølesystemet og registerkjedet. For "mannen i gata" som trenger mekaniker så kan du hive på 40.000kr bare i det.

 

Jeg liker å bruke uttrykket "ingenting er dyrere enn en billig tysk bil", og det kommer nettopp av det modne M5er er mest ekstreme på: Hyppig intervall i delebytte og svindyre deler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tror ikke selv NAF tester kan forutsi trøtning og strekk i registeret, eller hvor sprø plasten i kjølesystemet har blitt. Det er billigere å preventivt bytte viktige deler nå enn å ombygge motoren etter at den begynte å spise seg selv, og på 200k så har man en del kritiske punkter. S62 er ikke akkurat en motor man finner på dynga.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke lov det per Norsk lov vis jeg ikke husker helt korrekt...

Det meste på denne bilen er nok ikke lov, spørs om tona ruter er det som er verst.

Luftsenk blant annet blir nok aldri godkjent. Den der bilen er en politimagnet. Sett den et par ganger her i byen, er forresten ikke han som bygde den som selger nå men neste eier, som forøvrig la ut bilen for salg 1 måned etter han kjøpte den.

Fant vel ut at det ikke var en særlig praktisk bil på mange måter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...